Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten 2011

Featured Replies

Publicerat

Jag har handladdat den och det var Exabit här på forat som köpte kulan till mig. Har för mig att han köpte den på Torsbo.

• Svar 300
  • Visningar 45,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Kom just att tänka på att jag blev antastad av årets första älgflugor på den första pürchdagen. Är inte den 16/8 rätt tidigt som premiär för älgflugorna? (Och nej, de hade inte min tillåtelse!)

Publicerat

Var ut i morse. Lyckades smyga mig på tre bockar varav två fina sexor men eftersom jag inte gjort klart med eftersökshund så fick de vara, ganska mysigt att smyga sig nära och bara sitta och titta.

Smög mig på en skabbräv och gjorde slut på han lidande så jag är mer än nöjd med årets första jaktdag.

Publicerat

VAr ute igår kväll och fick skjuta mg en till bock som kom på 2 meter och senare under kvällen vart det en grmbart (nu kommer alla grytjägare hata mig) :P

post-4551-0-78023400-1314008524_thumb.jp

post-4551-0-88473100-1314008561_thumb.jp

Publicerat

VAr ute igår kväll och fick skjuta mg en till bock som kom på 2 meter och senare under kvällen vart det en grmbart (nu kommer alla grytjägare hata mig) :P

2m?! Då kunde du ju brottat ner den! :ph34r:

Publicerat

Kom just att tänka på att jag blev antastad av årets första älgflugor på den första pürchdagen. Är inte den 16/8 rätt tidigt som premiär för älgflugorna? (Och nej, de hade inte min tillåtelse!)

Det blev jag också, jag tänkte skylla på dig.

Publicerat

Kom just att tänka på att jag blev antastad av årets första älgflugor på den första pürchdagen.

Samma här, eller hade åtminstone en sån liten jävel med mig hem :rolleyes: :rolleyes:

Publicerat

2m?! Då kunde du ju brottat ner den! :ph34r:

haha ja jag vet och så hande jag nte dragt ner förstorngen så hade 9gånger på ;)

Publicerat

2 bockar blev det för mig. En pinne på premiärkvällen (första gången jag skjuter nåt på premiärdagen) och en fin fyra i torsdagskväll.

Riktigt kul. Nu har jag skjutit lika många bockar som jag sköt rådjur på hela förra säsongen. ^_^

//Fitzo

Publicerat

teffek: nja dricker jag det så spyr jag värre än fan själv då jag har dåliga minnen av det ;)

grattis alla bockskyttar. själv har man inte varit ute något mer alls så. men hoppas på att få ta en liten ikväll iaf :)

Publicerat

Grattis alla bockskyttar! Det har fallit en o annan stor o gran bock...

Själv har jag inte fått kröka pekfingret än, har haft 2-3 småbockar spatserande framför tornet men de går där än. Har ju blivit kräsen med åren och börjar det inte lukta medalj så får de gå kvar på tillväxt. Undantaget är ju om de är på retur eller skadade o s v.

Har sett en skjutbar bock den 16:e som klarade sig på ett hårsmån. Följde den i kikarsiktet en stund medan han följde gränsen på fel sida om ett dike så han klarade sig med en halvmeter. Dagarna efter har det inte varit lönt att sitta i det tornet för bonden har skördat mm men nu blir det nog till att sitta där igen o se om han dyker upp....

Publicerat

jag var ut igår och spatserade lite, smög mig ut i en åkerkant och får se den präktiga bocken som jag gått och suktat efter i snart 2 månader, till saken hör att det var i längsta laget med min kikare med fast 4x zoom så jag började smyga mig framåt mot honom. åkern i sig var väldigt kuperad så själva smygningen var inga problem. när jag väl kommer fram till krönet jag hade sett ut för att kunna få ett bra skott på honom så är han puts väck! -.- men istället så hade det kommit ut en räv som var ett år gammal kanske, jag låg där en stund och kollade på räven när den jagade lite sork. men det blev iaf ingen bock :P

Publicerat

Tog med mig gumman på en runda på marken, sista anhalt såg vi en räv på ca 200 meter bakom en hel hop långgräs... Pang sa de, å räven var... BORTA! Blåbom =(

Publicerat

Tog med mig gumman på en runda på marken, sista anhalt såg vi en räv på ca 200 meter bakom en hel hop långgräs... Pang sa de, å räven var... BORTA! Blåbom =(

Tog faktiskt med mig gumman ut på en sväng igår också. såg två rävar på långt håll och dom kom snällt efter några muspip. väntade in dom på ca 200 meter och en fick bli kvar där. tyvärr så tyckte hon inte alls att det var lika spännande som mig :)

Publicerat

jag var ut igår och spatserade lite, smög mig ut i en åkerkant och får se den präktiga bocken som jag gått och suktat efter i snart 2 månader, till saken hör att det var i längsta laget med min kikare med fast 4x zoom så jag började smyga mig framåt mot honom. åkern i sig var väldigt kuperad så själva smygningen var inga problem. när jag väl kommer fram till krönet jag hade sett ut för att kunna få ett bra skott på honom så är han puts väck! -.- men istället så hade det kommit ut en räv som var ett år gammal kanske, jag låg där en stund och kollade på räven när den jagade lite sork. men det blev iaf ingen bock :P

dum fråga med räven fick väl följa med hem? ;)

Publicerat

dum fråga med räven fick väl följa med hem? ;)

haha ja, det var väl en dum fråga :D :D fick in ett skott på 120 meter och han rörde sig inte en meter till!

vill dock fälla en schysst bock nu innan snön lägger sig, jag funderar faktiskt på att göra det till ett projektarbete i skolan!

Publicerat

Lillebrorsan har haft flyt, sköt en stor bock på premiär morgonen och sköt denna fina bocken igår, men det unnar jag honom! ;)

Jättefin :)

Själv så har jag bara skjutit småbockar i år den 3dje ramlade igår kväll på en liten utmark vid en udde så den kommer väl vara saltad och klar när det är dags för matbordet ^_^

Publicerat

Jättefin :)

Själv så har jag bara skjutit småbockar i år den 3dje ramlade igår kväll på en liten utmark vid en udde så den kommer väl vara saltad och klar när det är dags för matbordet ^_^

Jo den ska han vara nöjd med! :)

Låter bra det, sparar du dom andra så det ska bli större bockar eller? :) Jo allt är salt på dessa öarna ;)

Tog en fin 6:a nu ikväll, 110-120m med 222:an, tog perfekt i bogen och absolut ingen köttförstöring heller! :)

Publicerat

Det blev en sen kväll idag med som alla andra dagar tidigare i veckan. När jag suttit ute på gärdet och lockat i ett par timmar och bara hade sett en ensam get funderade jag på att ge upp efter ett sista lock försök.

Tog en lite mer "desperat" stämma med Buttolon och med mina hörselkåpor på högsta volym hörde jag en massa prassel i vassen och 110-120m bort så hoppar bocken fram!

Han börjar käka samtidigt som han tar några steg ut på åkern, jag bestämmer mig för att vänta ett par minuter tills pulsen gått ned lite innan jag kan ta mig att att skjuta! ;)

Han vänder upp med bred-sidan och nu har pulsen gått ned och jag skickar iväg ett skott med min 222:a och han rycker till lite och springer tillbaka in i vassen igen.

När jag kommer fram till skott-platsen hittar jag rosa blod och då kan han inte gått långt och mycket riktigt så ligger han där nere! Ett perfekt skott i bogen och absolut inte det minsta köttförstöring heller, utgångshålet var så man fick in pekfingret precis. 222:an är perfekt för rådjur, brorsan blåste väck halva rådjuret med sin 308! :P

Men en fin 6:a är jag mer än nöjd med :)

post-6127-0-10402800-1314137581_thumb.jp

Publicerat

Grattis!biggrin.gif Det var en fin bock!biggrin.gif

Publicerat

Det blev en sen kväll idag med som alla andra dagar tidigare i veckan. När jag suttit ute på gärdet och lockat i ett par timmar och bara hade sett en ensam get funderade jag på att ge upp efter ett sista lock försök.

Tog en lite mer "desperat" stämma med Buttolon och med mina hörselkåpor på högsta volym hörde jag en massa prassel i vassen och 110-120m bort så hoppar bocken fram!

Han börjar käka samtidigt som han tar några steg ut på åkern, jag bestämmer mig för att vänta ett par minuter tills pulsen gått ned lite innan jag kan ta mig att att skjuta! ;)

Han vänder upp med bred-sidan och nu har pulsen gått ned och jag skickar iväg ett skott med min 222:a och han rycker till lite och springer tillbaka in i vassen igen.

När jag kommer fram till skott-platsen hittar jag rosa blod och då kan han inte gått långt och mycket riktigt så ligger han där nere! Ett perfekt skott i bogen och absolut inte det minsta köttförstöring heller, utgångshålet var så man fick in pekfingret precis. 222:an är perfekt för rådjur, brorsan blåste väck halva rådjuret med sin 308! :P

Men en fin 6:a är jag mer än nöjd med :)

Grattis till den fina 6:an :)

Håller med om 222:an mina bockar har tecknat fint och ramlat efter 30m spurt, däremot så har de trånga pass som jag jagat på gjort att jag har hämtat hunden för eftersök vid 2 tillfällen.

Hunden gillar att få komma ut :P

Publicerat

Grattis till den fina 6:an :)

Håller med om 222:an mina bockar har tecknat fint och ramlat efter 30m spurt, däremot så har de trånga pass som jag jagat på gjort att jag har hämtat hunden för eftersök vid 2 tillfällen.

Hunden gillar att få komma ut :P

Tackar :)

Farsan har skjutit fruktansvärt mycket rådjur med sin Sako Vixen 222, jag vet för det har vart jag och mina bröder som har fått ta hand om dem sen! ;) Så vi skaffade likadana och vi är grymt nöjda med den kalibern!

Jag var på väg att hämta våran jaktlabbe tik men tänkte kolla på skott platsen först och där såg jag tecken på lungträff så hon fick vänta hemma :P Men hon blev glad när det vankades hjärta och annat godis ;) hehe.

Publicerat

Tackar :)

Farsan har skjutit fruktansvärt mycket rådjur med sin Sako Vixen 222, jag vet för det har vart jag och mina bröder som har fått ta hand om dem sen! ;) Så vi skaffade likadana och vi är grymt nöjda med den kalibern!

Jag var på väg att hämta våran jaktlabbe tik men tänkte kolla på skott platsen först och där såg jag tecken på lungträff så hon fick vänta hemma :P Men hon blev glad när det vankades hjärta och annat godis ;) hehe.

Gott val av bysse ;)

Det är vad jag har också,

Jag besökte din ö i kväll och låg och sköt på lerduvor på 300m vallen :wub:

gillas rejält och ni får nog räkna med fler besök :lol:

Publicerat

Sköt en liten spetsbock ikväll, den blev påskjuten i söndags av min sambo, gjorde nogrannt eftersök och konstatera helbom...ikväll kom han ut på samma hygge igen.... väldigt små horn, 5-6cm...

post-301-0-27499100-1314389846_thumb.jpg

Publicerat

eeh, såg att datumet ner till höger var gravt missvisande...