Publicerat Oktober 7, 2025Okt 7 Detta är en populär post. Blev en matfixar dag. Började med att förbereda för en liten😉 Bolognese Då jag dessutom släpat upp en fläskbit straxt över kilot blev det en fläskpannkaka för att lägga i frysen, plus raggmunk och fläsk till lunch. Så totalt 36 portioner Bolognese fördelat på 18 lådor. 2 lådor med fläskpannkaka, totalt 4 portioner. och raggmunk som räcker till en gång, bara att tillföra stekt fläsk Man är nog lite knäpp. Sen återstod bara att packa bilen med med diverse grejor inför morgondagen. Göra jaktkläder och ryggsäck klar, samt fixa matsäcken så den är klar, så det bara är och dra i morgon bitti. Skitjakt på er.
Publicerat Oktober 28, 2025Okt 28 Detta är en populär post. Fransk löksoppa. Gjord på buljong kokt på ben från senaste älgen. Toppad med surdegsbröd och gruyere.
Publicerat Oktober 28, 2025Okt 28 På 2025-10-07 at 20:19 Mulle mek sa: Sen återstod bara att packa bilen med med diverse grejor inför morgondagen. Göra jaktkläder och ryggsäck klar, samt fixa matsäcken så den är klar, så det bara är och dra i morgon bitti. Skitjakt på er. Vart ska du ta vägen?
Publicerat Oktober 28, 2025Okt 28 2 hours ago Dansken sa: Vart ska du ta vägen? Det var Rejmyre. Men bilen var inte jakt packad🤫
Publicerat Oktober 29, 2025Okt 29 På 2025-10-07 at 20:19 Mulle mek sa: Blev en matfixar dag. Började med att förbereda för en liten😉 Bolognese Då jag dessutom släpat upp en fläskbit straxt över kilot blev det en fläskpannkaka för att lägga i frysen, plus raggmunk och fläsk till lunch. Så totalt 36 portioner Bolognese fördelat på 18 lådor. 2 lådor med fläskpannkaka, totalt 4 portioner. och raggmunk som räcker till en gång, bara att tillföra stekt fläsk Man är nog lite knäpp. Sen återstod bara att packa bilen med med diverse grejor inför morgondagen. Göra jaktkläder och ryggsäck klar, samt fixa matsäcken så den är klar, så det bara är och dra i morgon bitti. Skitjakt på er. 16 hours ago Mulle mek sa: Det var Rejmyre. Men bilen var inte jakt packad🤫 Nä hur ska ni kunna jaga med så där mycket mat. Troligtvis mancave helg med Öl, Vin och Bastu...😉
Publicerat Oktober 29, 2025Okt 29 4 hours ago Finn Inge Vidare sa: Nä hur ska ni kunna jaga med så där mycket mat. Troligtvis mancave helg med Öl, Vin och Bastu...😉 Nä. den maten fick bli kvar hemma.
Publicerat November 1, 2025Nov 1 Detta är en populär post. Ikväll fick en liten del av älgen som jag sköt utgöra proteinet i kvällsmaten. Det satt som en smäck ( hornet på filén)
Publicerat November 8, 2025Nov 8 Detta är en populär post. Viltfärsbiff av älg och vildsvin. Karamelliserad lök, potatismos, gräddsås och lingonsylt. Sköljs ner med en trevlig Bordeaux.
Publicerat November 14, 2025Nov 14 Detta är en populär post. Fredagslunch hemma. Kryddad älgfärsbiff, tzatziki, klyftpotatis och isbergssallad. Rostad franska med kallrökt Goudaost på.
Publicerat November 14, 2025Nov 14 1 hour ago Broder Tuck sa: Fredagslunch hemma. Kryddad älgfärsbiff, tzatziki, klyftpotatis och isbergssallad. Rostad franska med kallrökt Goudaost på. Kallrökt Gouda låter intressant. Köpt eller rökt själv?
Publicerat November 14, 2025Nov 14 Författare Detta är en populär post. Länge sedan kände jag... Tjock fläskpannkaka! 😋
Publicerat November 14, 2025Nov 14 3 hours ago Islänningen sa: Kallrökt Gouda låter intressant. Köpt eller rökt själv? Rökt själv. Köpte en kallröksspiral för ett tag sedan. Rökt några gånger, både hushållsost och gouda. Alspån. Rökte med körsbär igår men de ska få mogna i kylen nån vecka. Vacuumpacka efter rökning. Ost har jag rökt 5-6 timmar. Jordnötter är riktigt gott kallrökt men behöver inte mer än halvtimme.
Publicerat November 14, 2025Nov 14 4 hours ago qvarnhill sa: Länge sedan kände jag... Tjock fläskpannkaka! 😋 Mat för en Karl. 👍
Publicerat November 20, 2025Nov 20 Författare Blev galet sugen på pizza idag, hämtpizza är inget alternativ men hade tur, lokala matbutiken kunde leverera ingredienser till en hempizza till extrapris just nu. Pizzakit, riven ost, salsicciafärs och småtomater... Smakade bra idag och sannolikt även i morr'n!
Publicerat November 21, 2025Nov 21 Detta är en populär post. Just avnjutigt kvällens middag. Entrecote med potatispuckar, blåbärssås, picklade kantareller och wookade waxbönor/haricotsverts som var chilikryddad. Givetvis ett glas rött till. Inte ofta det blir köpekött, men hängmörad entrecote till 30% Rabatt på grund av kort datum gick inte att motstå😉
Publicerat November 21, 2025Nov 21 Detta är en populär post. Gjorde fläsk schnitzel till middag, persiljesmör, rödvinssås, klyftpotatis. Isbergssallad och vitlöksbaugette till. Smakade bra.
Publicerat November 22, 2025Nov 22 10 hours ago Broder Tuck sa: Gjorde fläsk schnitzel till middag, persiljesmör, rödvinssås, klyftpotatis. Isbergssallad och vitlöksbaugette till. Smakade bra. Vad använder du för mjöl att panera fläsket med? jag tycker det är svårt att få det att bli tillräckligt tjockt. Jag kokade pitepalt för ett par dar sen och då blev det lite "paltmjöl" (det är ju halvfabrikat, men vaf) kvar så jag grunnar på om det skulle fungera som panering eller om det bara bränner fast.
Publicerat November 22, 2025Nov 22 11 hours ago Mulle mek sa: men hängmörad entrecote till 30% Rabatt på grund av kort datum gick inte att motstå😉 "Kort datum" är när det närmar sig att bli godast 😉
Publicerat November 22, 2025Nov 22 3 hours ago Slommen sa: Vad använder du för mjöl att panera fläsket med? jag tycker det är svårt att få det att bli tillräckligt tjockt. Jag kokade pitepalt för ett par dar sen och då blev det lite "paltmjöl" (det är ju halvfabrikat, men vaf) kvar så jag grunnar på om det skulle fungera som panering eller om det bara bränner fast. Jag vände först bitarna i vetemjöl med lite grillkrydda, sen ägg med vatten och salt & peppar och till sist vändes de i panko ströbröd. På detta vis: https://www.nybergsdeli.se/recept/frasig-schnitzel-med-potatis-primorsallad/ sen friterade jag schnitzeln i fritösen. Frasigt och gott. Rödvinssåsen hade vi fuskat och köpt Jureskogs rödvinssås, den tycker jag är riktigt god.
Publicerat November 22, 2025Nov 22 Stekt gräsand, potatispure, rostade rorfrukter, balsamicosås. Blev bra.
Publicerat November 23, 2025Nov 23 Kyckling med oliver och fetaost. Serverad i loungen på Landvetter. Paris nästa.