Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 09/10

Featured Replies

Publicerat

Kan ju passa på å slänga upp en bild på sovrumsväggen som jag gjorde klar idag, så man får nåt att glädja sig åt :D

post-2435-1252494001_thumb.jpg

• Svar 246
  • Visningar 32,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Säg till är du ska börja med ett nytt inrednings program, så ska jag gladligen sitta o titta.. =)

Snyggt.. =)

Publicerat
Säg till är du ska börja med ett nytt inrednings program, så ska jag gladligen sitta o titta.. =)

Snyggt.. =)

Javisst! TV4 ringde å ville ha mig som ny programledare för Äntligen hemma, men jag svarade: Nej tok! Mitt i älgjakten?? :D

Publicerat
post-4127-1252511011_thumb.jpgBlev ju kalven igår och idag blev det en 14 taggare=)
Publicerat

Tokgrattis,

kul att se att det finns lite älg kvar i skogen, eller tja hur jag nu tänkte, den där är ju död.

Men grattis ändå, det är en underbar jakt, älgjakten.

/Christian

Publicerat
Tokgrattis,

kul att se att det finns lite älg kvar i skogen, eller tja hur jag nu tänkte, den där är ju död.

Men grattis ändå, det är en underbar jakt, älgjakten.

/Christian

Tack tack=)

Publicerat
post-4127-1252511011_thumb.jpgBlev ju kalven igår och idag blev det en 14 taggare=)

Grattis grattis! alltid lika spännande och läsa och se. Skriv gärna mer!

Publicerat
Kan ju passa på å slänga upp en bild på sovrumsväggen som jag gjorde klar idag, så man får nåt att glädja sig åt :D

Och en flaska Piratens Besk???

Har du månne varit i skåne :D

Publicerat
  • Författare

11 djur är fälda på 2 dagar fick jag veta idag. vi på södra sidan av jaktmarken har just nu honförbud. de på norra sidan har ett hondjur kvar. Sen har dom oxå bara tjur o kalv kvar.

Så på lördag ska man sitta på pass igen.

Publicerat
Och en flaska Piratens Besk???

Har du månne varit i skåne :D

Haha!

Ja, man lägger ju märke till det man vill :D

Fick den av min tremänning när jag tog studenten.

Med motiveringen: "Jag vet hur svårt det är att bygga upp ett barskåp, för man dricker alltid upp allt, så nu ska du få den äckligaste skiten som finns!" :D

Publicerat
Grattis grattis! alltid lika spännande och läsa och se. Skriv gärna mer!

Oj vad ska jag skriva. Gick ut till tornet ca 1,5km ut i vildmarken klockan var strax efter 11, efter ca 35 minuter ropar hundföraren på radion att hunden var efter en stor tjur,( pulsen börjar gå upp=) men det var inte påväg mot vårt håll. Så jag satt på helspänn men efter 40 min började jag slappna av och skulle ta en snus, just när jag ska lägga in så ser jag att tjuren kommer ut på ca 70m rakt mot mig, väntar tills han är i sida så skjuter jag i bogen och han faller direkt. Ringer till jaktledaren och berättar då reser han sig men faller efter ett skott i nacken. (eller det var 2). Ungefär så det gick till! <_<

Publicerat

Grattis till en riktigt fin tjur, en annan får jobba och slita, iof så har inte älgjakten börjat här nere ännu:( Får ändå bara skjuta kalv iår <_<

Grattis!!!

Publicerat
Hmmm... Matjord i fickorna? Köp en Trisslott vet'ja! ^_^

Avundsjuk... Bara lite! <_<

Grattis till en fin inledning på jakten!

Tackar

Köpte en triss men vann inget som vanligt

:D

Publicerat

Grattis! Alltid kul att få något större...

/Mikael

Publicerat

Grattis norrjägaren! Stilig trofé! <_<

Publicerat

jätte grattis!

Publicerat
11 djur är fälda på 2 dagar fick jag veta idag. vi på södra sidan av jaktmarken har just nu honförbud. de på norra sidan har ett hondjur kvar. Sen har dom oxå bara tjur o kalv kvar.

Så på lördag ska man sitta på pass igen.

Menar du att ni(ditt jaktlag) har skjutit 11 djur på två dagar eller vad menar du? :rolleyes:

Publicerat

Grattis norrjägaren! :rolleyes: Är det den största älg, om man ser till antalet taggar, som du skjutit?

Själv såg man en pinntjur, med så kallat "cykelstyre" igår kväll alldeles i närheten av där vi jagar. Han var dock inte stor, såg ut som en kalv.

Publicerat

Sköt en kalv i Horrmund idag!

DSC00432.jpg

60-70m trav. 6,5x55 Oryx 156gr fabriksladdad gjorde jobbet. Ingång högt i bog, gick genom båda lungorna och sedan genom ryggraden och ut lite längre bak (vid levern ungefär)

//

Gabbe

Publicerat
Grattis norrjägaren! :lol: Är det den största älg, om man ser till antalet taggar, som du skjutit?

Själv såg man en pinntjur, med så kallat "cykelstyre" igår kväll alldeles i närheten av där vi jagar. Han var dock inte stor, såg ut som en kalv.

Jepp ganska klart också. Största innan var en 5 taggare. Så nu blir det upp på väggen=)

Publicerat
  • Författare
Menar du att ni(ditt jaktlag) har skjutit 11 djur på två dagar eller vad menar du? :lol:

jupp 11 stycken älgar har skjutits under de två första jaktdagarna här i Kusmark förra året så var det 9 stycken älgar som sköts.

Publicerat

Stort grattis till alla skyttar härliga bilder man har sett i denna tråd nu :unsure: Å man blir ju inte mer sugen att de ska bli den 12 okt när man läser om er.

Publicerat

Idag kom licenspapper på mitt första gevär, en Tikka m65. Har aldrig jagat älg tidigare, men ser verkligen fram emot det. Hittills har jag lånat vapen av min far och bara varit med på drevjakt efter rådjur, och sköt mitt första i dec förra året. På samma jakt sköt jag även en hare och hoppas vara lika lyckosam på årets älgjakt. 10 000 skånska jägare, alla ute efter samma älg, är väl så nära mobbing man bara kan komma. :rolleyes:

Publicerat
Idag kom licenspapper på mitt första gevär, en Tikka m65. Har aldrig jagat älg tidigare, men ser verkligen fram emot det. Hittills har jag lånat vapen av min far och bara varit med på drevjakt efter rådjur, och sköt mitt första i dec förra året. På samma jakt sköt jag även en hare och hoppas vara lika lyckosam på årets älgjakt. 10 000 skånska jägare, alla ute efter samma älg, är väl så nära mobbing man bara kan komma. :rolleyes:

Måste få gratulera till ditt val av vapen! :rolleyes: Har själv en Tikka M65 6,5x55, och ska jaga älg för första gången i år med start på lördag. Min Tikka skjuter väldigt bra, och det är jag övertygad om att din också gör. ^_^

Publicerat

Fick ko och kalv i dag 338an verkar funka fint.

Vi har nu 3 vuxna kvar att skjuta får se om man får skjuta fler i år har haft ganska bra flytt i veckan.

Skitjakt på er alla som jagar.