Publicerat Augusti 23, 201016 yr Den här fick följa med hem igår Det där var en granning!!! Grattis!!!
Publicerat Augusti 23, 201016 yr Grattis igen till alla skyttar tyvär går det mycket trögt här med en del observationer men inget när jag väl sitter på pass tycker det är mycket märkligt nåja bara på det igen
Publicerat Augusti 23, 201016 yr vart ute 2 gånger nu utan att ens se skymten av en bock. vart 2 st grävlingar ikväll iallafall.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Yes nu ligger min första bock för i år inget märkvärdigt till bock men endå kl 05.23 fick han smaka på mitt bly Bild kommer senare nu blir det nya marker och kanske nya bockar eller så kanske man kan få lägga ner en räv eller två
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Grattis alla bockskyttar! Önskar jag hade lite rådjursmarker att jaga på
Publicerat Augusti 27, 201015 yr >Här kommer bilden på bocken Grattis! Jag spanade in en liknande skapelse förre helgen, tror jag ska arbeta vidare på den ikväll och ev i morgon.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Mycket fina bockar och grattis till er som sköt. En fråga: Är det för sent på säsong att locka på råbock nu?? brunsten är väll över antar jag men kommer dom kanske på kontaktläte?? Testade förra helgen lite och fick in ett kid/smaldjur på 20m!!.. dock så visade ingen bock upp sig..
Publicerat Augusti 27, 201015 yr >Här kommer bilden på bocken vad har du för skjutstöd på din bössa? och hur fäster man de?
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Har glömt bort att rapportera, sköt min tredje bock på premiärdagen, en liten sextaggare..... Försöker få med en bild på den.... Skjuten ungefär 13,15 på ett skogshygge, 155m håll, den kom in i hygget på ungefär 300m håll och var på väg bort ifrån mig, turen va på min sida för vinden låg rätt på mig så jag började ansmygningen och kunde efter ungefär 30 minuters smygning fälla den Bild från en film i mobilen, taskig kvalité. Ingen jätte, men glad ändå!!! Grattis till er alla andra!!!
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Rolig trofé! Grattis! Ja den ser lite små lustig ut Stödet är ett från stoney point ochjag får säga att jag är helnöjd funkar dock inte så bra när man ligger på banan och ska skjuta hål i hål men det är väldigt flexibelt. Här är en länk http://www.racerback.se/benstoed-quick-release-p-557.html
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Det är nästan roligare att få sådana än medaljer på nåt vis tycker jag.. Nog för att även medaljer är unika, men inte samma sak ändå. Trevligt trevligt !
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Ja den ser lite små lustig ut Stödet är ett från stoney point ochjag får säga att jag är helnöjd funkar dock inte så bra när man ligger på banan och ska skjuta hål i hål men det är väldigt flexibelt. Här är en länk http://www.racerback.se/benstoed-quick-release-p-557.html Okej tackar:)
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Det är nästan roligare att få sådana än medaljer på nåt vis tycker jag.. Nog för att även medaljer är unika, men inte samma sak ändå. Trevligt trevligt ! Det är ju helt klart speciellt med lite konstiga horn man har ju sett endel fräcka horn. Nu hade jag gärna tagit medaljbock med hade suttit fint på väggen.
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Det är ju helt klart speciellt med lite konstiga horn man har ju sett endel fräcka horn. Nu hade jag gärna tagit medaljbock med hade suttit fint på väggen. Ja inte tackar man nej till medaljer heller förstås
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Nr:3 (eller 4 om man räknar Polenbocken) föll i lördagskväll. Dålig mobilbild tagen på natten. En mindre snygg trofé som är en udda 6 med bruten spets men ändå! Bocken kom ut när det var ca 5 min kvar av laga tid på ca 100 m från ett buskage så det var riktigt mörkt men jag såg diekt att det vare en bock så snabbt upp med bössan och så visslar jag till så den ska stanna. Den stannar men vänder sig in mot buskaget den kom ifrån (kanske döv på ena örat ) så den stod snett från mig. Jag misstänkte att det var min enda chans så jag siktar längre bak än normalt så kulan ska gå ut framför motstående bog och skjuter. Bocken tecknade bra men drog in i buskaget igen. Jag samlade ihop prylarna och knallar till skottplatsen och börjar leta. Jag snor runt i buskaget 5-10 min men hittar inte mer än blod så jag var i a f säker på träff. Blodspåret ledde något till vänster tycker jag... Hem o hämtar hunden och sätter hunden på spåret. Hon (Tiny) hittar spåret med en gång och drar spikrakt till bocken som ligger 30-40 m in i buskaget, lycka! Till saken hör att bocken inte alls låg till höger utan till vänster, lita alltid på hunden..... Skottet tog exakt där jag ville och inte rört några tarmar överhuvud taget utan tvärs igenom lungorna från diafragmat till framkant på andra sidans bog. I am a lucky man....
Publicerat Augusti 30, 201015 yr ... förresten fick jag förra årets bock bedömd på Bosjökloster och det blev brons. Mycket vikt och lite poäng på övrigt (endast 13 poäng) gav ca 108 poäng. Årets hittills största (returaren) ligger i samma härad så det kan bli fler medaljer nästa år...