Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Mm jag såg det men jag är skeptisk, vi måste gå via ngn slags jour nu

• Svar 4,6k
  • Visningar 516,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

dom verkar strula till det...

Publicerat

Saker och ting har styrt upp rätt hårt sen ett vaktbolag tog över säkerheten så vi är ett fåtal som har tillstånd idag. Trasslar inte gärna med det om det inte är ngt speciellt.

Ok, inte trassla i onödan. Det finns säkert andra former för att komma ut och jaga gråkappor.

Letar själv just nu efter om allmänna kråkdagen återkommer i år söderöver på Årsta säteri eller Gålö jaktgård. Det är så trevligt att gå upp kl 0330 för att vara på plats för 0500 en svinkall marsmorgon som det var förra året.

Publicerat

Ok, inte trassla i onödan. Det finns säkert andra former för att komma ut och jaga gråkappor.

Letar själv just nu efter om allmänna kråkdagen återkommer i år söderöver på Årsta säteri eller Gålö jaktgård. Det är så trevligt att gå upp kl 0330 för att vara på plats för 0500 en svinkall marsmorgon som det var förra året.

jag var där för 2 årsen....upp tidigt...kunde konstatera att soluppgången ser lika dan ut här hemma.....håller på att kolla runt här om det finns något ställe som drar kråkorna

Publicerat

Mm jag såg det men jag är skeptisk, vi måste gå via ngn slags jour nu

så ett tdi är lite svårt att hålla där

Publicerat

Det där låter intressant, har du provat att kontakta dem? De var snabba att svara på mail när jag hade en fråga för några veckor sedan.

Publicerat

Har för mig de var bra väder för 2 år sedan? Pillade ner 15 den dagen har jag för mig!? Ifjol var de fan istid!

S.

Publicerat

det var skitfint väder för 2 år sen.....satt och njöt av solen

Publicerat

Det där låter intressant, har du provat att kontakta dem? De var snabba att svara på mail när jag hade en fråga för några veckor sedan.

Nope, har inte provat detta.

Publicerat

Har för mig de var bra väder för 2 år sedan? Pillade ner 15 den dagen har jag för mig!? Ifjol var de fan istid!

S.

15 st :ohmy:

Förra året spanade vi in en skata, två kråkor och någon nötskrika i maskinhallen när allt summerades och om jag kommer ihåg rätt :dry:

Och inte ett skott fick jag iväg heller.

Publicerat

Lite lite bilder nu så..

post-5975-0-71109700-1390855634_thumb.jp

Publicerat

Var inte på Årsta. Var där jag brukar jaga.

S.

Publicerat

Gött.

Man får lite abstinens.

På tippen e de "nästan" garanterad utdelning mot toppjakten som "nästan" e lika garanterad med utebliven utdelning.

Så abstinensen är hög!

I helgen ska jag bomba allt som rör sig  :devil: (skoja bara).

Finns ju lerduvor i värsta fall  :whistling:

Publicerat

Pillade ner 2 kråkor förra året, hade vunnit på det sade man men kom tillbaka runt 10.10 och då var det redan klart med vinanre vilket iofs spelar mindre roll. Men kallt var de iaf.  :P

Publicerat

Sitter fortfarande på typ 60 flockade kråkbulvaner som man borde testa att sätta ut och se om de skulle dra men har ingen vettig plats för det i närområdet. Nåja. :)

Publicerat

Sitter fortfarande på typ 60 flockade kråkbulvaner som man borde testa att sätta ut och se om de skulle dra men har ingen vettig plats för det i närområdet. Nåja. :)

Har en skogsdunge jag skulle hinna reka av...

Kanske det finns kråkor där....sen ev senare i höst så kan det finnas chans för duvor....

Publicerat

I helgen hade varit ett utmärkt tillfälle att ge sig ut, plusgrader som det såg ut och helg.. synd att schemat säger 7-15.30 fr-sö  :dry:

Publicerat

Har du fått ihop Uven? kennetht!

Publicerat

vad tror ni det är bäst med nu i vintern  om man vill jaga ? bulvanbild med slaktrester elller uven ? :smile:  tänkte att dom kanske hellre gå ner och äter än att skälla ut uven ? :tongue:

Publicerat

nej håller på att planera än....har inte hittat nått bra ställe än heller men ska reka en del av en skog....

Publicerat

vad tror ni det är bäst med nu i vintern om man vill jaga ? bulvanbild med slaktrester elller uven ? :smile: tänkte att dom kanske hellre gå ner och äter än att skälla ut uven ? :tongue:

Kör båda, börja med en uv-jakt, vänta 1- 2 veckor och mata in dom ordentligt sen kör du en bulvan jakt! :) vi har 5-6 ställen där vi har fasta gömslen till kråkjakt, vi brukar varva mellan uv och bulvaner, det viktigaste tror jag är att man låter det vara lungt ett tag mellan jakterna så dom vänjer sig vid att det inte är farligt på platsen ;)

Publicerat

vad tror ni det är bäst med nu i vintern om man vill jaga ? bulvanbild med slaktrester elller uven ? :smile: tänkte att dom kanske hellre gå ner och äter än att skälla ut uven ? :tongue:

Kör båda, börja med en uv-jakt, vänta 1- 2 veckor och mata in dom ordentligt sen kör du en bulvan jakt! :) vi har 5-6 ställen där vi har fasta gömslen till kråkjakt, vi brukar varva mellan uv och bulvaner, det viktigaste tror jag är att man låter det vara lungt ett tag mellan jakterna så dom vänjer sig vid att det inte är farligt på platsen ;)

Publicerat

Det verkar ju vara för kretsen, men man kanske kan gå med där. Jag bor ju inte jättelångt ifrån Haninge. Ska försöka hitta nån att maila och fråga.