Publicerat December 24, 201312 yr Måste vara gamla grejer, blå 32, gröna 30, svarta 36. Bra skit iaf.. Hinner dina puppor rosta?? :-) Sent from my iPhone using Tapatalk Bly annars hade de varit gnistregn bland stenarna. Japp dem rostar direkt vid väta. Men nu är dom äntligen slut! Sista skjöt pappa upp igår på Andjakt. Köpte dem på wb för 2 eller 3 år sedan. Fundera på att köpa US 5 och använda till allt förutom till duvor.
Publicerat December 24, 201312 yr De gröna us 5 tror jag är receptet till det mesta faktiskt. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 25, 201312 yr Ingen som skjuter "skräpfågel" med sin .22.a? Jodå, eller ja, försöker
Publicerat December 26, 201312 yr Ingen som skjuter "skräpfågel" med sin .22.a? Sköt mer förr inne i samhällena med 22:an.. funkade bra eller väldigt bra om man bara såg till processen från skott till träff. Tyst och väldigt mycket död. Sen är det lite för mycket bly som fortsätter bortom fågeln som man måste oroa sig för.. Idag skulle man varit ute med uven! Jävlar va skönt väder, stilla och fint..
Publicerat December 26, 201312 yr Nej du! Jag satt ute med uven o de blåste som s....an. Mkt fågel men på 100-150m räcker inte ens full choke Damp ner ett tiotal eller så iaf o missade lika många i 190knyck svingar.
Publicerat December 26, 201312 yr Mmm mycket blåst och/eller regn = Sovmorgon för mej. Fåglarna är skitsvara att komma till rätta med och uven tar stryk. Här var det otroligt lugnt och fint.. fan!
Publicerat December 26, 201312 yr Hallå därute inbitna kråkjägare! Är inte alls så bevandrad i konsten med att skjuta kråkor så därför vill jag fråga er om tips och tricks för bästa resultat! Jag har lurat på att jaga kråkor med ett rävskinn samt kråkbulvaner plus lockpipa. Jag planerar att jaga i ett område med mycket bönder och en närliggande kycklingfarm. Hur ser mina chanser ut? Generellt brukar det vara mycket fågel hela dagarna men hur tidigt/sent skall man vara ute eller går det att jaga mitt på blanka dagen? Alla svar och idéer är mycket uppskattade!
Publicerat December 27, 201312 yr Haha ja, här finns kunskap i överflöd! Sent from my GT-I8190N using Tapatalk
Publicerat Januari 2, 201412 yr Var ute och förberedde en ny kråkjaktsplats idag. Orkar fan inte hålla på och klättra i mörkret så det blir att luta stången mot en liten björk, till att börja med. Röjde ur lite i ett snår med enebuskar så man kan stå mitt i och skjuta när vinden ligger väster ifrån, vilket den ofta gör. Annars får man köra lite free base om vinden kommer från andra håll. Trevlig utsikt bakåt ur "gömslet", är ett bra flygstråk mellan skogen och havet så nog ska det komma lite kråka. Blir förhoppningsvis premiär imorgon om regnet håller sig borta
Publicerat Januari 2, 201412 yr Håller på och fiffla med mina trutbulvaner idag! 11st i 10cm tjock frigolit, kan bli bra!
Publicerat Januari 2, 201412 yr Var ute och förberedde en ny kråkjaktsplats idag. Orkar fan inte hålla på och klättra i mörkret så det blir att luta stången mot en liten björk, till att börja med. Röjde ur lite i ett snår med enebuskar så man kan stå mitt i och skjuta när vinden ligger väster ifrån, vilket den ofta gör. Annars får man köra lite free base om vinden kommer från andra håll. Trevlig utsikt bakåt ur "gömslet", är ett bra flygstråk mellan skogen och havet så nog ska det komma lite kråka. Blir förhoppningsvis premiär imorgon om regnet håller sig borta Vatten brukar dra fågel! Läget ser kanon ut! De enda jag skulle gjort var och förlänga stången så uven kommer högre. S.
Publicerat Januari 2, 201412 yr Vatten brukar dra fågel! Läget ser kanon ut! De enda jag skulle gjort var och förlänga stången så uven kommer högre. S. Ja det ligger fint. Visst är den lite för låg, hade den i trädet bredvid först men det var lite vanskligt att klättra i det trädet så det blir en nödlösning tillsvidare. Har sett ut en ny gran som ska fällas till stång när tid finns
Publicerat Januari 3, 201412 yr Var ute och förberedde en ny kråkjaktsplats idag. Orkar fan inte hålla på och klättra i mörkret så det blir att luta stången mot en liten björk, till att börja med. Röjde ur lite i ett snår med enebuskar så man kan stå mitt i och skjuta när vinden ligger väster ifrån, vilket den ofta gör. Annars får man köra lite free base om vinden kommer från andra håll. Trevlig utsikt bakåt ur "gömslet", är ett bra flygstråk mellan skogen och havet så nog ska det komma lite kråka. Blir förhoppningsvis premiär imorgon om regnet håller sig borta Håller med hs här.. strandlinjer brukar vara asheta ofta, inte alltid. Höll på och mailade med ngn snubbe som jagade i kalmar sund tror jag det var, mijön lät som en våt dröm! Men några kråkor fick han inte skjuta.. koplett ofattbart! Det roliga med kustnära jakt är att man kan lura en trut eller tre, kul omväxling och ett annat skytte
Publicerat Januari 3, 201412 yr Fått hem min kråksnurra som om det finns tid ska testas lite oseriöst imorgon!
Publicerat Januari 3, 201412 yr Strandängarna lockade mer än min uv i morse, hade kontakt med några kåkor via lock men dom kom aldrig nära. Såg hur dom studsade omkring på strandängarna och hade det trevlig, de svinen.
Publicerat Januari 4, 201412 yr Rekat plats och byggt gömsle nu i helgen, så på måndag ska vi ta en liten spontan jakt mest för att dämpa kråksuget, tror inte på någon kanon jakt men skönt å få komma ut iallafall de får bli en bulvan jakt för det finns inga lämpliga uv träd i närheten, ska försöka filma lite med om det blir läge för det,
Publicerat Januari 5, 201412 yr Tips om uvstång. IKEA har gardinstänger modell grövre 1" verkade va jäkligt lätta frågan är om de var aluminium? Tänkte att de kan va bra som portabel? Efter lite ombyggnad. S.
Publicerat Januari 5, 201412 yr Ringbarkade en riktigt lång o smal undertryckt gran idag, hade ingen såg med mig och orkade inte ta av den med kniven, men jag tänkte att det kan ju påskynda viktminskningen. .Ca 15 cm i diameter i botten, hög in till en tredjedel med kniven, räknade till 24 ringar redan där, den stackarn har inte fått mycket ljus
Publicerat Januari 6, 201412 yr Walleman och jag gjorde ett test igår, årets fuckup. Dimma hela dagen, 10 fögglar med hem
Publicerat Januari 6, 201412 yr Walleman och jag gjorde ett test igår, årets fuckup. Dimma hela dagen, 10 fögglar med hem Samma idag så de bli hundsläpp. S.