Publicerat Mars 24Mar 24 Författare Detta är en populär post. Fixade till lite Lapskojs idag, fick tag på en rejäl, fin nötbringa för några veckor sedan, rimmades i ordentligt salt lake och fick sjuda i plus tre timmar på vedspisen så "salta biten" var made in the house, också! Blev satan så gott! 😋
Publicerat Mars 29Mar 29 Ripbröst från dalripa som jag har fått av kompisen som jag brukar vara hundvakt åt, potatis, gräddsås med kantareller, sallad och en lättöl p g a medicinen som jag tar.😍
Publicerat Mars 30Mar 30 14 hours ago lsjonsson sa:Ripbröst från dalripa som jag har fått av kompisen som jag brukar vara hundvakt åt, potatis, gräddsås med kantareller, sallad och en lättöl p g a medicinen som jag tar.😍Mumsigt.Har inte käkat ripa på väääääldigt länge
Publicerat Mars 30Mar 30 6 minutes ago Islänningen sa:Mumsigt.Har inte käkat ripa på väääääldigt längeDet var riktigt gott! Nu känner man sig som en kung.🥰Det blir även till lunch idag.👍
Publicerat Mars 30Mar 30 Jag har använt oyster sås i mycket mat på senaste,köttfärs,grytor och liknande.Lättlagat och enkelt, köttfärs lök och rivna morötter som steks ihop och kryddas med oyster sås. Just före det är klart så tillsätts creme fraiche.Igår blev det mos till men ris har det vart flera gånger.
Publicerat Mars 30Mar 30 1 hour ago karelsk blandning sa:Jag har använt oyster sås i mycket mat på senaste,köttfärs,grytor och liknande.Lättlagat och enkelt, köttfärs lök och rivna morötter som steks ihop och kryddas med oyster sås. Just före det är klart så tillsätts creme fraiche.Igår blev det mos till men ris har det vart flera gånger.Är oyster sås god och smakar maten bättre och godare? Nyfiken.
Publicerat 4 timmar sedan %d hr På 2026-03-30 at 18:54 lsjonsson sa:Är oyster sås god och smakar maten bättre och godare? Nyfiken.Vi och dem som ätit det jag lagat med oyster sås har tyckt att det vart bra.Blir mer smak i grytor och liknande tycker jag, man får bestämma.nängden sås i maten själv men använder man mer av det så kan man utesluta salt.
Publicerat 4 timmar sedan %d hr Har satt ihop en isterbandsgratäng idag med potatis och morötter.Länge sen vi åt det så passade på köpa isterband när jag var in till samhället.