Publicerat Maj 10, 201213 yr Tack skall ni ha! En helt ny upplevelse för mig, känns bra att det gick fint första gången. Om familjen tillåter kanske man åker ut och tittar ikväll också, känns som det kan bli svårt att hålla mig hemma nu (ta med äldsta sonen kanske)... Nu skall jag bara försöka tjata mig med på jakt efter alla andra villebråd också, hungrig efter nya upplevelser
Publicerat Maj 10, 201213 yr Tack skall ni ha! En helt ny upplevelse för mig, känns bra att det gick fint första gången. Om familjen tillåter kanske man åker ut och tittar ikväll också, känns som det kan bli svårt att hålla mig hemma nu (ta med äldsta sonen kanske)... Nu skall jag bara försöka tjata mig med på jakt efter alla andra villebråd också, hungrig efter nya upplevelser Visst är det kul när det går bra första gången. Det är väl bara att ta en MBL-förhandling med resten av fam. om det behövs. Lycka till med kvällens ev. äventyr!
Publicerat Maj 10, 201213 yr För er som jagar bäver och skjuter några st har jag en uppköpare som är intresserad av bäverkött. Skulle det vara så att du är intresserad av detta så skicka ett pm så hörs vi. Geografiskt läge är väl Västerbotten med omnejd.
Publicerat Maj 10, 201213 yr För er som jagar bäver och skjuter några st har jag en uppköpare som är intresserad av bäverkött. Skulle det vara så att du är intresserad av detta så skicka ett pm så hörs vi. Geografiskt läge är väl Västerbotten med omnejd. Bäverkött är gott att torka och röka och göra köttgryta på så det är ju dumt att sälja det då.
Publicerat Maj 11, 201213 yr Det ska tydligen inte bli någon bäverjakt för Jonsson i år eftersom det fortfarande är mer än stöveldjupt med snö ner till bäcken på sina ställen. Det enda som skulle få borta denna snön är väl ett riktigt slagregn och sedan värme på det. Mer finns i min dagbok med foton.
Publicerat Maj 11, 201213 yr Nu far jag upp på en helgs bävejakt i jämtland till en polare:D Bilder kommer då det blivit dåligt med det dom senaste turerna och nu är det ju slut snart på en utav dom härligaste jakter jag vet:) trevlig helg och skitjakt ni som ska ut mvh
Publicerat Maj 11, 201213 yr Nu far jag upp på en helgs bävejakt i jämtland till en polare:D Bilder kommer då det blivit dåligt med det dom senaste turerna och nu är det ju slut snart på en utav dom härligaste jakter jag vet:) trevlig helg och skitjakt ni som ska ut mvh Skitjakt på dig! Själv ska man ut ikväll, lördag och söndag kväll och försöka knäppa en bäver Skulle och kolla om det hade varit någon aktivitet i min norska kråkfälla igår då jag och pappa gick ner till ån där vi jagar ( den är nära fällan ) så står vi och kollar i vattnet och då får vi se att då man står utan bössa på platsen där vi suttit så kommer ju bävern simmandes fint och glider upp på land! Helt otroligt bara för man inte hade bössan med sig! Mvh
Publicerat Maj 11, 201213 yr Nu far jag upp på en helgs bävejakt i jämtland till en polare:D Bilder kommer då det blivit dåligt med det dom senaste turerna och nu är det ju slut snart på en utav dom härligaste jakter jag vet:) trevlig helg och skitjakt ni som ska ut mvh Jag hoppas att du har bättre väderförutsättningar än vad jag hade idag med stöveldjupt snö.
Publicerat Maj 11, 201213 yr Snöskor Jonnson, snöskor!!! Jaja, tydligen måste jag ha det el. ta fram skidorna igen! Det var ju stöveldjupt nere vid bäcken också så man fick verkligen känna sig för var man satte fötterna.
Publicerat Maj 11, 201213 yr Här ligger isen i selen så att det inte går att paddla. Verkar skita sig med bäver för mig i år men jag fick min beskärda del jaktupplevelse av alla rävar som sprang in framför pipan under säsongen.
Publicerat Maj 11, 201213 yr Bäverkött är gott att torka och röka och göra köttgryta på så det är ju dumt att sälja det då. Jo men många tar bara reda på skinn och skalle och då det finns andra som uppskattar det så är det bra om folk vet om möjligheten.
Publicerat Maj 11, 201213 yr Varken sköt eller såg nån bäver ikväll bara att ta nya tag till imorgon Mvh
Publicerat Maj 11, 201213 yr Varken sköt eller såg nån bäver ikväll bara att ta nya tag till imorgon Mvh hoppas det går bättre då
Publicerat Maj 12, 201213 yr Fick 2 små på 2 bössor idag. Dom stora fick simma vidare Grattis till dubblén! Jo men många tar bara reda på skinn och skalle och då det finns andra som uppskattar det så är det bra om folk vet om möjligheten. Ja visst är det så och det är synd att folk inte kan uppskatta det andra också!
Publicerat Maj 12, 201213 yr Fick 2 små på 2 bössor idag. Dom stora fick simma vidare Grattis till två bävrar!
Publicerat Maj 12, 201213 yr Isen gick inatt och på morgonen så nu blir det en premiärtur med kanadensaren och reka. Kanske får en liten jakttur med bössa ikväll med lite tur.
Publicerat Maj 12, 201213 yr Isen gick inatt och på morgonen så nu blir det en premiärtur med kanadensaren och reka. Kanske får en liten jakttur med bössa ikväll med lite tur. Då får du väl sicksacka fram mellan isflaken.
Publicerat Maj 12, 201213 yr Blir bäver på grillen nu, och jakt ikväll igen på en annan hydda Härligt! Blir jakt för mej ikväll också Mvh
Publicerat Maj 12, 201213 yr Kvällens jakt bjöd inte på någon bäver, men morkullor, gräsänder, krickor och en skedand! Skedanden var verkligen en höjdare att få se i Jämtland. Trodde inte att de var så här långt inåt landet, men hade väl fel Bäverhyddan var faktiskt en av de större, men visade inte det minsta liv Kanske att det blivit jagat där tidigare av någon annan. Nya tag i morgon!
Publicerat Maj 12, 201213 yr Kvällens jakt bjöd inte på någon bäver, men morkullor, gräsänder, krickor och en skedand! Skedanden var verkligen en höjdare att få se i Jämtland. Trodde inte att de var så här långt inåt landet, men hade väl fel Bäverhyddan var faktiskt en av de större, men visade inte det minsta liv Kanske att det blivit jagat där tidigare av någon annan. Nya tag i morgon! Blev ingen bäver för mej ikväll helr Såg bara en räv, ett rådjur osså några tjädrar, orrar och två harar på väg hem Men blir att ta nya tag för mej imorgon också Mvh
Publicerat Maj 12, 201213 yr Då får du väl sicksacka fram mellan isflaken. Såg en väldigt aktiv hydda på en sträcka av ca en mil. Flera rätt tuffa forsar avklarades och kanoten gick som en dröm genom dem. Sista bitens sel låg det fortfarande is på men med lite vilja så passerades även dem och jag kunde gå iland som tänkt. Bävrarna får leva till nästa säsong även om det skulle vara en lätt match att skjuta någon då jag bara upptäckte en aktiv hydda.