Publicerat Maj 23, 2025Maj 23 Detta är en populär post. Tacofredag, men istället färs kör vi långkok på kossa 👌
Publicerat Maj 24, 2025Maj 24 Rökt och grillad gris. Enkel "potatiskaka" ugnsrostad franska med smör och vitlökssalt.
Publicerat Maj 30, 2025Maj 30 Detta är en populär post. Det var så länge sen jag åt dansk wienerkorv så detta blir min middag idag. Kylskåpskalla korvar vilka nersköljes med starkt Classickaffe utblandat med äkta dansk piskefløde Kan tyckas simpelt men detta är faktiskt ren lycka
Publicerat Juni 13, 2025Jun 13 Detta är en populär post. Kvällens är en köttsemla på en före detta vild gris (numera tam nog att ligga still mellan bröden) tvingar även barnen att lyssna på Pink Floyd till maten because of reasons 🤷♂️
Publicerat Juni 13, 2025Jun 13 Detta är en populär post. Favorit i repris Choritzu på grillen och färskpotatis i grytan
Publicerat Juni 15, 2025Jun 15 Detta är en populär post. Ikväll blev det Korean cold noodles. Oväntat många ingredienser, bl.a. Sprite Inte fullt så gott som på restaurang men helt ok. Nudlarna ligger under det andra så de syns inte på bilden.
Publicerat Juni 20, 2025Jun 20 Detta är en populär post. Chiligryta med mörk choklad etc. Gratinerade tortillachips och sallad. Hade tyvärr glömt köpa gräddfil men det är gott ändå. Å mätt blev man.
Publicerat Juni 20, 2025Jun 20 Coeur de filer provencale, gjort på älgkalv stekte potatisen på Muurikka. Glass, jordgubbar och chokladsås till efterrätt. Enkelt och gott.
Publicerat Juni 26, 2025Jun 26 Detta är en populär post. Benfri panerad gädda. Råstekt potatis och lite vitlökssås.
Publicerat Juli 13, 2025Jul 13 Detta är en populär post. Honey Chipotle glazed rådjursfilé med blomkålsgratäng
Publicerat Juli 17, 2025Jul 17 Detta är en populär post. Idag blev det grillad vildsvinsrygg och potatissallad
Publicerat Juli 18, 2025Jul 18 Räkmacka med kaffe ur muggen jag fick från en norsk fd Ericssonkollega som gick till Kongsberg när de la ner Ericssonkontoret i Asker.