Publicerat Mars 19, 20233 yr Detta är en populär post. Runt 20 fågel, hustru + bonusdotter med o vevade. Stökigt med Ms unga labbe, verkar bli bra men rookie. Verkar inte rädd för levande kråkor 😍
Publicerat Mars 24, 20233 yr Pisstrist morgon.. inga kråkor alls nästan, två i backen. Testade på en tredje men det var inte helt rimligt. Skarvade med kajor, visade sig att Kalle som var med.. en polares polare var riktigt duktig med sin gamla Miroku.. hade aldrig jagat kråkor förr. Sköt riktigt riktigt bra! Gick in i lösdriften med luftgeväret. Den matar hornetkulorna dåligt och skjuter sidsådär men vi hade iaf 32 med hem och då lämnade jag tre-fyra kajor som låg döda en bit bort.
Publicerat Mars 26, 20233 yr Detta är en populär post. Första kråkjakten för mig igår. Ingen uv men 10-tal bulvaner och lockpipa. Kom en del men skyttet ville sig inte, blir en del knepiga skott tycker jag. Kan vara för lågt i tak på gömslet, knepigt att huka sig för mycket i vissa lägen Kan man ju skylla på…🥱 4 kråkor, 1 kaja, 1 skata.
Publicerat Mars 26, 20233 yr Rapsen ser redigt tråkig ut Ringduvorna har gått hårt åt den och det kyliga vädret Ringduvor var de som var målet för dagen men det blev svartfågel 🤗 filma jaa nu måste jag komma igång med det
Publicerat Mars 31, 20233 yr Detta är en populär post. 16 kråkor i morse.. en kråka fick lite klent med hagel i sig och flög iväg 80-90 meter.. Märks att det är mkt snö, ormvråkarna är hungriga. Den här kråkan hann nog inte ta mark innan en ormvråk klippte den Lät vråken ha kråkan för sig själv så 15 med hem.
Publicerat Mars 31, 20233 yr Inte en chans 😎 Ny sväng i nästa vecka, ska bara diska av en jobbhelg...
Publicerat Mars 31, 20233 yr jaja, jag får väl satsa på att avliva alla skammade kråkor ni skickar upp hit 🤭
Publicerat April 13, 20233 yr 3 hours ago herman sa: Nybygget☺️ Snyggt jobbat. Du måste ha ett bra ställe eftersom du lägger ner så mycket jobb på ett gömsle.👍 Jag skulle även hänga lite gran grenar runt om så det blir lite mindre fyrkantigt.
Publicerat April 13, 20233 yr Ouj ouj kostat på Ser ut att vara plast pressning på taket? Överväg att sätta ngt nät där i främre delen, något du kan stå under och med lätthet se igenom. Jag köpte ngt sånt här svart nät som bönderna drar över sina ensilagebalar, två lager sådant är utmärkt. Det har jag i ovankant på framsidan även, då kan jag se vart nedskjuten fågel landar.. Men rejält seriöst bygge!
Publicerat April 30, 20232 yr På 2023-04-13 at 11:51 Hipshot sa: Ouj ouj kostat på Ser ut att vara plast pressning på taket? Överväg att sätta ngt nät där i främre delen, något du kan stå under och med lätthet se igenom. Jag köpte ngt sånt här svart nät som bönderna drar över sina ensilagebalar, två lager sådant är utmärkt. Det har jag i ovankant på framsidan även, då kan jag se vart nedskjuten fågel landar.. Men rejält seriöst bygge! Detta ska jag tänka på 👍 har funderat länge på en koja som jag kan ”springa” runt med
Publicerat April 30, 20232 yr Wow! Det där såg ju väldigt smutt ut.. Är det tätt nog? Tänker att man lätt kan dra det tätare i brösthöjd typ? Sjysst stålställning..
Publicerat April 30, 20232 yr Det är ju inget man bär runt på dagligen men det går om man är två ja jo ner till behöver man ju inte se och bakåt kan man ju lägga på mycket mer det är ju synas/se själv som avgör det är 4st ibctank skelett tigersåg bra skruv och ställningsnät ska bygga en "förgård" så man tar ett steg ut och pangar