Publicerat Mars 15, 201016 yr Författare Lovar att ta med 308an nästa år /Fredrik Gör gärna det men inte bara för att vi andra är lite skotträdda /Lasse
Publicerat Mars 15, 201016 yr Författare Jag lade just en beställning på 250st 40gr..... Vad blev det? BST? /Lasse
Publicerat Mars 15, 201016 yr BTW Sitter och funderar på vad som var den roligaste händelsen i helgen. Fitz grubblerier om vem som skulle vara tjej, eller när han tjongar in en smäll på 500m. Skurebos svar till frugan i tel om vem som egentligen kör traktorn då Skurebo inte var körduglig. Grabbarna som har svårt att skilja på lockpipa och asma sprayen...
Publicerat Mars 15, 201016 yr Författare BTWSitter och funderar på vad som var den roligaste händelsen i helgen. Fitz grubblerier om vem som skulle vara tjej, eller när han tjongar in en smäll på 500m. Skurebos svar till frugan i tel om vem som egentligen kör traktorn då Skurebo inte var körduglig. Grabbarna som har svårt att skilja på lockpipa och asma sprayen... Vaddå inte körbar Jag lät tillräckligt övertygande i telefonen att jag fick tillstånd att lasta av Eller var det Fitz och Lilja fick någon form av skrattanfall vid middagsbordet på Lördagskvällen..
Publicerat Mars 15, 201016 yr Vaddå inte körbar Jag lät tillräckligt övertygande i telefonen att jag fick tillstånd att lasta av Eller var det Fitz och Lilja fick någon form av skrattanfall vid middagsbordet på Lördagskvällen.. Ja deras skrattanfall handlade om en asmaspray och en lockpipa, hysteriskt kul, vi får be dem återberätta dem. Och jo lasse jag tyckte att du hade full koll på traktorn, och att det var en exemplarisk lösning på problemet
Publicerat Mars 15, 201016 yr Jo det saknades inte saker att skratta åt i helgen den saken är klar. Jag fick mitt hysterianfall när Lilja sa nåt om att det var så jävulskt mycket snö så att han funderade på att stanna i en driva för att han inte orkade gå längre. Har för mig att det var något sånt i alla fall eller om han återberättade en historia. Jag fick en bild på näthinnan och såg framför mig hur nån bara ger upp och ställer sig och blåser mitt på ett fält med rävar hoppande in från alla håll och kanter. Sen drog lilja det där med astmasprayen och då brast det helt för mig. Både lite trött och full, då kan det bli lite svårt att stå emot skrattattackerna Jag måste ju tacka FredrikN för exemplarisk markering när jag började lobba in mina 308or också! Svårslagen underhållning när folk runt omkring berättade att jag träffade för jag hörde aldrig plongarna själv. Som sagt; En kanonhelg på alla sätt och vis. Nu sitter Fitzo på Arlanda på väg mot Skellefteå. Dock en jobbrelaterad resa så underhållningsvärdet blir nog lite mindre på den här trippen. Mvh. Fitzo
Publicerat Mars 15, 201016 yr Författare Jo det saknades inte saker att skratta åt i helgen den saken är klar.Jag fick mitt hysterianfall när Lilja sa nåt om att det var så jävulskt mycket snö så att han funderade på att stanna i en driva för att han inte orkade gå längre. Har för mig att det var något sånt i alla fall eller om han återberättade en historia. Jag fick en bild på näthinnan och såg framför mig hur nån bara ger upp och ställer sig och blåser mitt på ett fält med rävar hoppande in från alla håll och kanter. Sen drog lilja det där med astmasprayen och då brast det helt för mig. Både lite trött och full, då kan det bli lite svårt att stå emot skrattattackerna Jag måste ju tacka FredrikN för exemplarisk markering när jag började lobba in mina 308or också! Svårslagen underhållning när folk runt omkring berättade att jag träffade för jag hörde aldrig plongarna själv. Som sagt; En kanonhelg på alla sätt och vis. Nu sitter Fitzo på Arlanda på väg mot Skellefteå. Dock en jobbrelaterad resa så underhållningsvärdet blir nog lite mindre på den här trippen. Mvh. Fitzo Jo det var ju nästan så du var tvungen o inhalera lite spray för att kunna andas under tiden skrattanfallet pågick. FredrikN:s 32ggr förstoring var bra som spotter, uppenbarligen så funkade den åxå bra som just kikarsikte för han hade grymm koll på att lobba in kulorna. Jag har studerat div laddtabeller och det borde inte vara omöjligt att smacka upp en 50gr Bst i över 1000m/s med Norma 201 men jag vill nog gärna ha en kronograf med när jag gör det testet, dumt att dra på för hårt om det inte behövs. Jag blev lite besviken på att min mor svarade när jag ställde frågan om att få köpa nytt vapen för 25´000 två st tanter ja då blir inte svaret som det borde. /Lasse
Publicerat Mars 15, 201016 yr Jo det saknades inte saker att skratta åt i helgen den saken är klar.Jag fick mitt hysterianfall när Lilja sa nåt om att det var så jävulskt mycket snö så att han funderade på att stanna i en driva för att han inte orkade gå längre. Har för mig att det var något sånt i alla fall eller om han återberättade en historia. Jag fick en bild på näthinnan och såg framför mig hur nån bara ger upp och ställer sig och blåser mitt på ett fält med rävar hoppande in från alla håll och kanter. Sen drog lilja det där med astmasprayen och då brast det helt för mig. Både lite trött och full, då kan det bli lite svårt att stå emot skrattattackerna Jag måste ju tacka FredrikN för exemplarisk markering när jag började lobba in mina 308or också! Svårslagen underhållning när folk runt omkring berättade att jag träffade för jag hörde aldrig plongarna själv. Som sagt; En kanonhelg på alla sätt och vis. Nu sitter Fitzo på Arlanda på väg mot Skellefteå. Dock en jobbrelaterad resa så underhållningsvärdet blir nog lite mindre på den här trippen. Mvh. Fitzo Det går ju att skratta åt det efteråt, men när man gått 7,3 km i snö som gick upp till hakan för att få se en räv 10 meter in på grannmarken är det enkelt att hålla sig för skratt :lol:
Publicerat Mars 15, 201016 yr Näää, nu blir ja jâmt stôlli Dâ går itte å ladde ôpp bildera frå hâlga, jââlla dretdator
Publicerat Mars 15, 201016 yr Jo det var ju nästan så du var tvungen o inhalera lite spray för att kunna andas under tiden skrattanfallet pågick.FredrikN:s 32ggr förstoring var bra som spotter, uppenbarligen så funkade den åxå bra som just kikarsikte för han hade grymm koll på att lobba in kulorna. Jag har studerat div laddtabeller och det borde inte vara omöjligt att smacka upp en 50gr Bst i över 1000m/s med Norma 201 men jag vill nog gärna ha en kronograf med när jag gör det testet, dumt att dra på för hårt om det inte behövs. Jag blev lite besviken på att min mor svarade när jag ställde frågan om att få köpa nytt vapen för 25´000 två st tanter ja då blir inte svaret som det borde. /Lasse ja det är inte lätt att ha 2 tanter när man frågar om man får köpa ettt vapen för 25´000 de svaret brukar jag få när jag frågar om samma sak fast för 5000 ja nu sitter jag o funderar på en mindra kaliber en 222a eller en 243a så jag kan plånga in dom på 500 jag med nästa år men jag kom med i skurebo 300 i helgen iallafall så de är jag nöjd med tack enengång Lasse // henrik
Publicerat Mars 15, 201016 yr Författare ja det är inte lätt att ha 2 tanter när man frågar om man får köpa ettt vapen för 25´000 de svaret brukar jag få när jag frågar om samma sak fast för 5000 ja nu sitter jag o funderar på en mindra kaliber en 222a eller en 243a så jag kan plånga in dom på 500 jag med nästa år men jag kom med i skurebo 300 i helgen iallafall så de är jag nöjd med tack enengång Lasse // henrik .222an är INTE optimal för det ändamålet tyvärr men mycket rolig att skjuta med ändå o billig..... 300 Är inte illa det häller, jag lyckades inte med min 9,3x57, om det berodde på vapen eller skit bakom kolven låter jag vara osagt. /Lasse
Publicerat Mars 15, 201016 yr jag lyckades inte med min 9,3x57, om det berodde på vapen eller skit bakom kolven låter jag vara osagt. /Lasse Vi har ju väldigt mycket amo till 9,3x57 så vi kan prova på 500m vore kul att höra plongen. Är sugen på att köra till Skurebo enbart för att försöka få en plong på 500 m med 9,3. Det finns många små korn av glädje från helgen. Fitzos leende när plongen kom. Han och Liljas skratt anfall. Din exemplariska ner kylning av badbaljan. Fredriks bortförklaringar varför han inte fick läge på räven. Samt ett trevligt studiebesök i din källare tur att det var päronsoda som skulle hämtas. Plus många som man inte kommer på så här efter att jobbat från 5,30 till 21,30 så huvudet är lite tungt nu. Men satans va kul det var. Har lite bilder som jag ska försöka ladda upp senare. Lasse
Publicerat Mars 15, 201016 yr Författare Vi har ju väldigt mycket amo till 9,3x57 så vi kan prova på 500m vore kul att höra plongen.Är sugen på att köra till Skurebo enbart för att försöka få en plong på 500 m med 9,3. Det finns många små korn av glädje från helgen. Fitzos leende när plongen kom. Han och Liljas skratt anfall. Din exemplariska ner kylning av badbaljan. Fredriks bortförklaringar varför han inte fick läge på räven. Samt ett trevligt studiebesök i din källare tur att det var päronsoda som skulle hämtas. Plus många som man inte kommer på så här efter att jobbat från 5,30 till 21,30 så huvudet är lite tungt nu. Men satans va kul det var. Har lite bilder som jag ska försöka ladda upp senare. Lasse Jo det var tur att du skulle köra hem efter att du blev nersläppt i källaren /Lasse
Publicerat Mars 16, 201016 yr Försöker ladda upp bilder.... Hmmm, funkar inte. Blädrar fram bilden och trycker på ladda upp men då får jag meddelandet "Du markerade ingen fil för uppladdning"????? Filen är på under 4 MB så det är inte problemet???? Vafassen gör jag för fel????
Publicerat Mars 16, 201016 yr Försöker ladda upp bilder.... Hmmm, funkar inte. Blädrar fram bilden och trycker på ladda upp men då får jag meddelandet "Du markerade ingen fil för uppladdning"????? Filen är på under 4 MB så det är inte problemet???? Vafassen gör jag för fel???? Jag får samma besked, skumt
Publicerat Mars 16, 201016 yr Försöker ladda upp bilder.... Hmmm, funkar inte. Blädrar fram bilden och trycker på ladda upp men då får jag meddelandet "Du markerade ingen fil för uppladdning"????? Filen är på under 4 MB så det är inte problemet???? Vafassen gör jag för fel???? Datorn kanske känner av att bilderna inte lämpar sig att publiseras
Publicerat Mars 16, 201016 yr Författare Såg att lille Max kollar tråden så han får väl lösa det /Lasse
Publicerat Mars 16, 201016 yr Författare Datorn kanske känner av att bilderna inte lämpar sig att publiseras O hur tänkte du nu /Lasse
Publicerat Mars 16, 201016 yr O hur tänkte du nu /Lasse Vi vet ju inte om det är bilder från dagen eller kvällen
Publicerat Mars 16, 201016 yr Författare Vi vet ju inte om det är bilder från dagen eller kvällen Jag gör som Timell, det jag inte mins har aldrig hänt ävenom det finns på bild /Lasse
Publicerat Mars 16, 201016 yr Jag gör som Timell, det jag inte mins har aldrig hänt ävenom det finns på bild /Lasse En mycket sund inställning, Har du skickat jäntorna och panta alla ölburkar? ett tag tyckte jag de låg över hela gården, och det är ju ingen liten gård.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Författare En mycket sund inställning, Har du skickat jäntorna och panta alla ölburkar? ett tag tyckte jag de låg över hela gården, och det är ju ingen liten gård. Nej jag vet faktiskt inte var alla burkar tog vägen, jag plockade inte upp en ända...... /Lasse
Publicerat Mars 16, 201016 yr Jag tror att grannen var där och snodde dem på natten.... Nä vi gjorde ett ryck före frukosten, kolla gröna tunnan i stallet. Förresten har du tid att sitta framför datorn, skulle inte du upp till våra vackra breddgrader