Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävlock

Featured Replies

Publicerat
Fitz.

det är det som är så kul vid sådana här tillställningar, att alla är så olika.

Jag är ingen long range shooter, och har inga tuffa grejor.

Men jag är jävligt trevlig och snäll, gemenskapen kommer i första hand och jakten i andra.

Så inte behöver du fundera på om grejorna funkar eller inte..

ÅÅÅÅHHHHH jävlar, nu kom jag på att jag supit bort mitt liggunderlag. Blir till att besöka Rusta i veckan.

Skuris. Hade bara 19 övnings smällar kvar, tror det att det räcker till dina övningar.

Tack Broder. Du har helt rätt!

Även jag uppväger mina kortakommanden som jägare och skytt med en fruktansvärt vinnande personlighet <_< (förhoppningsvis i alla fall).

Vad har du för kaliber på bössan? Om du har 308 kan du ta några övningspilar av mig. Jag har dryga fyrtiotalet och jag sopar med mig allihopa.

Gött mos!

//Fitzo

• Svar 405
  • Visningar 38,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Fitz.

Skuris. Hade bara 19 övnings smällar kvar, tror det att det räcker till dina övningar.

Synd att det inte är en 9,3x57 för då hade du haft amo inte varit något problem övning som jakt. <_<

Lasse

Publicerat

6,5x55

Publicerat

Fitz.

det är det som är så kul vid sådana här tillställningar, att alla är så olika.

Jag är ingen long range shooter, och har inga tuffa grejor.

Men jag är jävligt trevlig och snäll, gemenskapen kommer i första hand och jakten i andra.

Så inte behöver du fundera på om grejorna funkar eller inte..

+1 på det, ja förutom trevlig och snäll då <_< själv så tar jag med det gamla spettet, husqvarna 9,3x62 är väl inte nån typisk räv eller långhållsracer direkt,skit samma bara det smäller när man trycker av <_<

Publicerat
6,5x55

Jag har nog så det räcker ska du se <_<

Publicerat

Vaaa 9,3x57 dåååå. Jag har ju amo med. <_<

Publicerat

Puss

Publicerat

+1 på det, ja förutom trevlig och snäll då <_< själv så tar jag med det gamla spettet, husqvarna 9,3x62 är väl inte nån typisk räv eller långhållsracer direkt,skit samma bara det smäller när man trycker av <_<

ja du kan ju alltid skrämma i hjäl rävarna.

MVH Freddansombörjarbliförfullförattskrivainlägg.

Publicerat

Gå över till fest tråden där kan alla läsa, har nån gammal sketch med Sven Melander i huvudet men då var det talet det var frågan om.

Hittade den

Lasse

Publicerat

jo skjuter man så illa som jag så är det det enda chansen man har :P

Mvh entillFreddan

Publicerat
  • Författare

Komenterar i morgon när fingrarna lyder.....

/L

Publicerat

Tjuv övade i morse, lockade in en fin räv

Publicerat
  • Författare
Tjuv övade i morse, lockade in en fin räv

Och var är bilden på den -_-

Är bara tvungen att lägga in denna, hoppas det stämmer

Vädret till helgen

/Lasse

Publicerat

Kollade också precis vädret, det har du planerat bra -_-

Publicerat

Snön är kvar du får skicka ut Fitzo på ett pass det inte finns några spår efter folk så är det bara för honom att följa dom tillbaks eller ploga en stig. -_-

Då behöver inte han ta pass i tunnan. -_-

Lasse

Publicerat

Blev en liten tidigare hemfärd från lojakten så jag var ute och rekade lite.. Vi har en ganska massiv skare och rävarna kutar som fn!

Snöskor och skidor är att föredra vid längre förflyttningar, kan jag meddela.. Är äckligt jobbigt då skaren näääästan håller.. :/

Publicerat
  • Författare
Blev en liten tidigare hemfärd från lojakten så jag var ute och rekade lite.. Vi har en ganska massiv skare och rävarna kutar som fn!

Snöskor och skidor är att föredra vid längre förflyttningar, kan jag meddela.. Är äckligt jobbigt då skaren näääästan håller.. :/

Och då väger du ju in som fjäderviktare :lol:

/Lasse

Publicerat
Och var är bilden på den :D

Är bara tvungen att lägga in denna, hoppas det stämmer

Vädret till helgen

/Lasse

Jag skrev att jag lockat fram den , inte skjutit den..

Missbedömde avståndet.

Den kom mitt på en jätte åker så snön gjorde att jag uppsakattade avståndet till ce150m

Höll precis i överkant, men när jag stegade blev det bara ca 90m B)

Med andra ord gick skottet ca 1cm högt vilket stämmer då jag hittade lite lite hår i spåret men inget blod

Publicerat

Räven störde mitt i frukosten i morse :D blev en språng marsch ut o satt sig o locka, fick in han på 150m men tyvärr stod han på grannens B)

Publicerat

Nu verkar det vara igång på allvar. Körde 4 pass igår lockade in tre rävar och kom till skott på en. Sista passet kom en räv som skjuten ur en kanon på 400 m efter ca 30 sek, när den var inne på 200m stannade den och tittade åt sidan för att sedan kasta tillbaka in i skogen. När jag sedan tittade åt samma håll ser jag tre människor på längdskidor, räven har dem att tacka för mycket. En grymt skön dag i alla fall.

post-2746-1268033237_thumb.jpg

Publicerat
Och då väger du ju in som fjäderviktare -_-

/Lasse

Lättviktare?? Var ett tag sen vi sågs, va? :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Lättviktare?? Var ett tag sen vi sågs, va? :D

På tok för länge sedan :D

/Lasse

Publicerat

såg att amunitions förådet börjar glesa ur här hemma, 20 plugg kvar i amunitions väg, men en jävla massa 6,5or då jag inte har den kalibern så dom skulle ja kunna tänka mej o bli av med om nån har några 30-06or eller 9,3x57or liggandes så kan ja tänka mej att byta dom ;)

vet fortfarande inte om chefen (pappa) släpper iväg mej på fredag :D .

sen är de vilken bössa ska man ha med sej 9,3an eller 30-06an

ananrs är nog allt klart ska bara packas i väskan B)

Publicerat
  • Författare
såg att amunitions förådet börjar glesa ur här hemma, 20 plugg kvar i amunitions väg, men en jävla massa 6,5or då jag inte har den kalibern så dom skulle ja kunna tänka mej o bli av med om nån har några 30-06or eller 9,3x57or liggandes så kan ja tänka mej att byta dom :D

vet fortfarande inte om chefen (pappa) släpper iväg mej på fredag :D .

sen är de vilken bössa ska man ha med sej 9,3an eller 30-06an

ananrs är nog allt klart ska bara packas i väskan ;)

Skulle tro att 20 plugg räcker för den dagens övningar, men allt beror på hur mycket man tänker panga.

Några 9,3or finns nog annars kan man prata snällt med L-B han har många här B)

/Lasse

Publicerat

okej, ja jajag tror de ligger några 5sk helmantlade oxå här hemma, plockar allt som finns.