Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SVT igen? - Sammanslagna trådar om vargdokumentären

Featured Replies

Publicerat

Känns som en saga.

• Svar 300
  • Visningar 32,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Nu kör vi på!

Publicerat

Såg precis dokumentären på 2an. Vad ska man säga, Att dom här extremisterna har tagit det till en sådan här nivå är ju helt sinnes sjukt. Vad tycker ni.Gör dom rätt eller fel.

Publicerat

Tror det är en bluff från början till slut. <_<

Det finns för många "konstigheter" för att vara sant

Publicerat

hur många så på den ?

Publicerat

Nja.... Det känns fortfarande som det är några gröngökar som spelar i filmen för att skapa hat mot jakt och jägare...

Vapen från andravärldskriget som Norska motståndsmän tillhandahåller!????

Publicerat

Jag tycker inte man kan hänga SVT för den här dokumentären/reportaget eller vad man ska kalla filmen för. Journalisten har haft sensationslängtan och saltat och pepprat rejält i sin story. Visst finns det några som tjuvjagar varg, det misstror jag inte, men de vill vara häftigare än den vanliga mannen de är i vanliga fall och har lite "tuffa" bössor och balla attiraljer...men visst, jag tror nog att de existerar, tyvärr...för det är inte någon trevlig bild av landsbygdens motståndsrörelse som visas upp.

Publicerat
Såg precis dokumentären på 2an. Vad ska man säga, Att dom här extremisterna har tagit det till en sådan här nivå är ju helt sinnes sjukt. Vad tycker ni.Gör dom rätt eller fel.

Detta är ju så klart förskräckligt!! visst är det inte kul att få hunden kasserad men detta är ju inte rätt sätt ...

Publicerat

Tror också dom existerar i små grupper tyvärr

Publicerat

Det är väl helt vanliga m98:or med 6.5:a dom pratar om.

Dom lät något för blodtörstiga för att det ska kunna vara sant tycker jag.

Publicerat

Jag såg den tyvärr, känns som rena skämtet eller ett par otroligt störda själar som tror sig tillhöra något större. Jag har så pass stort förtroende för rättsväsendet att något sådant här aldrig skulle kunna gå under deras radar.

En paramilitär organisation... Dessutom känns det som dom plockat alla skrönor dom hittat om tjuvjakt, dom missade bara att köra pejlhalsbandet i mikron. I min mening känns det väldigt uppdiktat, men tjuvjakt förekommer det är faktum, men knappast i denna omfattningen. Lägga ut förgiftat kött och kött med glas i måste ju vara självmord för sina egna jakthundar, låter otroligt...

Publicerat
Detta är ju så klart förskräckligt!! visst är det inte kul att få hunden kasserad men detta är ju inte rätt sätt ...

just nu är jag lite illa till mods, Efter jag sett hur extremt dom där idioterna utför denna grovt olagliga slakt, och hur väl organiserat dom tillhanda håller med vapen, gift och sprängmedel för att få döda vargarna.

Publicerat

Mäkligt att så många värmlänningar pratar norrländska?

Nej nej.. skådespelare.. sensationsjournalistik... rider på vågen från vinterns debatter. Tror inte en sekund på det där.

Publicerat

Nej nej.. skådespelare.. sensationsjournalistik... rider på vågen från vinterns debatter. Tror inte en sekund på det där.

Då är vi två. Jag menar, varför i helvete skulle man om man driver denna organisation vilja ha ögonen på sig? Glöm det. Betvivlar inte att denna typ av folk finns, men aldrig att dom skulle ställa upp i tv och visa hur de går till väga.

Nä bluff och båg ihopkomponerat av "vargälskarna" !

Publicerat
Då är vi två. Jag menar, varför i helvete skulle man om man driver denna organisation vilja ha ögonen på sig? Glöm det. Betvivlar inte att denna typ av folk finns, men aldrig att dom skulle ställa upp i tv och visa hur de går till väga.

Nä bluff och båg ihopkomponerat av "vargälskarna" !

3

Publicerat

Jag själv önskar att det hela bara är en bluff, Jägarkåren får ju inte bättre ryckte när sådant här visas.

Publicerat
Tror det är en bluff från början till slut. :)

Det finns för många "konstigheter" för att vara sant

Min åsikt också! så mycket fakta konstigheter som man svävar i det blå på, varför vara en hemlig org. om man går ut i TV???

Publicerat
Jag tycker inte man kan hänga SVT för den här dokumentären/reportaget eller vad man ska kalla filmen för. Journalisten har haft sensationslängtan och saltat och pepprat rejält i sin story. Visst finns det några som tjuvjagar varg, det misstror jag inte, men de vill vara häftigare än den vanliga mannen de är i vanliga fall och har lite "tuffa" bössor och balla attiraljer...men visst, jag tror nog att de existerar, tyvärr...för det är inte någon trevlig bild av landsbygdens motståndsrörelse som visas upp.

+1

Regerade på långhållsbössan med förlängd pipa och mörkersyn imponerade inte på mig tror jag har betydligt effektivare vapen i mitt skåp :)

Publicerat

Jag jagar med både jämtar och värmlänningar (ja, skåningar, stockholmare och alla andra för den delen oxå) och det som stör mig med denna dokumentären är att de är så himla organiserade och det är med 200+ peroner i den "inre ringen"...

Hade detta varit på riktigt hade mången medlem här på forumet känt till detta.

Sedan att dra lite dynamit i skogen iförd signalväst känns lite som ett försök till 15 minutes of fame :)

Nog kan det vara ett litet gäng banjospelare som försöker påstå att de är 200+ men hela dokumentären känns lite MÖP-ig...

Hoppas lite journalister hittar hit!

Publicerat

Jag reagerade på en del saker i dokumentären. Bland annat så påstår de att de använder metoder som är direkt dödande för att i nästa sekund förespråka helmantel och glykol för att vargen ska hinna gå långt innan den dör :)

En lite rolig sak som jag också reagerade på var att låten 'Brothers in arms' av Dire Straits spelades ett par minuter in dokumentären. Filmmakarna har jobbat på att skapa intrycket att dessa grupper står enade i kampen mot vargen, samhället och politikerna - typ.

Visst har jag förståelse för att folk i varglänen är frustrerade, jag är ju ändå en empatisk person och skulle också vara frustrerad om jag var i deras situation, men att låta frustrationen ta sig uttryck på detta vis (om det nu är sant) är helt fel. Det förstör ju bara :)

Publicerat
hur många så på den ?

Tyvärr...  :):)

Publicerat

Slog samman alla trådar som handlar om denna dokumentären.

Mvh,

Wizard - moderator

Publicerat

Jag glömde en sak, tycker det är helt otroligt att de kallt riskerar att offra jakthundar för att döda vargen med gift. Det enda jag kan tänka mig är att de "giftar" den tiden på året då älgjakten är över och det inte är några jakthundar lösa i skogarna i någon större omfattning i "deras skogar".

En annan sak...fy faaan vad jag hatar att jag började läsa i den chatten som finns på SVT där Peter svarar på frågor efter programmet. Jag blir toookig på de där veganfjårrtisarna från Danderyd och Rinkeby som kommer med sina åsikter så fort de får en chans att sätta dit oss vanliga jägare. :):):mad:

Publicerat

Ligg lågt i chatten! Argumentera inte med idioter för de drar ner en på sin egen nivå och klår en med erfarenhet...

44 läsare, 19 gäster... Vi får hälsa alla journalister m.fl. välkomna!

Publicerat
En annan sak...fy faaan vad jag hatar att jag började läsa i den chatten som finns på SVT där Peter svarar på frågor efter programmet. Jag blir toookig på de där veganfjårrtisarna från Danderyd och Rinkeby som kommer med sina åsikter så fort de får en chans att sätta dit oss vanliga jägare. :):):mad:

Jag försökte också följa med där men dom bomba sönder den med en massa skit om jägare så jag gav opp, synd att int folk kan hålla sig till ämnet. Int så mycket frågor för han att svara på...