Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Jädrans roligt skytte i kastvindarna på kajjor.

Inga självklara fåglar me andra ord  :thumbsup:

• Svar 4,6k
  • Visningar 516,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Sol och varmt! Kör! Skit kul med lite vind:-) måste va bra fart på pipan;-)

Skit jakt!

S.

Publicerat

Sjuter så jävla dåligt så det är fan inte kul med bommar, jag vill ha lätta skott, hovrande kråkor på 15 meter, där snackar vi  :smile:

Publicerat

Var ute idag, 11 kråkor, 2 kajor, 1 skata, 5 mås och en trut,

Det var jakt med bulvaner, men testade något nytt idag. Har varit trött på plastbulvanerna ett bra tag nu, så jag tog 5 kråkor ur frysen satte en grov ståltråd från bröstet till skallen genom haslen, sen spraylim över hela kråkan så man slipper fixa med fjädrarna. Har dom i frysen, upp med dom kvällen innan jakten, och sen ner i frysen efter jakten, det bästa är väl uppstoppade kråkor men detta funkade riktigt bra och flera kråkor ville direkt ner å sätta sig i bulvan bilden, hade en kråka som satt i ett träd 60m från bulvanerna i 10 min och studerade, för att sedan flyga rakt ner i bland mina bulvaner !

Kanske för snabbt att säga efter en jakt men tar hellre 5 riktiga/uppstoppade kråkor än 30 plastbulvaner

Publicerat

Fröken Benelli:-D ASGARV!

S

Publicerat

Riktigt skön film med en riktigt GO GUBBE! Man blir ju inte mindre sugen på vårvinter. Synd att jag har dåligt med klövviltsjakt så det blir inga kadaver till åteln, annars hade det nog blivit en sådan

Publicerat

Vilken lirare ;) komedi blandat med bra kråkskytte, kan det bli bättre !

Publicerat

Kanonfilm, o vilka kommentarer killen kommer med :-)

"blir det lite drygt så vil jag gärna ha 36 g o klämma till med- det tar mycket bättre"  vilken kommentarstorm det hade utlöst här i forumet.. :thumbsup:

Publicerat

Säkert.. Men Gök är lite av en legend, han strör såna där citat kring sig. Undrar om jag någonsin träffat en snubbe med ett så galet intresse? Ska ta honom under upptuktelse för detta helt klart  :biggrin: Tror inte för ett ögonblick att det hjälper men det är kul som fan  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Hade 42gr sist ja jaga;-) måste slita in fröken;-):-D

S

Publicerat

Dumheter, en Benelli går som tåget oaktat, prova 21 grammare, de är roliga, låååååångsamma att ladda om. Göken är just vad han är en äkta fuggel. /Christian

Publicerat

En av hundförarna på Harg.. killen är galen i hela huvudet, man kan inte annat än tycka om karln!!

http://utebilder.se/film

Klicka på film och därefter.. ja kråkjakt  :tongue:

hahah vilken skön gubbe ! 36 g på kråka kanske något som ger bättre resultat ? :wink:  :tongue:

Publicerat

Kanske inte har sakt det? Men anledningen att jag skjuter 42gr på kråka är att jag köpte ett antal askar till gåsjakt/andjakt. Men dom rostatde så jäkligt så dom kärvade i bocken och skjöt jättedåliga träffbilder. Efter det provar jag ammunition till bössan innan jag handlar!

Så nu försöker jag få slut på dem.

S

Publicerat

hahah vilken skön gubbe ! 36 g på kråka kanske något som ger bättre resultat ? :wink:  :tongue:

Störtskön! Och nej, 36 gr ger inte bättre resultat.. såvida man inte TROR att de gör det, då fungerar de bättre  :biggrin: Gök är en troende man  :thumbsup:

Publicerat

Vad gör ni av alla måsar och kajor och grejer som ni skjuter? Åtlar för räven?

Publicerat

Fryser och säljer. Bra åtgång på det. Många har fågelhundar och går på prov men inte alla jagar

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Publicerat

Fryser och slänger. När skräpfågellådan i frysen är full, då tömmer jag den i soptunnan eller i skogen. Men jag skjuter inga mängder.

Publicerat

Samtliga fåglar blir på ett eller annat sätt använda som apportfåglar.

Publicerat

Säljer som apportvilt. Men dem sista svängarna har inte gett så mycket fågel då mycket har varit rejält sönderskjutet.

S.

Publicerat

Tänkte jag skulle ha en ny "kråkbössa", en halvautomat, så jag åkte förbi vapenhandlaren idag.

Prisklassen är inget jag har bestämt ännu, så jag tänkte se vad som fanns inne.

Klämde lite på en ny benelli med prislapp 12 995:- Lite saftigt men det var väl ungefär det billigaste dom hade i nya halvauto. 

Gjorde en anläggning och allt låg perfekt.

Men FAN vad plastig den var, kändes otight och allmänt slapp..  

Där stod en Winchester i trä för 15 000, kanske kan va nått tänkte jag. 

LURAD, det var plast det med.. 

Hur jävla mycket ska man behöva gå upp i prisklass för att få en bössa som känns välgjord?

Komposit är jättebra, ingen tvekan, men finns det kompositbössor som är byggda med lite kvalité?

Min IZH-54 från 1964 är tightare än alla de bössor jag klämde på idag, pinsamt.

Publicerat

Har snart en hel Winnie 1500 XTR som känns gedigen med träkolv som kanske kan bli till salu :biggrin: Men jag ska testa den själv rejält först, inväntar ett nytt slagstift till den.

Uven ligger i passagerarsätet, uvkråka ligger på golvet höger fram och tinar.. I morgon ska Browningen få lite kärlek och kråkorna lite White Gold smekningar!

Får jag träff på inflygningen OCH de är för dagen arga så kan det bli en magisk morgon :cool:

Publicerat

Beretta a300 outlander finns i trä. Har haft en med 71 cm pipa. Men jag rösta på benellin du kände på.

S.