Publicerat Januari 20, 201016 yr Förra året styrde vi (Jag,MaxW med flera) ihop en rävlockjakts kurs med kurs på förmiddagen och sedan jakt på eftermiddagen. Kvällen gick åt till att bada badtunna, grillad gris och dricka lite gott. Förra året blev en lyckad tillställning, bara vissa har övat på skyttet http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=16190&hl= Nu till min fråga, Finns det ett intresse av att köra något liknande i år? Har inte kollat upp om vi kan få hit någon som kan köra lite utbildning i ämnet men det kanske löser sig. Vet inte ens om vi behöver någon. Lite övningsskytte på dagen kanske gör samma verkan. Locka räv i skymningen för att sedan ägna oss åt lite andra övningar på kvällen. Förra året var det flera st som ställde hit husvagnar och det är ett bra alternativ om man vill sova. Jag kan nog husera ett par st. Tror jag kan trycka in 4 i lägenheten som jobbet har men då ligger den i Vetlanda 1,2 mil från mitt vilket kräver en chaufför. Har även en jakt barack där det går att sova. Tips och ideér mottages. /Lasse
Publicerat Januari 20, 201016 yr Jag är med, bokar sov plats i baracken eller hos någon med husvagn. Lasse
Publicerat Januari 20, 201016 yr Kan en som inte va med förra året hänga på???.. isåfall är jag på om datumet passar..
Publicerat Januari 20, 201016 yr Räcker upp en hand och står på tååå =) Och denna våren MÅSTE ni komma upp till verkligheten och jaga lite bäver!
Publicerat Januari 20, 201016 yr Räcker upp en hand och står på tååå =)Och denna våren MÅSTE ni komma upp till verkligheten och jaga lite bäver! åfan, lever du?
Publicerat Januari 20, 201016 yr åfan, lever du? Ja då, jag tror det =) Har varit lite mycket ett tag, som jag tror du märkt =) Kan inte riktigt gå in på det nu, ska förklara senare =)
Publicerat Januari 20, 201016 yr Författare Ojsan. redan flera som vill vara med, skoj. Ett datum måste fram EV lockare kontaktas ideér om upplägget Mat (tror vi kör på grillad gris i år med va!!!) Deltagar antal antal sovplatser Badtunna, eller annan trevlig förströelse Eftersökshundar marker Tävling i år igen eller? jag har pratat lite med allas våran guru Flex men han har tyvärr troligen inte dit att vara med i år annars var han en het kandidat på att lära oss hur det ska låta. Jag är sugen på att försöka minska ner antalet deltagare från bygden och göra det mer till JS Rävlock, vad tror ni om det. De andra kan jag ju jaga med när som helst. Fläska på med ideér så får vi se var det slutar. /Lasse
Publicerat Januari 20, 201016 yr Tycker vi ska ha tyngd punkten på hur man ska träffa räven dödligt i år!
Publicerat Januari 20, 201016 yr Författare Tycker vi ska ha tyngd punkten på hur man ska träffa räven dödligt i år! Det gjorde ni ju med det tog bara lite lång tid... Jag tycker du har helt rätt, vi kör givet lockjakt, Flex kom med en bra idé men vi lägger huvudpunkten på att vi ska träffa ev rävar som kommer i våran väg. /Lasse
Publicerat Januari 20, 201016 yr Tycker vi ska ha tyngd punkten på hur man ska träffa räven dödligt i år! Övningsskytte på smala mål så som träd ska vara effektivt har jag hört =)
Publicerat Januari 20, 201016 yr Författare Räcker upp en hand och står på tååå =)Och denna våren MÅSTE ni komma upp till verkligheten och jaga lite bäver! Det tycker jag med att vi ska men jag vet inte om jag får jaga fler bävrar för frun /Lasse
Publicerat Januari 20, 201016 yr Det tycker jag med att vi ska men jag vet inte om jag får jaga fler bävrar för frun /Lasse Då får vi väl ta en bäversafari istället och bara titta
Publicerat Januari 20, 201016 yr Författare Kikade lite i almanackan och den 12-13/3 såg bra ut. Vad tror ni? Ingen måne tyvärr men då gör vi nog något annat. /Lasse
Publicerat Januari 20, 201016 yr Kikade lite i almanackan och den 12-13/3 såg bra ut. Vad tror ni?Ingen måne tyvärr men då gör vi nog något annat. /Lasse Ser bra ut för min del, bra med en tid längre fram - det blir svårare för regeringen att avslå ansökan för ledighet och tillfällig ansvarsbefrielse Nej nu blir det sängen, drömma sött om räven som ska dräpas i småland =)
Publicerat Januari 21, 201016 yr Kunde man ju ge sig på att det var lika välstoppat som ett korvskinn de datumen. Skulle varit rent ut sagt skitkul för en total rävlocksnovis, ska ut och prova för första gången imorn är planen.
Publicerat Januari 21, 201016 yr Kul men lååångt, lägger in en lite defus ledighets ansökan hos regeringen. Samåkning från Mälardalen någon? Vore kanonkul att se ansiktena på signaturena, och se om ni är lika trevliga som ni verkar.
Publicerat Januari 21, 201016 yr Kikade lite i almanackan och den 12-13/3 såg bra ut. Vad tror ni?Ingen måne tyvärr men då gör vi nog något annat. /Lasse Inga problem för mig. Lasse
Publicerat Januari 21, 201016 yr Författare Kul men lååångt, lägger in en lite defus ledighets ansökan hos regeringen.Samåkning från Mälardalen någon? Vore kanonkul att se ansiktena på signaturena, och se om ni är lika trevliga som ni verkar. Slå en signal till Hippen o ta med honom ner, han behöver lite luftombyte..... /Lasse
Publicerat Januari 21, 201016 yr Låter skitkul! Måste dock kolla hemma, åker till Frankrike dagen efter och är borta två veckor så gumman kanske har åsikter... Hoppas hoppas, skulle sitta fint med mickel-jakt och JS-mingel innan resan. Högaktningsfullt. /C