Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

När jag körde till jobbet i em så såg jag massa svartfågel ute på en nytröskad kornåker.. kajor tänkte jag.. var tvungen att titta tre gånger, hela gänget såg ut att vara kråkor! Hösten är här, de flockar sig och börjar lura på att flytta. Detta innebär att det här i Roslagen vankas bra kråkjakt :cool:

• Svar 4,6k
  • Visningar 506,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Söker lite fjädrar, om någon har lite? Behöver bättra på lite igen.

S.

Publicerat

11 skjutna imorse på åtel med bulvaner.

Publicerat

Är det nu och sen i vår som gäller?

Publicerat

När jag körde till jobbet i em så såg jag massa svartfågel ute på en nytröskad kornåker.. kajor tänkte jag.. var tvungen att titta tre gånger, hela gänget såg ut att vara kråkor! Hösten är här, de flockar sig och börjar lura på att flytta. Detta innebär att det här i Roslagen vankas bra kråkjakt :cool:

Samma sak här ute på en nytröskad åker några mil utanför Göteborg, trodde det var duvor när jag såg dem på håll.

Känns som det är väldigt tidigt för flyttsträck, speciellt här på västkusten.

post-4233-0-83336100-1346958578_thumb.jp

Publicerat

11 skjutna imorse på åtel med bulvaner.

Låter bra det där... Hur många ha du skjutit nu under 2012? Dags att bli nominerad till årets jägare på åland kanske? Du har väl några mårdhundar skjutna också så??

Publicerat

Nöp ner ett 20tal i helgen över uv.

Riktigt trevlig kråkmorgon!!

Publicerat

Låter bra det där... Hur många ha du skjutit nu under 2012? Dags att bli nominerad till årets jägare på åland kanske? Du har väl några mårdhundar skjutna också så??

Haha jag undrar det jag...

Borde väl iaf kommit upp i en bit över 70 kråkor i år plus en del kajor osv., men det kommer ju proffsen på den här sidan opp i på en par mornar. Jag jagar predatorer och skräpfågel för viltvården och för att det ger mycket jakt och jakt tillfällen.

Sköt 51 mårdhundar förra säsongen(sept-mars).

Publicerat

Haha jag undrar det jag...

Borde väl iaf kommit upp i en bit över 70 kråkor i år plus en del kajor osv., men det kommer ju proffsen på den här sidan opp i på en par mornar. Jag jagar predatorer och skräpfågel för viltvården och för att det ger mycket jakt och jakt tillfällen.

Sköt 51 mårdhundar förra säsongen(sept-mars).

Jagar också sånt för att det ger många jakt tillfällen. Rätt mycket för att vara lilla åland. Jag sköt lite över 70 kråkor förra året men kanske 3 gånger så mycket trut. men inte i närheten av så många mårdhundar.

Publicerat

Jagar också sånt för att det ger många jakt tillfällen. Rätt mycket för att vara lilla åland. Jag sköt lite över 70 kråkor förra året men kanske 3 gånger så mycket trut. men inte i närheten av så många mårdhundar.

Okej låter ju riktigt bra det!

Jag har ju turen att jag får låna riktigt bra hundar av polare, specielt Gråhunden Wilma och Wachteln Mekong.

Publicerat

Härligt att se att alla fortsätter nöta med kråkjakten, har varit ute ett par svängar själv de senaste 2 veckorna med en skapligt resultat en morgon med snurran & ett par goda vänner. Jag tror vi landade på ca:70 fågel den morgonen, annars har det varit fullt upp med unghundsprov, duvjakt & annat gott! Men hoppas nöta ner nåra kråkor i slutet av september!

Man blir j-ligt sugen att ge sig ut, tiden har varit problemet men som sagt det kommer!

/ M

Publicerat

Söker lite fjädrar, om någon har lite? Behöver bättra på lite igen.

S.

Har du fått tag på några fjädrar.. jag har några and fjädrar liggandes om du behöver..

Publicerat

Har du fått tag på några fjädrar.. jag har några and fjädrar liggandes om du behöver..

Har inte hittat någe så de är intressant.

Mvh S.

• 5 weeks later...
Publicerat

Har ni haft erat sträck på östkusten?

Publicerat

Flyger som f-n nu.. sköt en radda sträckisar idag och då jagade jag inte på en direkt het sträckplats.. Vart 80 kråkor tillslut :happy:

Publicerat

Var ute och jagade älg i söndags. Hörde faktiskt endel kråkskrän så flytten är helt klart igång.

Tyvärr blir det bara den där föbannade älgjakten framöver för mig..

Vi har två vuxna kvar så innan dom är i backen lär jag inte få tid för någon annan jakt. :(

Publicerat
Publicerat

Snyggt! Tänkte ge mig ut nästa helg om det inte är för sent. Skönare på hösten när man inte behöver gå upp innan man gått o lagt sig :yucky:

Publicerat

Helt klart drägligare tider nu! Tror inte det hände ngt förrän runt 07 i söndags :wub:

Publicerat

Lyckats ladda upp den stora filen nu.. Således söndagens äventyr :wub:

* Känsliga tittare likt L-B varnas, många fåglar dör :biggrin:

Publicerat

'

Riktigt fint! Du har onekligen mycket kråkfågel!

Publicerat

Det där är vad jag kallar riktig jakt. Till skillnad från att sitta o stirra på en tall da ut och da in för att det kanske kan komma en älg.:(

Publicerat

Nu vart man inte lite sugen! Trevlig film. Och som vanligt mcket fint skytte!

S.

Publicerat

Blev 3 st skator imorse, kråkorna flög förbi och såg oss antagligen. ODD.

post-9325-0-38694700-1350632466_thumb.jp