Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävlock

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
hur går det med planerna Skurebo?

Planerna går framåt.

Förhoppningsvis så kommer 2 olika företag att komma och visa lite saker som kan vara bra att ha, så ta med den stora plånboken.

En är bokad och ett till är vidtalat men osäkert om de kan komma.

2 Företag får räcka, det är ju inte tänkt att det ska bli någon marknad utan att vi ska träffas jaga och ha kul.

Företagarna kommer att jaga med helt klart, vanligt trevligt folk de med.

Arbetet med att leta marker har startat, mycket mark kommer nog att gå åt och det är inget roligt att köra allt för långt för att komma till markerna.

Jag/vi återkommer lite närmare med mer info.

Det får nog bli en typ av anmälan så vi har koll på antalet.

Rätt som det är så kan vi helt enket inte vara fler pga mark och annat.

/Lasse

• Svar 405
  • Visningar 38,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Planerna går framåt.

Förhoppningsvis så kommer 2 olika företag att komma och visa lite saker som kan vara bra att ha, så ta med den stora plånboken.

En är bokad och ett till är vidtalat men osäkert om de kan komma.

2 Företag får räcka, det är ju inte tänkt att det ska bli någon marknad utan att vi ska träffas jaga och ha kul.

Företagarna kommer att jaga med helt klart, vanligt trevligt folk de med.

Arbetet med att leta marker har startat, mycket mark kommer nog att gå åt och det är inget roligt att köra allt för långt för att komma till markerna.

Jag/vi återkommer lite närmare med mer info.

Det får nog bli en typ av anmälan så vi har koll på antalet.

Rätt som det är så kan vi helt enket inte vara fler pga mark och annat.

/Lasse

Jag har några uppslag med marker, Lasse. Problemet är ju att det då kanske genererar fler deltagare.. :/ Jag grunnar vidare.. ;)

Publicerat
  • Författare
Jag har några uppslag med marker, Lasse. Problemet är ju att det då kanske genererar fler deltagare.. :/ Jag grunnar vidare.. ;)

Fick avslag på en grannmark i dag ;) Han gillade inte att ha okända som jagade där ;)

Nåväl finns många fler ett ringa.

/Lasse

Publicerat

Skuris.

Vill inte verka tjatig, men har både lyckats få ledigt av frugan samt låna en bil som håller de 80milen fram och tillbaks.

Så pundar volvon får stanna hemma.

Vad sägs om en anmälningslista? tänkte ta ledigt från jobbet på Fredagen men då behöver man ju veta om man kan komma ner.

Mvh Freddan

Publicerat
  • Författare
Skuris.

Vill inte verka tjatig, men har både lyckats få ledigt av frugan samt låna en bil som håller de 80milen fram och tillbaks.

Så pundar volvon får stanna hemma.

Vad sägs om en anmälningslista? tänkte ta ledigt från jobbet på Fredagen men då behöver man ju veta om man kan komma ner.

Mvh Freddan

Tjatig? Inte alls ;)

Jag har medvetet legat lite lågt med tråden för att jag ville ha så mycket som möjligt klart innan jag la ut en anmälningslista av något slag.

Men vi kör som det är nu, om inte annat hjälper det mig att få koll på antalet.

Vad händer?

Lördag förmiddag, samling kl 9,00 Skurebo gård

Kaffe och tilltugg, genom gång av dagen och uppdelning i grupper/lag

Utbildning är fel ord men vi använder det ändå kommer att hållas men utan någon direkt lärare utan vi kommer att köra med den gode Flex filmer och tips o trix från allmänheten.

Undertiden kommer Minst en firma att ha pipor och annat för visning och försäljning till special priser.

Någon form av skytte kommer att hållas, riktigt vad,hur och var är inte helt spikat men troligast så kommer vi att ha olika banor hemma där man provar/övar på skytte på olika avstånd.

Vi samåker ut till en närbelägen restaurang (samma som förra året om allt går bra) för att äta middag någon gång ca 13-14,00.

Därifrån åker vi ut till anvisade jaktmarker och lockar räv tills vi tröttnar.

Återsamling hemma i Skurebo igen ca 19,00 prisutdelning och avrundning av dagen.

För de som skall sova över fortsätter kvällen med dryck (medhavd) och förhoppningsvis grillad gris eller annan förtärin, bad i tunna och allmän samkväm.

Detta kostar för varje deltagare 200:- Bör betalas vid ankomst så vi slipper att diska efter restaurangbesöket ;)

EDIT : ALLT ingår mat fika osv

Jag har ordnat X antal sovplatser så det kommer att finnas men är det någon som har ex husvagn att ta med sig så är det bra. Ström finns givetvis så man slipper frysa.

I min lilla hjärna så räknar jag med att det kommer ca 30 personer och jag räknar med ca 15 som stannar på kvällen. Visar det sig att det är helt fel så finns möjlighet till viss justering men allt har sina begränsningar så först till kvarn får råda en stund.

Vad som begrensar är framför allt markarealen även om vi nog har ca 3-4000 ha att springa på.

SNÖN är ett gissel men det är ju bara att hoppas på att det slutar komma mera snö och att vi får lite varmare väder så snötäcket sjunker undan lite.

Så anmälningar till mig via PM (ska bara tömma lite först)

Vad jag behöver veta är

Deltagare gärna med namn

Sova eller inte sova över

Ev medhavd husvagn

Andra önskemål?

/Lasse

Publicerat
  • Författare

Läste just min Mail och nu kan jag då avslöja att Gyttorp AB Tyvärr inte han att medverka.

De två som var tänkta att komma var upptagna den helgen.

Men vi har kvar den viktigaste, ................. Vem det är får ni se <_<

/Lasse

Publicerat
Men vi har kvar den viktigaste, ................. Vem det är får ni se :rolleyes:

Ser två alternativ därvidlag, en tutförsäljare och en närboende diverseförsäljare :D

Mvh!

Publicerat
Ser två alternativ därvidlag, en tutförsäljare och en närboende diverseförsäljare :D

Mvh!

Haha, diversesnubben där är ju rikskändis nu sen sist :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Spekulationer är av godo :D

Hipp dax att anmäla sig nu hörrö :rolleyes:

/Lasse

Publicerat

Kommer hippen kanske han kan lära en klåpare att svinga oxå:D

jag har nog 700 trap-plugg som bara ligger och ruttnar :rolleyes:

Publicerat
Kommer hippen kanske han kan lära en klåpare att svinga oxå:D

jag har nog 700 trap-plugg som bara ligger och ruttnar :rolleyes:

De matchar nog min ruttnande hagelbrakare iofs =)

Har jag använt den 3ggr sen jag köpte den tro? Snart dags att sälja den tror jag :D

Publicerat
  • Författare
Kommer hippen kanske han kan lära en klåpare att svinga oxå:P

jag har nog 700 trap-plugg som bara ligger och ruttnar -_-

Svinga kan jag lära dig men ska du träffa samtidigt så är det nog värre B)

/Lasse

Publicerat
Svinga kan jag lära dig men ska du träffa samtidigt så är det nog värre -_-

/Lasse

Hahaha, redig småländsk bonnschwing =) Markus svarar med en raggarkrok från värmland B)

Publicerat
  • Författare
Hahaha, redig småländsk bonnAschwing =) Markus svarar med en raggarkrok från värmland B)

Vilken syn -_-

/Lasse

Publicerat
Hipp dax att anmäla sig nu hörrö :huh:

När var det ni skulle göra detta? Dessvärre lite skeptisk, har en del jobb både på jobbet och för Svensk Jakt och början av mars är det som mest hektiskt. Rätt osäker på om jag kan bränna två dagar på detta även om jag är fullkomligt övertygad om att det kommer att bli galet kul :lol:

Mvh!

Publicerat
Vilken syn :huh:

/Lasse

Jo, tur han är sjuksyrra och kan plåstra om sig själv.. för jag kan tänka mig utfallet av det scenariot :lol:

Publicerat
  • Författare
När var det ni skulle göra detta? Dessvärre lite skeptisk, har en del jobb både på jobbet och för Svensk Jakt och början av mars är det som mest hektiskt. Rätt osäker på om jag kan bränna två dagar på detta även om jag är fullkomligt övertygad om att det kommer att bli galet kul :D

Mvh!

13/3 är dagen D sen ramlar det nog in lite folk från den 11 :(

Klart du hinner, Svensk Jakt reportage kan vi nog vara med på de flesta av oss som kommer.

Bara du ger F-n i att fota på kvällen B)

/Lasse

Publicerat

Men jag ska ju pyssla med flygfän inte räv <_<

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Men jag ska ju pyssla med flygfän inte räv <_<

Mvh!

Lätt fixat antingen flyger rävarna eller få du väl panga på det som är lovligt i luften :D

/Lasse

Publicerat
Lätt fixat antingen flyger rävarna eller få du väl panga på det som är lovligt i luften :D

/Lasse

Jag kan också komma, om era grisar flyger. <_<

Publicerat

Rädd för att Skurebo lär bistå med "tobak" till pipan för att skapa skottillfällen så jag hoppar nog över detta <_<

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Nu rör det lite på sig i anälningsblocket.

Anmälda

Markus R

Kapten Krok

FredrikN

Daddyo

L-B

Skuris

MaxW

Waxin

Orust

Ser ut att bli en kul tillställning :ph34r:

Musköt: Klart grisarna flyger <_<

Hipshot: Jag har ingen bra tobak men jag kan fixa nått gott att skölja ner vägdammet med :P

/Lasse

Publicerat
Vad säger ni som har ansökt hos regeringskanslit om ledighet, vilka dagar fick ni ledigt?

/Lasse

Ingen tyvärr... Trollhättan på hundkurs. Hade varit trevligt att besöka andra länshörnet! Hoppas på att det blir tradition och återkommer nästa år!

Publicerat
Musköt: Klart grisarna flyger

Tur man har trädskällare då. <_<

Publicerat
  • Författare
Ingen tyvärr... Trollhättan på hundkurs. Hade varit trevligt att besöka andra länshörnet! Hoppas på att det blir tradition och återkommer nästa år!

Det hoppas vi på.

Tur man har trädskällare då. :ph34r:

TOK

Tur att jag har mycket hyggen så dina hundar slipper skälla på så många träd <_<

/Lasse