Publicerat Januari 27, 201412 yr Mm jag såg det men jag är skeptisk, vi måste gå via ngn slags jour nu
Publicerat Januari 27, 201412 yr Saker och ting har styrt upp rätt hårt sen ett vaktbolag tog över säkerheten så vi är ett fåtal som har tillstånd idag. Trasslar inte gärna med det om det inte är ngt speciellt. Ok, inte trassla i onödan. Det finns säkert andra former för att komma ut och jaga gråkappor. Letar själv just nu efter om allmänna kråkdagen återkommer i år söderöver på Årsta säteri eller Gålö jaktgård. Det är så trevligt att gå upp kl 0330 för att vara på plats för 0500 en svinkall marsmorgon som det var förra året.
Publicerat Januari 27, 201412 yr Ok, inte trassla i onödan. Det finns säkert andra former för att komma ut och jaga gråkappor. Letar själv just nu efter om allmänna kråkdagen återkommer i år söderöver på Årsta säteri eller Gålö jaktgård. Det är så trevligt att gå upp kl 0330 för att vara på plats för 0500 en svinkall marsmorgon som det var förra året. jag var där för 2 årsen....upp tidigt...kunde konstatera att soluppgången ser lika dan ut här hemma.....håller på att kolla runt här om det finns något ställe som drar kråkorna
Publicerat Januari 27, 201412 yr Mm jag såg det men jag är skeptisk, vi måste gå via ngn slags jour nu så ett tdi är lite svårt att hålla där
Publicerat Januari 27, 201412 yr Letar själv just nu efter om allmänna kråkdagen återkommer i år söderöver på Årsta säteri eller Gålö jaktgård. Det är så trevligt att gå upp kl 0330 för att vara på plats för 0500 en svinkall marsmorgon som det var förra året. Det där låter intressant, har du provat att kontakta dem? De var snabba att svara på mail när jag hade en fråga för några veckor sedan.
Publicerat Januari 27, 201412 yr Har för mig de var bra väder för 2 år sedan? Pillade ner 15 den dagen har jag för mig!? Ifjol var de fan istid! S.
Publicerat Januari 27, 201412 yr Det där låter intressant, har du provat att kontakta dem? De var snabba att svara på mail när jag hade en fråga för några veckor sedan. Nope, har inte provat detta.
Publicerat Januari 27, 201412 yr Har för mig de var bra väder för 2 år sedan? Pillade ner 15 den dagen har jag för mig!? Ifjol var de fan istid! S. 15 st Förra året spanade vi in en skata, två kråkor och någon nötskrika i maskinhallen när allt summerades och om jag kommer ihåg rätt Och inte ett skott fick jag iväg heller.
Publicerat Januari 27, 201412 yr Gött. Man får lite abstinens. På tippen e de "nästan" garanterad utdelning mot toppjakten som "nästan" e lika garanterad med utebliven utdelning. Så abstinensen är hög! I helgen ska jag bomba allt som rör sig (skoja bara). Finns ju lerduvor i värsta fall
Publicerat Januari 27, 201412 yr Pillade ner 2 kråkor förra året, hade vunnit på det sade man men kom tillbaka runt 10.10 och då var det redan klart med vinanre vilket iofs spelar mindre roll. Men kallt var de iaf.
Publicerat Januari 27, 201412 yr Sitter fortfarande på typ 60 flockade kråkbulvaner som man borde testa att sätta ut och se om de skulle dra men har ingen vettig plats för det i närområdet. Nåja.
Publicerat Januari 28, 201412 yr Sitter fortfarande på typ 60 flockade kråkbulvaner som man borde testa att sätta ut och se om de skulle dra men har ingen vettig plats för det i närområdet. Nåja. Har en skogsdunge jag skulle hinna reka av...Kanske det finns kråkor där....sen ev senare i höst så kan det finnas chans för duvor....
Publicerat Januari 28, 201412 yr I helgen hade varit ett utmärkt tillfälle att ge sig ut, plusgrader som det såg ut och helg.. synd att schemat säger 7-15.30 fr-sö
Publicerat Januari 28, 201412 yr vad tror ni det är bäst med nu i vintern om man vill jaga ? bulvanbild med slaktrester elller uven ? tänkte att dom kanske hellre gå ner och äter än att skälla ut uven ?
Publicerat Januari 28, 201412 yr nej håller på att planera än....har inte hittat nått bra ställe än heller men ska reka en del av en skog....
Publicerat Januari 29, 201412 yr vad tror ni det är bäst med nu i vintern om man vill jaga ? bulvanbild med slaktrester elller uven ? tänkte att dom kanske hellre gå ner och äter än att skälla ut uven ? Kör båda, börja med en uv-jakt, vänta 1- 2 veckor och mata in dom ordentligt sen kör du en bulvan jakt! vi har 5-6 ställen där vi har fasta gömslen till kråkjakt, vi brukar varva mellan uv och bulvaner, det viktigaste tror jag är att man låter det vara lungt ett tag mellan jakterna så dom vänjer sig vid att det inte är farligt på platsen
Publicerat Januari 29, 201412 yr vad tror ni det är bäst med nu i vintern om man vill jaga ? bulvanbild med slaktrester elller uven ? tänkte att dom kanske hellre gå ner och äter än att skälla ut uven ? Kör båda, börja med en uv-jakt, vänta 1- 2 veckor och mata in dom ordentligt sen kör du en bulvan jakt! vi har 5-6 ställen där vi har fasta gömslen till kråkjakt, vi brukar varva mellan uv och bulvaner, det viktigaste tror jag är att man låter det vara lungt ett tag mellan jakterna så dom vänjer sig vid att det inte är farligt på platsen
Publicerat Januari 31, 201412 yr Det där låter intressant, har du provat att kontakta dem? De var snabba att svara på mail när jag hade en fråga för några veckor sedan. Verkar bli något av 29/3 men det kanske är kretsen... http://krets.jagareforbundet.se/haningetyreso/files/2013/05/Kallelse-%C3%A5rsm%C3%B6te-2014.pdf
Publicerat Februari 1, 201412 yr Det verkar ju vara för kretsen, men man kanske kan gå med där. Jag bor ju inte jättelångt ifrån Haninge. Ska försöka hitta nån att maila och fråga.
Publicerat Februari 1, 201412 yr Verkar bli något av 29/3 men det kanske är kretsen... http://krets.jagareforbundet.se/haningetyreso/files/2013/05/Kallelse-årsmöte-2014.pdf Vill du sitta i en gran och titta kråkor så kanske vi kan fixa något här ute...