Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt

Featured Replies

Publicerat

Men man kan ju inte bli sjuk nu när det är så nära slutet.

dålig planering av tomas! :D

Dålig planering kan man verkligen säga! :P
  • Svar 940
  • Visningar 146,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• strävhår
    strävhår

Det man skjuter hämtar man.

• Årets första. 17 kg. Hade gett upp och gjort patron ur. Stod och fällde ihop skjutstödet när den kom ut från hyddan och simmade förbi mig på tre meters håll... Lät den passera och fumlade tag i en pat

• karelsk blandning
    karelsk blandning

Blev en bäver igår efter att den lurat mig flera gånger men nu åkte jag ut extra tidigt  6ppc fungerade till 19 kg bäver.

Posted Images

Publicerat

Njet! :angry: :angry: :angry:

Vi får se vad som händer under dagen för dom har lovat rikligt med regn här idag.

Spricker det upp tills ikväll så drar jag annars får jag hålla mig tills imorgon kväll å då får man väl nöja sig med en bävervakkväll. :)

Tyvärr så ser det ut som att det kommer att bli ikväll också.

http://www.yr.no/ste...ten/Bondersbyn/

Vi får väl hoppas på att dom har fel, för det har dom haft förut. :lol:;)

Vi har ju även bävrar i Kalix älven som rinner genom byn och dom bor ute vid öarna i älven i jordhyddor och fäller dom stackars träd som växer där.

P g a husens placeringar på bägge sidorna om älven så får vi inte jaga bävrarna i älven. Ingen vill ha någon rikoschett kula som far iväg mot något hus el. kan träffa någon människa el. kreatur som är ute. Det köper jag.

Du får väll hoppas att de blir en tur i allafall men får väll endå hålla tummarna för två turer :)

Mvh

Publicerat

Du får väll hoppas att de blir en tur i allafall men får väll endå hålla tummarna för två turer :)

Mvh

Tack!

Det ser mörkt ut just för 2 turer. :(

Det regnar och blåser 1/2 storm just nu och det ser inte ut att vara någon ljusning i siktet med än mer regn i em och ikväll. :( :( :(

Publicerat

När jakten e slut brukar de vara rätt kul att hålla koll på vad som händer på området.

Att reka inför oktober är ju inte fel :)

Publicerat

När jakten e slut brukar de vara rätt kul att hålla koll på vad som händer på området.

Ja, det är det!

Det får nog bli en okt.jakt på bäver ist ser det ut som. :)

Publicerat

post-9336-0-72313900-1336994460_thumb.jp

Hemkomna efter årets tripp igår kväll, vi var sju styckna som gjorde livet surt för en del av Strömsunds bävrar. Skapligt med bäver i vattnen, även om man alltid vill ha mer. 4 skjutna och en bom är ändå ett godkänt resultat och Viktor fick fälla sin första gnagare, hade kunnit varit två om pipan varit rak ;).

Viktor har en härlig bild ifrån kajaken, hoppas han laddar upp den!

Publicerat

Hemkomna efter årets tripp igår kväll, vi var sju styckna som gjorde livet surt för en del av Strömsunds bävrar. Skapligt med bäver i vattnen, även om man alltid vill ha mer. 4 skjutna och en bom är ändå ett godkänt resultat och Viktor fick fälla sin första gnagare, hade kunnit varit två om pipan varit rak ;).

Grattis på er! :)

Fram med foton nu i massor. :)

Det kan bli en bäverjakt här i morgon för idag är det 1/2 storm och regn. SKITVÄDER! :angry:

Publicerat

GRATTIS :D

Publicerat

De blir nog att reka och försöka sig på bävrarna i oktober men de blir nog inte lika mycket då för då är de älgjakt men nått pass ska de väll kunna bli :)
Publicerat

Stort grattis!

Och framförallt grattis till Viktor :lol:

Ikväll SKA jag ut......omnuintejagmåstejobbaiträdgården <_<

Publicerat

Grattis och speciellt till Viktors första bäver! :)

Mvh

Publicerat

Var det en hane Viktor så att du får dig en bäverhojt till midsommar?

Grattis på dig! :)

post-144-0-88248300-1336996403_thumb.jpg

:lol: :lol: :lol::wub::P

Publicerat

Var det en hane Viktor så att du får dig en bäverhojt till midsommar?

post-144-0-88248300-1336996403_thumb.jpg

:lol: :lol: :lol::wub::P

Hehe :P
Publicerat

post-9336-0-94576300-1336996935_thumb.jp

Viktor visar med hela handen var han ska sitta vid dagens planering, vår värdinna(Lena) till höger och Viktor fick ett alldeles speciellt..hmmm förhållande :wub:

post-9336-0-63036700-1336997224_thumb.jp

Roine med resans första, 22.7kg..klart det går bra när kapten styr skutan B)

Publicerat

Viktor visar med hela handen var han ska sitta vid dagens planering, vår värdinna(Lena) till höger och Viktor fick ett alldeles speciellt..hmmm förhållande :wub:

Hm! Undra vad dom hade för fuffels för sig. :lol:;):P

Snyggt grabbar med lite foton och det får gärna bli mer. :)

Det var en redig bäver Roine. :)

Publicerat

De va en ganska stadig bit på 22,7 kg :)
Publicerat

post-9336-0-85777000-1337065275_thumb.jp

Lite roligare bild på Viktors jaktlycka än den ifrån slakteriet, 15kg och 17kg var vikterna.

post-9336-0-03142400-1337065399_thumb.jp

Broder Tuck med 20kg gnagare.

Publicerat

post-9336-0-85777000-1337065275_thumb.jp

Lite roligare bild på Viktors jaktlycka än den ifrån slakteriet, 15kg och 17kg var vikterna.

post-9336-0-03142400-1337065399_thumb.jp

Broder Tuck med 20kg gnagare.

Se där ja, nu börjar det likna något! :)

Det kan bli ett ryck för mig ikväll om vädret håller i sig för det är uppehåll just nu, men hur länge vet man inte. :)

Dom har lovat 0,0 mm nederbörd så vi får väl hoppas på att det stämmer då. :lol:;)

http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Bondersbyn/

Publicerat

Ja nu är det banne mig din tur johnsson!

Publicerat

Ja nu är det banne mig din tur johnsson!

Tack! :)

Ja, det tycker jag också! :)

När blir det gösfiske i Råneälven? :)

Publicerat

Ute i god tid som vanligt. Jag blev så sugen på att jaga bäver igår då jag var ute och fiskade och det kom en och simmade 20 meter ifrån mig. Sista kvällen man kan nu sen dröjer det ju ett tag. Men en snabb fråga. Är det något mer som krävs än tillåtelse ifrån markägaren som behövs för att jaga? 6.5 men blyspets räcker väl gott och väl? Antar att hagel inte biter så bra igenom den tjocka pälsen? Och en till fråga ang. markägare; om flera markägare drar sin gräns vid samma sjö, vad gäller då? Snabba svar uppskattas då jag bara ska slänga i mig mat sen dra iväg. :)

Publicerat
Ute i god tid som vanligt. Jag blev så sugen på att jaga bäver igår då jag var ute och fiskade och det kom en och simmade 20 meter ifrån mig. Sista kvällen man kan nu sen dröjer det ju ett tag. Men en snabb fråga. Är det något mer som krävs än tillåtelse ifrån markägaren som behövs för att jaga? 6.5 men blyspets räcker väl gott och väl? Antar att hagel inte biter så bra igenom den tjocka pälsen? Och en till fråga ang. markägare; om flera markägare drar sin gräns vid samma sjö, vad gäller då? Snabba svar uppskattas då jag bara ska slänga i mig mat sen dra iväg. :)

Hagel är ej tillåtet enligt Naturvårdsverkets föreskrifter, vilket som jägare Ni bör vara medveten av. Hur stor är sjön?

Publicerat

Tack för en kanon helg! :) Bom? Nää nån sån minns inte jag.. Skickar upp lite bilder från min kanot tur

Publicerat

Det jag pekar på där är vart jag och Bäver-Lena skulle träffas på kvällen medans ni var och jaga B):wub:
Publicerat

Lite bilder från min kajak tur.

Hade en riktigt fin vårkvällpost-11105-0-92085400-1337110228_thumb.j

Spänningen steg när jag paddla förbipost-11105-0-02640900-1337110518_thumb.j

21;09 såg jag hur han kom simmad mot mig och jag låg helt fel i vind, Så jag försökte paddla ifrån han :P men det var lättare sagt en gjort. 4 gånger simmade han mot kanoten och varje gång var han på ca 4 meter ifrån så plaskade och dök han :( Men lika snabbt så kom han upp och var nyfiken och börja simma i mot mig igen:) så när han kom upp 5 gången då kunde jag inte hålla mig. så jag la siktet strax ovanför huvet och kramade av PANG! Headshot post-11105-0-47519800-1337110422_thumb.j

Ni kan ju gissa vem som var glad och kanske en aning mallig :)

Tack för alla gratulationer :wub: