Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävlock

Featured Replies

Publicerat
okej, ja jajag tror de ligger några 5sk helmantlade oxå här hemma, plockar allt som finns.

Det finns många 9,3x57 jag kommer med en påse gott o blandat. :blink: plus dom Skurebo ligger på så det är många. ^_^

Lasse

• Svar 405
  • Visningar 38,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Det finns många 9,3x57 jag kommer med en påse gott o blandat. :blink: plus dom Skurebo ligger på så det är många. ^_^

Lasse

blir bra det. man kanske skulle ta 9,3an istället då, inte bästa kikarna til lräv på men den duger och jag är nöjd med den ;)

Publicerat

Jag ska smita in hos vapenaffären i dag och kolla lite. kanske hittar lite smått och gott till helgen.

Skottar bland annat kanske en ny pang :P

Vi får se, dyrt brukar det bli allefall

Publicerat

Whua, kom på idag att jag glömt att lägga in om semester på fredag. Som tur är har jag en chef som är van vid snabba puckar så det blev inget problem men lite hann jag nojja i hop ändå...

Är på väg ner till Göteborg och tänkte försöka hinna förbi Torsbo på hemvägen på torsdag. Bör jag köpa upp mig på nån särskilt bra ammunition som rävarna tycker att det är skönt att bli skjutna med eller funkar mina Lapua Mega och/eller Remington Core Lokt. (Kalibern är den däringa 308 W).

Det kanske är nåt annat lämpligt som behövs förutom mössa, bössa, skott?

//Fitzo

Publicerat

Är av den uppfattningen att räven inte känner någon skillnad på Barnes-X, Nosler eller Laupa.

Så jag bjuder dem på en L-Mega

Publicerat
Är av den uppfattningen att räven inte känner någon skillnad på Barnes-X, Nosler eller Laupa.

Jag nog böjd att hålla med om ditt antagande :lol: Förstahandsinformation i ärendet kan bli svårt att inhämta...

/Fitzo

Publicerat

Mmm. skulle se kul ut om någon stod på knä och försöker prata med något som man just skjutit.

Sköt en bock en gång, och när jag satt på huk och löft upp huvudet för att kontrolera hornen så kom det en motionär förbi joggandes.

Han blev nog lite nyfiken, för han stannade ooch frågade om det gått bra, så jag svarade att jag skjutit fel bock och höll på att göra mun mot mun metoden.

Han skakade på huvudet och fortsatte med sin jogging tur.

Publicerat
Mmm. skulle se kul ut om någon stod på knä och försöker prata med något som man just skjutit.

Sköt en bock en gång, och när jag satt på huk och löft upp huvudet för att kontrolera hornen så kom det en motionär förbi joggandes.

Han blev nog lite nyfiken, för han stannade ooch frågade om det gått bra, så jag svarade att jag skjutit fel bock och höll på att göra mun mot mun metoden.

Ahhhh ha ha ha. Sluta jag får ont i magen! Det var fan bland det sjukaste jag har hört på länge. Fy fan vad roligt! :lol::lol:

/F

Publicerat

:lol::lol:

Publicerat

Lutar åt att jag får min semester indragen från högre ort :lol:

Publicerat

Skärpning Kapten! Visa vem som är herre i huset :lol:

Publicerat

Ajdå frugan på krigsstigen. eller är det den riktiga chefen, den förstnämda brukar vara svår att föhandla med

Publicerat

Markus, det verkar som om du får arrangera någon form av kidnappning.

Det är lite långt men om du fixar Stesolid eller Kurare från jobbet så kommer jag och Fitzen förbi värmlandsskogarna och hjälper dig bära in åbäket i bilen :lol:

Publicerat

Hej på er!

Det är tyvärr inte bara krokens helg som går åt pipsvängen!

Jag har baxat och trixat på alla håll. Skickat fru med barn till Stockholm med tåg, handlat ljuddämpare, skott etc.

Då brakar det in hutlöst med jobb!!

Som det ser ut nu så finns det bara tid för lockjakt på lördag fm, hemma på ön.

Jag har inte kastat in handduken ännu, men uppförsbracken ser brant ut!

MVH Fredrik

Publicerat

You talk the talk but do you walk the walk?

Ajdå frugan på krigsstigen. eller är det den riktiga chefen, den förstnämda brukar vara svår att föhandla med

Frugan eller chefen på jobbet? Riktiga chefen? Det ÄR väl hon det? Snart ska hon väl löneförhandla åt mig också....

Markus, det verkar som om du får arrangera någon form av kidnappning.

Det är lite långt men om du fixar Stesolid eller Kurare från jobbet så kommer jag och Fitzen förbi värmlandsskogarna och hjälper dig bära in åbäket i bilen :lol:

Ge henne grejerna så kan jag gå in i bilen för egen maskin :P

Publicerat
You talk the talk but do you walk the walk?

Hmmm. jag har ju fått ledigt eller hur? :lol:

Näärå, jag vet hur surt det är.

Kidnappning, ja det är ju en tanke, Jag och Fredrik hade ju ändå planerat att köra förbi..........

Publicerat

Herregud vad jobbigt.

Läste igenom hela tråden för att inte missa någon viktig info, och herrejösses vad sönder spammad tråden blivit.

-Men Waxin nu har du just spammat ännumera.

-Jag vet, jag har tråkigt på jobbet :D

Publicerat
  • Författare

Skit att inte alla kan vara med men sådant är livet........

Nu ska jag hem o flänga gris.

/Lasse

Publicerat
Skit att inte alla kan vara med men sådant är livet........

Nu ska jag hem o flänga gris.

/Lasse

Mera plats i tunnan åt oss andra :D

Publicerat

Enligt din dagbok verkar som dina kulor inte har någon efekt alls. :D :D

Lasse

Publicerat
Enligt din dagbok verkar som dina kulor inte har någon efekt alls. :D:lol:

Lasse

Försökte skrämma ihjäl den förstå du väll

Publicerat
  • Författare
Försökte skrämma ihjäl den förstå du väll

Rädd om pälsen?

/Lasse

Publicerat

Kollade lite nogrannare det blir 13 mil omväg :D

Dom som kommer norrifrån har inte koll.Men det är nog enklare att kör av vid Mjölby har ett svagt minne av att det står Vetlanda på en skylt i den trakten så dom ska nog klara det.

Kom på det dom har inte en anning om vad jag skriver om för det har inte varit uppe på tråden. :D:lol::D eller hur Lasse.

Lasse

Publicerat

Lasse. -Ja man vill ju inte ha fula skotthål i pälsen

LB- Vet inte vilka du syftar på men inom transport branschen kollar man alltid efter kortast men finast vägar så från kungliga huvudstaden blir det vägen via Mjölby, Aneby sedan Vetlanda. Bestämt sedan tidigt.

Publicerat
Lasse. -Ja man vill ju inte ha fula skotthål i pälsen

LB- Vet inte vilka du syftar på men inom transport branschen kollar man alltid efter kortast men finast vägar så från kungliga huvudstaden blir det vägen via Mjölby, Aneby sedan Vetlanda. Bestämt sedan tidigt.

Låter som du har koll jag var lite orolig att killen med det dåliga lokal sinnet skulle var trafikledare. :D

Lasse