Publicerat Januari 22, 201016 yr Hej Grabbar (och damer förståss)Jag har framgångsrikt smygläst dessa sidor ganska länge utan att känna ngt akut behov av att bli medlem. Men sedan denna tråden dök upp har jag hemsökts, våndats och sovit dåligt! Idag orkade jag inte längre... Jag blev medlem. JAG VILL ME Å LOCKA!!! Om jag får. Ni verkar vara ett bra cybergäng och vi har samma intresse. Locka räv. Jag har lurat 4 orusträvar denna säsongen, men om jag lyckas lura en smålänsk räv så kan jag dö i frid . Haha, jag var med på Skurebo förra året och har aldrig lyckats locka någon räv.... Men det var förbaskat trevligt
Publicerat Januari 22, 201016 yr Glöm husvagnen Waxin, får vi till detta tidsmässigt (se pm) så sover vi i Skurebos säng. Han kan dela med någon av sina huggormar Mvh! Jag är så liten, klen och oförargerlig så jag kanske hoppar på i Vattholma vare sig jag är anmäld eller inte, bara så ni vet
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare VA Skurebo, 14st Det kräver en förklaring Det är inte så konstigt Waxin. Jag är Smålänning, smålänningar är av hävd och gammal tradition snåla. Många kvadrat meter yta i ladugården och maskinhallen som inte används så hyr man helt enkelt ut vinterförvaring av husvagnar. 14 fick plats i år men det går nog att trööka in någon till om man planerar till det lite. /Lasse
Publicerat Januari 23, 201016 yr Haha, jag var med på Skurebo förra året och har aldrig lyckats locka någon räv....Men det var förbaskat trevligt Det krävs ju lite finess och intelligens för att lyckas med sådant.......
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Det krävs ju lite finess och intelligens för att lyckas med sådant....... Mins jag inte fel så sköt du bara Lockandet som ledda fram till din räv var helt utan finess Men skottet var bra. /Lasse
Publicerat Januari 23, 201016 yr Mins jag inte fel så sköt du bara Lockandet som ledda fram till din räv var helt utan finess Men skottet var bra. /Lasse Lockandet lät som eländet i en djuraffär Tackar =) I år blir det min lilla .222:a som ska luftas =) Fast jag klurar på om jag inte ska flytta över nikon-siktet till den innan dess. Hade jag haft Markus OXO-sikte i fjol hade jag aldrig kunnat ta det skottet =) Och Markus är nog kanske lite sugen på att få tillbaka det också.. =)) Jag har det på överhyra nu minst sagt
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Lockandet lät som eländet i en djuraffär Tackar =) I år blir det min lilla .222:a som ska luftas =) Fast jag klurar på om jag inte ska flytta över nikon-siktet till den innan dess. Hade jag haft Markus OXO-sikte i fjol hade jag aldrig kunnat ta det skottet =) Och Markus är nog kanske lite sugen på att få tillbaka det också.. =)) Jag har det på överhyra nu minst sagt Då får vi se till att det blir småvilt studsarna som får luftas i år då. /Lasse
Publicerat Januari 23, 201016 yr Då får vi se till att det blir småvilt studsarna som får luftas i år då./Lasse Jag har ju en hel arsenal att ta med om det är så att det finns anledning att ge sig i kast med ngt större
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Jag har ju en hel arsenal att ta med om det är så att det finns anledning att ge sig i kast med ngt större Klass 1 vilt /Lasse
Publicerat Januari 23, 201016 yr Jag är så liten, klen och oförargerlig så jag kanske hoppar på i Vattholma vare sig jag är anmäld eller inte, bara så ni vet Pundarvolvon är varken fin eller lär hålla de 40 milen, men den är stor . Så nog ska du få plats alltid. hjärterum och stjärterum eller vad det heter
Publicerat Januari 23, 201016 yr Om du inte byggt dig en bastu för 20 gubbar sedan sist så tycker jag det är en utmärkt idé
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Om du inte byggt dig en bastu för 20 gubbar sedan sist så tycker jag det är en utmärkt idé Med tanke på att jag inte har listat färdigt i hallen på 4 år så är det ju troligt att jag har byggd en bastu Badtunnor it is. /Lasse
Publicerat Januari 24, 201016 yr Med tanke på att jag inte har listat färdigt i hallen på 4 år så är det ju troligt att jag har byggd en bastu Badtunnor it is. /Lasse Fast denna gången kanske vi andra kan få vara med på hyran tack =)
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Fast denna gången kanske vi andra kan få vara med på hyran tack =) Ja inte är du smålänning inte Det kommer "nog" att bli en liten summa per person, men det känns som om den kommer att bli larvigt låg. /Lasse
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Ehmmm Jag tittade efter lite mera noggrant i kalendern och den 12 är visst en Fredag Inte mig emot men det är nog enklare att köra 13-14/3 eller vad tror ni. De som har långt att åka och vill får ju gärna komma ner den 12 ändå. Tanken var lite att vi kör som vi gjorde förra året, samling typ 9 genomgång av dagens händelser och tidsplanering. Kaffe o macka eller liknande därefter lockövningar o skjutövningar som följs upp av middag och efter den lockjakt tills man tröttnar eller inte ser mera. Mat och dryck samt badtunna, vill man dansa får man det Morgonen därpå vaknar man som man gör, frukost och fria äventyr. Vad säger ni som har ansökt hos regeringskanslit om ledighet, vilka dagar fick ni ledigt? /Lasse
Publicerat Januari 24, 201016 yr Tycker det låter lysand så klarar vi boende hos dig så är det bra. Ska grubbla lite på uppslag. Har något svagt minne om nåt som du var iblandad i och som kunde komma och visa upp lite kommer inte på vad det var, detta blev kryptiskt. Lasse
Publicerat Januari 24, 201016 yr Ja inte är du smålänning inte Det kommer "nog" att bli en liten summa per person, men det känns som om den kommer att bli larvigt låg. /Lasse Äsch då, så trevligt och bra ordnat som det var sist är klart värt en slant. Inte ska du gå i personlig BK bara för att du är snäll =) Ehmmm Jag tittade efter lite mera noggrant i kalendern och den 12 är visst en Fredag Inte mig emot men det är nog enklare att köra 13-14/3 eller vad tror ni. De som har långt att åka och vill får ju gärna komma ner den 12 ändå. Låter bra =) Kan tänka mig att det blir redan den 12:e om det passar för markus. Tanken var lite att vi kör som vi gjorde förra året, samling typ 9 genomgång av dagens händelser och tidsplanering.Kaffe o macka eller liknande därefter lockövningar o skjutövningar som följs upp av middag och efter den lockjakt tills man tröttnar eller inte ser mera. Mat och dryck samt badtunna, vill man dansa får man det Ställer du upp som kavaljér eller hyr du dem på samma ställe som badtunnorna? =) Morgonen därpå vaknar man som man gör, frukost och fria äventyr.Vad säger ni som har ansökt hos regeringskanslit om ledighet, vilka dagar fick ni ledigt? /Lasse Som sagt, ledigt från den 12:e, så det är bara att köra på för min del =)
Publicerat Januari 24, 201016 yr Värmläningarna hat fått lov av regeringen att åka till småland. Undrar vad dom har lovat regeringen att ställa upp på den närmaste tiden.
Publicerat Januari 24, 201016 yr Ehmmm Jag tittade efter lite mera noggrant i kalendern och den 12 är visst en Fredag Inte mig emot men det är nog enklare att köra 13-14/3 eller vad tror ni. De som har långt att åka och vill får ju gärna komma ner den 12 ändå. Tanken var lite att vi kör som vi gjorde förra året, samling typ 9 genomgång av dagens händelser och tidsplanering. Kaffe o macka eller liknande därefter lockövningar o skjutövningar som följs upp av middag och efter den lockjakt tills man tröttnar eller inte ser mera. Mat och dryck samt badtunna, vill man dansa får man det Morgonen därpå vaknar man som man gör, frukost och fria äventyr. Vad säger ni som har ansökt hos regeringskanslit om ledighet, vilka dagar fick ni ledigt? /Lasse Ledig hela helgen och om jag ska hinna till samlingen kl 9 måste jag åka typ 04,00 snåret, dvs gå upp kl 03,00 så jag kommer nog gärna på fredag kväll.
Publicerat Januari 24, 201016 yr Värmläningarna hat fått lov av regeringen att åka till småland. Undrar vad dom har lovat regeringen att ställa upp på den närmaste tiden. Om du bara visste.. jag säger bara det =)
Publicerat Januari 26, 201016 yr Lägger in en smiley för att hållas uppdaterad om läget. Lasse du har PM "Men det visste du nog redan" Mvh
Publicerat Februari 1, 201016 yr Kanske jag kommer upp i år men jag kan nog bo hos Rogge E om det tryter med plats. Finns det möjlighet tar jag gärna med en kompis att dela soppakostnaden med....