Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SVT igen? - Sammanslagna trådar om vargdokumentären

Featured Replies

Publicerat

http://svt.se/2.123489/1.1972218/vargkrige...amp;lpos=lasMer

länk till trailer

Lite nervös blir man infrö dylikt program. Vad kan de tänkas hitta på. Hur mycket blåser de upp det här?

Kommer det framställas som om det här är "normala" jägare eller framstår de som extremistiska varghatar talibaner?

Finns nätverket ens i verkligheten eller är det ännu en jakthatar bluff? (Eller i alla fall överdrift)

Skall i alla fall bli intressant att se!

MVH // Henrik

• Svar 300
  • Visningar 32k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Kommer att se detta program, jag vet redan nu hur det kommer att låta i viss media och framför allt från vissa politiker och organisationer.

Det har ju varit rätt så tyst om vargjkaten ett tag men vi kan nog räkna med att det kommer att börja blåsa igen.

Publicerat

Jo nog har det varit tyst om vargjkaten men även om vargjakten hehe.

Nä skämt åsido, jag tror det kommer att bli ett sjuhelvetes liv ca 21:00 på söndag.

Publicerat

Undrar hur det set ut om vi inte hade dessa killar och samerna?

Säger inte att dom gör rätt men jag har viss förståelse...

Mvh

Publicerat

Forskarna har väl räknat att dagens vargstam skulle ligga runt en 400 individer om vi inte hade illegal jakt på varg. Undrar dock om vi hade haft någon större vargjakt än idag om vi hade haft 400 stycken... 

Publicerat

Mvh

Jag tror på Svensk polis och Svenskt rättsväsen!

Hade det funnits en sådan grupp hade den åkt fast. Så länge ingen är fällt för olaga jakt på varg så har det inte skett!

Att sedan säga att det är jägare som har gjort något som inte äns hänt är rent förtal av en ärlig och hederlig folkgrupp varför får detta förtal fortsätta! Jo till stor del på grund av att det finns några stollar som snackar skit om SGT osv.

Publicerat

Rent spontant känns det för mig som att det är lögn och förbannad dikt det här med nätverk bland vargdödare... men samtidigt har jag träffat på så många olika knäppskallar så det skulle inte förvåna mig ifall det är någon liten mytoman som får ståfräs av att spela bandit och kuta omkring i skogarna nattetid och tro att han ska springa på en varg och även skjuta den. Att sen få visa upp sina perversioner i tv lär väl vara det ultimata för mentalt störda individer som Sture Ragnar Bergwall (Thomas Quick) och den här filuren som kommer figurera i tv nu...

Men som alltid är det nog bäst att se programmet i sin helhet innan man dömmer...

Publicerat

Man måste ju faktiskt undra, varför de ställer upp att medverka i ett TV program när de vet

att de begår lagbrott, ett duktigt sådant med för den delen. Det känns nästan "riggat" hela upplägget altså.

Kan det vara några som helt sonika bara gillar uppmärksamheten med att få vara med i TV

eller så har producenten "skapat" dessa personer/grupper med ett enda syfte ja eller två syften

1. öka på jakthatet 2. Få fler tittare

Ingen förvånar mig i dessa dagar!

Publicerat
Man måste ju faktiskt undra, varför de ställer upp att medverka i ett TV program när de vet

att de begår lagbrott, ett duktigt sådant med för den delen. Det känns nästan "riggat" hela upplägget altså.

Kan det vara några som helt sonika bara gillar uppmärksamheten med att få vara med i TV

eller så har producenten "skapat" dessa personer/grupper med ett enda syfte ja eller två syften

1. öka på jakthatet 2. Få fler tittare

Ingen förvånar mig i dessa dagar!

Enligt reportens Facebook sida...: Är sedan november 2008 också ledamot i styrelsen för Naturskyddsföreningen i Huddinge.

Publicerat
Enligt reportens Facebook sida...: Är sedan november 2008 också ledamot i styrelsen för Naturskyddsföreningen i Huddinge.

DET bådar ju inte speciellt gott... :D

Publicerat

när har nånslags dokumentär/tv journalistik (eller vad det nu heter) inte varit , 1 partisk, 2 inte förvrängt bilden för att få sin åsikt hörd.

överlag så är nordisk median så fylld med det som kommer ut från bakändan på oss. de gör inget annat än att försöka locka åt sig tittare... har de inget att skriva om ja då gör dom nånting att skriva om...

Publicerat

Första intrycket är att det är riggat, men vad vet jag jag bor ju inte där och lever inte med problemen, men i dessa dagar skulle det

ju kunna vara "varg kramare" som riggar detta :-p för vad är bättre än negativ publicitet, finns säkert folk i dom organisationerna som kan gå hur

långt som helst, precis som nån annan stans, dom dra ju sig inte för att hota folk! så varför inte utge sig för att vara varg jägare och öka hatet mot jägare?

Hör redan hur det låter i media......

Publicerat

Ööhh, har jag fattat det rätt; handlar tråden om ett program ingen sett?

Publicerat

Vill bara korrigera lite - stammen kunde ha varit 800 om det inte varit för den illegala jakten. :D

Publicerat

ja tyvärr är SVT ett medie för vänster- och miljönarkomaner (boende på söder i sthlm) och det används för att basunera ut deras skeva bild av världen och försöka driva befolkningens åsikter åt ett vänster- och miljöhåll.

Såg ni inslaget på nyheterna när de hackade på vinproducenter i Sydafrika och tyckte att Systembolaget skulle ta ansvar för hur arbetarna bodde??

Snackade om att arbetarna inte var organiserade i fack etc.

Ska dom syssla med sånt???? Att bilda opinon?

Rapportera objektivt är en sak men den här propagandamskinen har gått för långt.

Publicerat

Vänstergrejorna tycker jag är bra för det mesta, men allt jävla miljömupperi som det drar med sig är gravt störande.

Publicerat

Ja det är ju bara bolsjeviker som får göra sig hörda i både SVT och Sverigesradio nu förtiden. Så jag håller med Taxmannen....

Publicerat
  • Författare

Ju mer jag tänker efter desto mer unket luktar det.

Om nätverket verkligen är så utbrett som trailern ger intryck av är det ju en skandal att inte rättsväsendet klarat av att göra något åt det. Nu har jag inget större förtroende för rättsväsendet i all fall men det här gör ju definitivt inte saken bättre.

Sedan undrar jag varför det skulle vara så bra med avsågade älgstudsare? OK det går väl snabbare att gömma/få fram men chansen att träffa blir ju knappast bättre. Att den som inte kan så mycket om jakt faller för frestelens att tala om avsågade "bössor" kanske inte är så konstigt. Men en stor organiserad liga/nätverk?

Om jag ville skjuta varg olagligt så skulle jag knappast vilja göra det jämte vägen. Där är väl risken för upptäckt som störst?

Bättre då att göra det långt ute i skogen på ett räv/gris vak... Eller under annan småvilltsjakt där ingen ändå reagerar över att man bär på bössan i marken!

Nej det är svårt att veta hur mycket eld som behövs för att få till röken.

Men nog luktar det lite unket. Eller tycker jag det bara för att jag så gärna vill att det skall vara lögn/överdrift?

// H

Publicerat

vem går även ut i media med det?? meningen är väl dom ska jaga dom inte försvåra situvationen om dom nu är så missnöjda...idioti!

Publicerat

Ursäkta mig är det inte bättre att prata om ett program när det är sänt ......

Publicerat

Sannolikt ännu ett exempel på ”grävande journalistik” i ett ämne som man på förhand vet att det kommer bli debatt kring.

Receptet är enkelt! :)

1. Ämne som väcker känslor

2. Dårfinkar som kan vara med i debatt efter programmet

3. Anonyma deltagare (källskydd enligt grundlag)

4. Nyttiga idioter till journalister som tror sig göra skop (vinna stora journalistpriset)

5. Lite blodiga bilder (från utlandsjakt)

6. En liten gullig vargvalp på bild (troligen tagen i djurpark)

Hela upplägget liknar Djurrättsalliansens sätt att utnyttja journalister på SR/SVT. :o

Publicerat

För mig låter det så urbota korkat så jag börjar tvivla på att det ens existerar en sådan grupp. Om dom nu vill ta kål på vargen med tjuvjakt, varför går dom ut i media och talar om det då med riskerna det faktiskt måste innebära att hamna bakom lås och bom?! :)

Publicerat

Spontant...

Det finns en hel del personer som har bra koll på vad som händer i markerna (och på vilka som har jakträtt) och i mer glesbygda delar (där vargen finns) så märker man om det stryker omkring okända/suspekta personer? Det skulle förvåna mig om man lyckas sköta den typen av anonym jakt obemärkt? Det är ju inte helt lätt att få tag på en varg ens om man bestämmer sig för det om man säger så...

Sen håller jag med first_clas om det högst tveksamma motivet till vad en eventuellt aktiv sådan grupp skulle vinna på att medverka i media? Jag tycker hela den här storyn känns snudd på orimlig (eller i alla fall extremt uppblåst) men vi får väl se vad som sägs när de sänder dokumentären?

Publicerat
Spontant...

Det finns en hel del personer som har bra koll på vad som händer i markerna (och på vilka som har jakträtt) och i mer glesbygda delar (där vargen finns) så märker man om det stryker omkring okända/suspekta personer? Det skulle förvåna mig om man lyckas sköta den typen av anonym jakt obemärkt? Det är ju inte helt lätt att få tag på en varg ens om man bestämmer sig för det om man säger så...

Sen håller jag med first_clas om det högst tveksamma motivet till vad en eventuellt aktiv sådan grupp skulle vinna på att medverka i media? Jag tycker hela den här storyn känns snudd på orimlig (eller i alla fall extremt uppblåst) men vi får väl se vad som sägs när de sänder dokumentären?

+1.

Publicerat
Vill bara korrigera lite - stammen kunde ha varit 800 om det inte varit för den illegala jakten. :)

Hur kan man skriva något så urbota korkat!

Vi har ju ett regerings beslut på att vi ska ha 200 individer och när vi hade mer än så så fick vi licens jakt på varg. Om det nu förekommer illegal jakt vilket jag som sagt betvivlar så har ju effekten av den bara varit att vi skjutit fram den legala jakten.