Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Låter ju kul! Jag måste försöka få tag på lite kråkmark runt Mariestad för att förlänga jaktsäsongen med. Sitter ju inte 10 mil enkel väg till min ordinarie jaktmark för att jaga kråka inte.

• Svar 4,6k
  • Visningar 511k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Jimpa pucko.. du sa det själv, skumma HUSdjur, har ju haft ugglefan inomhus medans du fuskar där uppe i permafrostens land och har ugglan utomhus. Finns inget som överlever i den miljön ju :D

Har man en uv som funkar bra så lär man inte ha den ute och utsätta den för vänder och vind utan ha den inomhus i bomullsask över natten!

Testa att ta in ugglan ett tag så ska du få se!

Mvh!

Publicerat

2 skator (fågelvarianten)

:D Den där hade jag helt missat... Dagens vinnare... garvar fortfarande...

Cudos.

//FMF

Publicerat

Jimpa pucko.. du sa det själv, skumma HUSdjur, har ju haft ugglefan inomhus medans du fuskar där uppe i permafrostens land och har ugglan utomhus. Finns inget som överlever i den miljön ju :D

Har man en uv som funkar bra så lär man inte ha den ute och utsätta den för vänder och vind utan ha den inomhus i bomullsask över natten!

Testa att ta in ugglan ett tag så ska du få se!

Mvh!

Ugglo e under tak men jag nöjer mig med en plastbox för dynor på verandan ist för bomull o innomhus.

Inte vill man ha töcke inne med surkråka surrad runt klorna :wacko:

Publicerat

Hippen är van,

han har lite blandat surt o gott liggandes i bilen mest som alltid.

/Christian

Publicerat

Införskaffade mig en Nordic Crow pipa och två stycken väldigt fina bulvaner idag. Tänkte med andra ord försöka mig på kråkjakt för första gången på mina marker visserligen en liten ö men har sett kråkskapen där förut så de bör finnas. Några förslag på vilken tid man ska ge sig ut, är de lika viktigt som vid sjöfågeljakten? Skall jag satsa på att slänga ut lite käk åt dem vid bulvanerna skulle det hjälpa?

Tack på förhand

/ Färska kråkjägaren.

Publicerat

Hej,

Har någon försökt med skatbulvaner? Jag köpte FUDs av duva och kråka från England för duvjakten men eftersom kråk-FUDsen var slut så skickade de skata till mig.

Min tanke var att sätta ut dem och börja locka med Nordic Crow-pipa. Skulle det fungera tror ni?

Vi har en Uv men det är en i plast med fula röda prickar på magen och den ser allt annat än naturtrogen ut. Antar att jag gör bäst i att låta den ligga i förrådet.

Med vänlig hälsning,

// pws

Publicerat

:D Den där hade jag helt missat... Dagens vinnare... garvar fortfarande...

Cudos.

//FMF

xD har lyckats få in den andra mindre trevliga varianten med faulks pipan + många hagelsmällar en gång... bästa tid att locka dom är kl 05:30 en söndag ;) haha det blev ett fasligt liv när hon flög ut ur kåken... (nyvaken)

Publicerat

i om du lyckas få tag i kråkbulvaner i framtiden så kan du få en extra bra kråkjakt för jag har hört att det är bra att ha med en eller två skator i bulvanbilden för då blir det mer trovärdigt för skator hänger ju ofta hack i häl på kråkorna så det är ett tips och så kan du slänga ut någonting som dom kan äta också. typ bröd det mesta funkar jag har hört om ketchup :D och om du ska jaga med bara skatorna eller kråkorna i framtiden så har alltid kråkorna en spejare så om du bra hade 2 sätt en i ett träd men jag vet inte redigt om skator har spejare också för dom är lite dummare du får testa dig fram med det och sen med crowen jag har också en och jag brukar lyssna på kråkorna först hur dom gör och sen försöka härma det funkar nästan varje gång jag har en bror också som är fågelskådare så han testade att härma en korp och det funkade :blink: lyssna på en korp och sen härma det dom har jätte lätt läte konstigt nog så funkar det skitbra dom kom direkt kråkorna . men sen tyvär så har jag testat crowen många gånger i en skog där det finns mest skator och crowen är faktiskt inte den bästa pipan till skata det går att få in skata men den funkar mycket bättre på korp och kråka men det är jag det du kanske är bättre än jag på just det det här kanske inte kan vara till någon hjälp men lite kanske lycka till nu pws (skitjakt) på dig :D MVH LINUS

Publicerat

Hippen är van,

han har lite blandat surt o gott liggandes i bilen mest som alltid.

/Christian

Mmm såg igår att jag hade ett REJÄLT blodspår i baksätet på bilen.. Kanske dags att montera takboxen iaf? <_<

Mvh!

Publicerat

fick plastuven i dag från abc vildmarks.se den såg faktiskt riktigt bra ut redan men ska vinkla huvudet uppåt och limma på Jimmys (Jimbolo)s tjäderfjädrar och alla andra fina fjädrar jag fick och en fråga ögonen var gula och orange men mest gula måste jag sätta på nya linser till den då ?

Publicerat

NEJ!

Jag vet att det förespråkats o även jag har bytt ögon till riktiga glas o mer oranga.

Men jag märker ingen märkbar skillnad, öht.

Testa innan du lägger ner pengar på de också så ser du vad som händer.

Kan nästan lova dig att du lär få skjuta om de bara finns fågel i luften som är "Pisst off" :D

Ibland kör vi kompisens plastuv med org ögon o den kan verka hetare t.om imellanåt.

Publicerat

då skiter jag i det för jag tyckte att dom såg bra ut tack för tipset Jimmy :D

Publicerat

NEJ!

Jag vet att det förespråkats o även jag har bytt ögon till riktiga glas o mer oranga.

Men jag märker ingen märkbar skillnad, öht.

Testa innan du lägger ner pengar på de också så ser du vad som händer.

Kan nästan lova dig att du lär få skjuta om de bara finns fågel i luften som är "Pisst off" :D

Ibland kör vi kompisens plastuv med org ögon o den kan verka hetare t.om imellanåt.

Håller med till 100%! Har testat både gula och orangea ögon till mina uvar men inte märkt någon skillnad. Tror istället att krutet bör läggas på att dölja alla plastytor med fjädrar.

Innan denna kyla slog till så gick man ju och sneglade på uven och tänkte att det snart var dags, men nu känns det lite väl långt bort. Ska väl plocka ner uven från hylla och fylla på med lite fjädrar. Ska väl fortsätta mina försök med radiostyrning av huvud och kråka. Tyvärr så trampade jag sönder handkontrollen under den sista jakten, så det blir väl till att plocka fram lödkolven också.

Anders

Publicerat

Jag har bara två halva bandybollar som ögon på min pimpade uv.

Så vad skulle jag kunna ha istället? Utan att behöva lägga ut för mycket pengar?

//Martin

Publicerat

Martin, är du sugen på att panga kråkfågel kan vi lära oss ihop... vi har massor med kråkfågel på marken där jag e med!

Publicerat

Jag har bara två halva bandybollar som ögon på min pimpade uv.

Så vad skulle jag kunna ha istället? Utan att behöva lägga ut för mycket pengar?

//Martin

Jag fick tag på ögon hos en konservator. Inte särskilt dyra, tror att det kanske rörde sig om ca 150:-. Ett annat alternativ kan ju vara att ta ögon från ett gammalt gossedjur eller dyl. De är väl iofs i regel gjorda för att se snälla och oskyldiga ut, men någon avart kanske går att finna.

Publicerat

Jag fick tag på ögon hos en konservator. Inte särskilt dyra, tror att det kanske rörde sig om ca 150:-. Ett annat alternativ kan ju vara att ta ögon från ett gammalt gossedjur eller dyl. De är väl iofs i regel gjorda för att se snälla och oskyldiga ut, men någon avart kanske går att finna.

Avart = Då säger bara en sak... Chucky :ph34r:

http://www.google.se...9QEwBA&dur=2325

Publicerat

Går klaus demmels pipor att köpa i sverige? Skulle vilja ha tag på kråkpipan och fågelskri.

S.

Publicerat

Tänkte höra med er erfarna lockjägare om Faulks c-50 crowcall.

Är det nån som använder den och har fått bra resultat?

mvh

Publicerat

Tänkte höra med er erfarna lockjägare om Faulks c-50 crowcall.

Är det nån som använder den och har fått bra resultat?

mvh

Andvänder den och tycker den funkar riktigt bra! Var efter jimbos uttalande jag skaffade den. Den är desutom den bästa att locka kaja med förutom sams MID. Brukar få köpa minst en ny varje säsong då man lockar kaja så biter man ihop membranet och de håller inte i längden.

S.

Publicerat

Andvänder den och tycker den funkar riktigt bra! Var efter jimbos uttalande jag skaffade den. Den är desutom den bästa att locka kaja med förutom sams MID. Brukar få köpa minst en ny varje säsong då man lockar kaja så biter man ihop membranet och de håller inte i längden.

S.

Tackar

Härligt att höra :)

då finns det hopp även för mig :lol:

mvh

Publicerat

Sök på Faulks kråkpipa så finns det en tråd om den med video från thor deli.

S.

Publicerat

Sök på Faulks kråkpipa så finns det en tråd om den med video från thor deli.

S.

Jo man tackar.

Suttit och kollat lite nu och det värkar ju vara en bra pipa :)

mvh

Publicerat

Jo man tackar.

Suttit och kollat lite nu och det värkar ju vara en bra pipa :)

mvh

De vet du!!! B)