Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävlock

Featured Replies

Publicerat

I Vetlanda är det inte kul, har för mej att man ska igenom tre rondeller och sen svänga 180 grader eller något.. Var visst ngn järnvägsbro även.. hyfsat rörigt! Tokholma - Vetlanda är inga som helst problem men sen.. :D

Mvh!

• Svar 405
  • Visningar 38,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Låter som du har koll jag var lite orolig att killen med det dåliga lokal sinnet skulle var trafikledare. :D

Lasse

Det gäller att kompletera varann, Jag jobbar som trafikledare och tar följdaktligen på mig den rollen den här resan.

Killen med kollen är duktig på öl och får fixa den biten, samt att han får bidra med sin glimmrande personlighet så inte resan blir långtråkig.

Vem som skall sköta själva jakten när vi väl är nere låter jag vara osagt, men den lotten får falla på den tredje token i Mälardalen gänget.

Publicerat
I Vetlanda är det inte kul, har för mej att man ska igenom tre rondeller och sen svänga 180 grader eller något.. Var visst ngn järnvägsbro även.. hyfsat rörigt! Tokholma - Vetlanda är inga som helst problem men sen.. :D

Mvh!

Jag förstår att du tycker det är rörigt Hippen i Rimbo finns ju varken rondeller eller järnvägar :lol:

Jag har en sådan där rymd telefon med kartor så jag kan fuska om det behövs.

Publicerat

Kan vara nog så krångligt i Rimbo. När vi skulle kolla på Enzo visade gps:en in oss på en väg som något ärkepucko hade satt en rad betonggrisar rätt över. Inget som garmin hade koll på tydligen.

Publicerat
  • Författare
Lasse. -Ja man vill ju inte ha fula skotthål i pälsen

LB- Vet inte vilka du syftar på men inom transport branschen kollar man alltid efter kortast men finast vägar så från kungliga huvudstaden blir det vägen via Mjölby, Aneby sedan Vetlanda. Bestämt sedan tidigt.

Ja för snabbaste vägen tar ni aldrig :D

Ni lär hitta alla vägar bär till Skurebo :lol:

/Lasse

Publicerat
  • Författare
I Vetlanda är det inte kul, har för mej att man ska igenom tre rondeller och sen svänga 180 grader eller något.. Var visst ngn järnvägsbro även.. hyfsat rörigt! Tokholma - Vetlanda är inga som helst problem men sen.. :lol:

Mvh!

Fattar inte hur det kan vara så svårt.

Rakt fram i tre rondeller fösta avfarten till vänster. T korsning efter det sväng höger.

Efter dryga milen så är det skyltat med SKUREBO 2 bara sväng av där upp för en liten backe och första gården på vänster sida.

Till och med jag hittar :D

/Lasse

Publicerat
Fattar inte hur det kan vara så svårt.

Rakt fram i tre rondeller fösta avfarten till vänster. T korsning efter det sväng höger.

Efter dryga milen så är det skyltat med SKUREBO 2 bara sväng av där upp för en liten backe och första gården på vänster sida.

Till och med jag hittar :wub:

/Lasse

Ananrs så stananr man och frågar em som var Lasse bor.. Det vet väl alla? :unsure:

Publicerat

Har varit och köpt lite övningsplugg och naturligtvis var jag tvungen att kolla lite på bössorna.

Hittade en Remington mod sniperbössa med fasett slipat slutstycke och svart spräcklig kolv, i kal 308..VILL HA

På en hylla låg ett ensamt Zeiss 3-12x56 eller nått.. VILL HA

Ringde frugan och kollade hur sparkontona såg ut, fick något svar om mäklare och packa väska eller vad hon sa.

Så det blir nog ingen pang.....

Publicerat
  • Författare
Har varit och köpt lite övningsplugg och naturligtvis var jag tvungen att kolla lite på bössorna.

Hittade en Remington mod sniperbössa med fasett slipat slutstycke och svart spräcklig kolv, i kal 308..VILL HA

På en hylla låg ett ensamt Zeiss 3-12x56 eller nått.. VILL HA

Ringde frugan och kollade hur sparkontona såg ut, fick något svar om mäklare och packa väska eller vad hon sa.

Så det blir nog ingen pang.....

Visst måste man bara älska dom ;):(

/Lasse

Publicerat
Visst måste man bara älska dom ;):(

/Lasse

Ingen kommentar.

Publicerat

2 månaders planläggning och 10 sidor i tråden, med sådan planering så borde det väl trilla mååånga rävar. :(

Lär väl inte finnas en räv på många mil när ni är klara. ;) eller blir det läge att komma med den gamla vanliga? "mycket snack och liten verkstad" :(

Publicerat
  • Författare
2 månaders planläggning och 10 sidor i tråden, med sådan planering så borde det väl trilla mååånga rävar. :D

Lär väl inte finnas en räv på många mil när ni är klara. :( eller blir det läge att komma med den gamla vanliga? "mycket snack och liten verkstad" :(

Nu ska du inte vara sådan, du FÅR vara med om du vill ;)

/Lasse

Publicerat
Nu ska du inte vara sådan, du FÅR vara med om du vill ;)

/Lasse

Men det vet du väl Lasse, att jag bara håller på med riktig jakt. :(

Publicerat
2 månaders planläggning och 10 sidor i tråden, med sådan planering så borde det väl trilla mååånga rävar. :(

Lär väl inte finnas en räv på många mil när ni är klara. ;) eller blir det läge att komma med den gamla vanliga? "mycket snack och liten verkstad" :(

Kanske är som det står under alla mina inlägg.

Publicerat
  • Författare
Men det vet du väl Lasse, att jag bara håller på med riktig jakt. :(

Jag hör vad du säger men lyssnar inte :(

Kanske är som det står under alla mina inlägg.

Dagens bästa ;)

/Lasse

Publicerat
Låter som du har koll jag var lite orolig att killen med det dåliga lokal sinnet skulle var trafikledare. B)

Lasse

Det kan väl aldrig vara mig du menar... :D Du hörde väl om när jag var i Kalmar sist och spikade vägen till hotellet som en annan brevduva B) Tänk om jag plötsligt gått och drabbats av någon form av instinkt?

Troligtvis inte men ändå.

//Fitzo

Publicerat
Det gäller att kompletera varann, Jag jobbar som trafikledare och tar följdaktligen på mig den rollen den här resan.

Killen med kollen är duktig på öl och får fixa den biten, samt att han får bidra med sin glimmrande personlighet så inte resan blir långtråkig.

Vem som skall sköta själva jakten när vi väl är nere låter jag vara osagt, men den lotten får falla på den tredje token i Mälardalen gänget.

Här ser vi exempel på en arbetsfördelning som gränsar till det absolut geniala!!!

Nu är det fan inte långt kvar till avresa. Kommer hem rätt sent i morgonkväll så jag kommer nog att köra en tidig uppstigning på fredag och packa, gå på bolaget och i största allmänhet försöka maximera blodtörsten under förmiddagen B)

Är det någon mer än jag som kommer ha med alldeles för mycket grejjor? När jag hälsade på en helg hemma hos den muntre fyren L-B tidigare i vinter undrade han så fort jag steg ur bilen om jag hade tänkt att flytta in... B)

//Fitzo

Publicerat
Är det någon mer än jag som kommer ha med alldeles för mycket grejjor? När jag hälsade på en helg hemma hos den muntre fyren L-B tidigare i vinter undrade han så fort jag steg ur bilen om jag hade tänkt att flytta in... B)

//Fitzo

Du får säga till Waxin att ta släpkärra. B)

Lasse

Publicerat

Fitzo och Mr Berg lider av samma sjuka uppenbarligen, sicken tur (?) att Mr Berg inte ska fara till Skurebo i helgen för då hade övriga deltagare inte haft någonstans att parkera :blink:

Mvh!

Publicerat
Är det någon mer än jag som kommer ha med alldeles för mycket grejjor?

//Fitzo

Inga kommentarer :blink:

Publicerat
Du får säga till Waxin att ta släpkärra. :blink:

Lasse

Herrns limosin kommer att vara en Volvo S60 så det som inte får platts i bilen får stå kvar på gatan.

Nä vi är ju bara tre så vi ska nog kunna packa i baksätet så länge inte någon ämnar ligga i fosterställning där.

Publicerat
länge inte någon ämnar ligga i fosterställning där.

Blir väl på vägen hem det i så fall :blink::lol:

Publicerat
Herrns limosin kommer att vara en Volvo S60 så det som inte får platts i bilen får stå kvar på gatan.

Nä vi är ju bara tre så vi ska nog kunna packa i baksätet så länge inte någon ämnar ligga i fosterställning där.

Skulle inte Fitzo ha trummsetet med sig och spela i bilen på vägen ner. :) Och det består av många kastruller, grytor och lock. :ph34r:

Lasse

Publicerat
Skulle inte Fitzo ha trummsetet med sig och spela i bilen på vägen ner. :) Och det består av många kastruller, grytor och lock. :ph34r:

Lasse

Som gammal trummis skulle jag nog faktiskt uppskatta det. allefall en mil eller två

Publicerat
Som gammal trummis skulle jag nog faktiskt uppskatta det. allefall en mil eller två

Då förutsätter du att han KAN spela.. lovar dej att redan 2 km med mej vid pinnarna torde bli olidligt :)

Mvh!