Publicerat Januari 5, 201115 yr För att citera Jonas Gardell; "vaselin???? ALLA vet väl att man ska använda ett vattenbaserat glidmedel?" Åh fan... Du menar att man inte behöver skohornet då?
Publicerat Januari 6, 201115 yr He he era nötter! Markus!... Larsas idé med kona på expandern är inte fel alls, enkelt att modda. Själv tänkte jag inte alls klart när jag skrev det tidigare inlägget. Självklart går det lika bra med ett vanligt som med ett AI, kan ej heller se några problem med det nu... Skall kolla lite vart man kan beställa pipor lättast, smidigast å till rätt pris, hör av mig ang. detta.
Publicerat Januari 6, 201115 yr Författare Skall kolla lite vart man kan beställa pipor lättast, smidigast å till rätt pris, hör av mig ang. detta. Bra plan, säg till när det börjar närma sig licensansökanstid.
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Ringde dit jag beställt verktyget nu på eftermiddagen och bad om ett kollinummer så jag kan spåra den på posten, det borde ha kommit i typ onsdags. Jag har förskottsbetalat och det stod att den fanns på lager när jag beställde 28/12. Tji fick jag, det verkade inte som att det fanns hemma EDIT: Nu försvann allt efter den första smilien, igen. De återkommer med mail. Jag hade kanske inte varit så snabb att förskottsbetala om jag visst om att de skulle skicka efter från staterna efter att jag beställde.
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Fått svar nu leveranstid ca en månad. KUL not! För att tänka positivt, det var ju bra att jag beställt i god tid före älgjakten
Publicerat Januari 17, 201115 yr Inte för att strö salt i såren men varför inte beställa själv direkt från staterna? Jag köper det mesta laddprylarna från Sinclair tar sällan mera än 10-12 dagar http://www.sinclairintl.com/
Publicerat Januari 17, 201115 yr Hur tjock pipa är det i exvis TRGn i 338? skjuter den bra så är det väl överlopps att tro man ska uppnå något mer med ännu tjockare pipa. Allt annat måste ju klaffa också. Mynningsdiametern på min TRG-308:a är 22 mm. Tror 300 Win Mag och 338:an har samma mått.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Författare Inte för att strö salt i såren men varför inte beställa själv direkt från staterna? Jag köper det mesta laddprylarna från Sinclair tar sällan mera än 10-12 dagar http://www.sinclairintl.com/ Tack så hemskt mycket för den du EDIT. Nu försvann allt efter första smilien igen, börjar tröttna på detta
Publicerat Januari 17, 201115 yr Författare Mynningsdiametern på min TRG-308:a är 22 mm. Tror 300 Win Mag och 338:an har samma mått. Det var mer än jag trodde, då lär 20 mm räcka för mig.
Publicerat Maj 25, 201115 yr Författare Lite stillestånd här, jag vet Idag kom paketet från the US of A med mitt Boldtrycke. Snikvariant... jag vet Jag borde köpt Timney... jag vet MEN, jag har känt på Boldtrycken och de är inte så tokiga. Unboxing var raskt avklarat, i bilen utanför postkontoret , hemma var hela operationen gjord på några minuter. Det som tog tid var det att lossa skruvarna som häll fast originalsäkringen, de var rätt rejält ditskruvede, för 45 år sedan Pilla loss originaltrycket och dit med det nya var ca 30 sekunders arbete. Snacka om skillnad, helt klockrent. Rent och fint tryck utan släp, lagom hårt, dvs inte lika lätt som jag har på 6,5an. Nu ska jag bara fräsa ur stocken pyttelitegrann så att säkringen får plats.
Publicerat Maj 25, 201115 yr Författare Ser nu att jag inte rapporterat någonting sedan innan jag beställde verktygen. De kom till slut, 20 plugg är laddade för fireforming. Allt är på plats, utom pipan
Publicerat Maj 25, 201115 yr Roligt att det händer lite i de Värmländska skogarna. När tror du att pipan är monterad? //
Publicerat Maj 25, 201115 yr Författare När tror du att pipan är monterad? // När älven brinner och vänern bottenfryser samma år Robbanbobbans tillstånd verkar ta räääääätt lång tid att bli beviljat. Jag sitter egentligen inte i sjön, jag har älgdräparverktyg så det räcker, men jag vill ju skjuta in och bli kompis med bössan och skaffa en stor glugg till, så jag kan komma ner och hjälpa till med beskattningen av den Småländska grispopulationen
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Författare Köpte en handfull sprojlans nya Remingtonhylsor i 35Whelan bara för att se om jag märker någon praktisk skillnad på nytt och gammalt. Laddade upp dem för fireformning nu i kväll och några till med gammelhylsor. Måste uppgradera på rengöringssidan för att kunna göra en riktig break-in har jag insett. Tur att jag inte har bössan än, mitt tålamod är sådant att bössans break-in hade troligtvis blivit lidande
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Mohahaha! Nu gör du som så här att du skriver ett mail till mig där du specifierar din pipa så beställer jag den sen tillsammans med en bunt andra för nu är allt färdigt. Räkna med 3300-3500 för pipan (rostfri var det väl?) för jag tror det landar där när jag väl fått hem den sen är det 10v leveranstid och sen kan vi köra bäst du vill. Sist men allra minst så får du hoppas på att jag inte är överöst med svetsarbete på annan ort så det blir färdigt fort. /R
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Författare Mohahaha! Nu gör du som så här att du skriver ett mail till mig där du specifierar din pipa så beställer jag den sen tillsammans med en bunt andra för nu är allt färdigt. Räkna med 3300-3500 för pipan (rostfri var det väl?) för jag tror det landar där när jag väl fått hem den sen är det 10v leveranstid och sen kan vi köra bäst du vill. Sist men allra minst så får du hoppas på att jag inte är överöst med svetsarbete på annan ort så det blir färdigt fort. /R
Publicerat Augusti 6, 201114 yr Grisarna är nog tillbaka lagom när du har vapnet färdigt. Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
Publicerat September 6, 201114 yr Författare Om inte Robbanbobban fastnat med pungskinnet mellan knapparna i tangentbordet så borde beställningen på pipan vara hon LW nu, det drar ihop sig Jag har handlat ännu mera kulor i 338 så det ska nog finnas att panga med när det går, snacka om uppdämt behov
Publicerat September 9, 201114 yr Författare Det visar sig att LW hade en egen rekylbroms att beställa tillsammans med pipan, utmärkt en dylik är nu också beställd och betald. Nu återstår det att se vilken leveranstid LW kan prestera. I planerna nu (när jag väl fått hem och betalt för riktning av lådan, gängning av pipa i bägge ändar och montering) ingår bäddning, montering av öppna riktmedel, justerbar kolvkam och en bra vakkikare, vi får väl se om jag ror detta i hamn utan att pantsätta barnen
Publicerat September 9, 201114 yr Du har väl två njurar? O kvar lilldelen på din lever? Det ger fina pengar serru, bara att sälja av lite överflödigt, har du kvar ditt maskformiga bihang, aka appendix så kan du ev få några krona för den med .. Nåja finansiering är en sak, stort grattis för att projektet är på G o rullar. /Christian
Publicerat September 9, 201114 yr Du har väl två njurar? O kvar lilldelen på din lever? Det ger fina pengar serru, bara att sälja av lite överflödigt, har du kvar ditt maskformiga bihang, aka appendix så kan du ev få några krona för den med .. Nåja finansiering är en sak, stort grattis för att projektet är på G o rullar. /Christian Ej heller att förglömma är att du sitter på en förmögenhet om du väljer att utnyttja den i rätt sällskap
Publicerat September 9, 201114 yr Författare Ej heller att förglömma är att du sitter på en förmögenhet om du väljer att utnyttja den i rätt sällskap Jotack du, det finns många sätt att sälja sin kropp på, men callboyverksamheten tror jag inte riktigt på som idé... Men visst tusan är det kul att det rullar på
Publicerat September 9, 201114 yr Bade du och Robban har bestallt rekylbroms va? Till en 338-06AI? *fniss fniss* Elmer Keith roterar i sin grav Skaemt asido sa aer det ju gott att bitarna borjar falla pa plats
Publicerat September 9, 201114 yr Författare Rikard, nu ska du vara snäll Det kunde varit värre, vi kunde köpt dämpare