Publicerat Juli 22, 2025Jul 22 Detta är en populär post. Tröstäter smoked brisket, Mac n cheese och lite majskolv såhär när man lyckades ta sig hem igen efter att få bärga bilen längs e6:an 🤷♂️
Publicerat Juli 23, 2025Jul 23 Detta är en populär post. Kyckling med formar under innehållandes potatis, vitlök, örter och öl. Blev lite för mkt öl så en aning kokt konsistens på potatisen. Tanken var att ölet skulle koka bort så potatisen krispa i kycklingfettet på slutet. Gott hur som helst. Rökte kycklingen en smula på slutet med hickory. Grillad spetskål med kanderat smör, japansk soja och grillad citron. En riktig höjdare.
Publicerat Augusti 2, 2025Aug 2 Detta är en populär post. Igår bjöd jag några polare på grillade ripor & tjäderbröst,första gången dom åt det och blev mycket uppskattat..
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 Författare Detta är en populär post. Gårdagens rätt, faktiskt... Ett av de bättre sätten att äta abborre, aldrig fått i England däremot. Fick till frityrsmeten riktigt bra och överlycklig för flaskan med maltvinäger jag lyckades köpa på nätet.
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 1 hour ago qvarnhill sa: Gårdagens rätt, faktiskt... Ett av de bättre sätten att äta abborre, aldrig fått i England däremot. Fick till frityrsmeten riktigt bra och överlycklig för flaskan med maltvinäger jag lyckades köpa på nätet. Bortsett ifrån de gröna ärtorna så såg det riktigt tilltalande ut! 👍 På många fish&chip-ställen i UK brukar man väl inte heller få riktig maltvinäger, utan istället substitutet "non-brewed condiment" om jag minns rätt. MVH Alias
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 Författare 5 minutes ago alias sa: Bortsett ifrån de gröna ärtorna så såg det riktigt tilltalande ut! 👍 På många fish&chip-ställen i UK brukar man väl inte heller få riktig maltvinäger, utan istället substitutet "non-brewed condiment" om jag minns rätt. MVH Alias Det ska egentligen vara mushy peas men orkade inte. Sant med maltvinägern och kan fatta det... Äkta vara är inte billig men god!
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 1 hour ago alias sa: Bortsett ifrån de gröna ärtorna så såg det riktigt tilltalande ut! 👍 På många fish&chip-ställen i UK brukar man väl inte heller få riktig maltvinäger, utan istället substitutet "non-brewed condiment" om jag minns rätt. MVH Alias Ärtor är gott och nyttigt! Man kan spela kula med dom också.
Publicerat Augusti 17, 2025Aug 17 Detta är en populär post. Det fanns en kvar i frysen, fältharen den fantastiska. Utskuren sadel och grönpepparsås.
Publicerat Augusti 20, 2025Aug 20 Älgköttfärsbiffar till middag och sedan har jag mat till älgjakten. Det är gjort från 3 kg älgfärs från förra året. Kock i lumpen, kock hemma!
Publicerat Augusti 20, 2025Aug 20 Detta är en populär post. Ugnspannkaka med knaperstekt fläsk och lingonsylt inmundigas i det doktorska hemmet i afton.
Publicerat Augusti 29, 2025Aug 29 Detta är en populär post. Idag blir det pizza i pizzagrillen, gott som saaaatan 🤤🤤👌🏻
Publicerat September 7, 2025Sep 7 4 hours ago TekDr sa: Isterband med dillstuvade päror Mat för en karl. 👍
Publicerat September 7, 2025Sep 7 8 minutes ago Järven sa: May för en karl. 👍 Ja det satt fint såhär på söndagen
Publicerat September 10, 2025Sep 10 Detta är en populär post. I morgon blir det Rotmos och Fläsklägg😋