Publicerat Augusti 16, 201114 yr ingen bock för mig men det var nära på en hyfsad 6a, om den hade stått kvar 2 min till så hade jag hunnit lägga mig ner med benstöden, men den hopp in i skogen men på igen i kväll ! grattis till er som lyckades !
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Ingen jakt för mig nu på morgonen, men var ute igår och tittade lite. Klev ut på en vall och bara provade lite med buttalon och nog fan kommer de en bock, slutar genast locka för att han inte ska koppla ihop mig med ljudet. Han kom tillslut in på 40m utan att upptäcka mig. Men de är så att grannmarken gränsjagar där mot vårat och nu går snacket att han blev skjuten imorse Vi får se ikväll om de var samma, de var en fin 5a med mycket jämna horn! Vi skjuter bara en bock var i laget max men de brukar bara bli 3-4 skjutna så pappa och jag tänkte att vi kör kvällar tills vi får skjuta en Taggad som bara den tills ikväll Grattis alla som har fått skjuta bock! //Martin
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Morgonen avklarad. Se dagbok för närmare beskrivning av eländet // hur navigerar man sig till din dagbok då x) ??
Publicerat Augusti 16, 201114 yr förresten så fick jag ingen bock imorse heller jag har varit ut och rekat i ca en månads tid nu och har väldigt bra koll på vilka bockar som går vart! men inte en enda hade lust att visa sig nu imorse.. hade kunnat skjuta en liten räv om jag inte hade haft mitt verkligen superdåliga kikarsikte han kom ut 04.20 och stod på 35 meter, men när jag la an så såg man inte ens vad det var för något xD grattis alla skyttar, jag ska i alla fall ut ikväll och göra ett nytt försök!
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Om en kvart sticker jag ut på pass. Vill vara ute klockan tre då det är lite mulet nu. Dom tenderar väl att komma ut något tidigare då.
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Om en kvart sticker jag ut på pass. Vill vara ute klockan tre då det är lite mulet nu. Dom tenderar väl att komma ut något tidigare då. :D när blir det mörk egentligen??
Publicerat Augusti 16, 201114 yr hur navigerar man sig till din dagbok då x) ?? Tada Kan vara så att det kräver lite fler inlägg innan du kan läsa. //
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Nu är det dax att stämpla ut så man inte kommer ut på pass allt för sent.
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Ser ut att ha blivit en lyckad dag för många redan, gratulerar till er! Själv har jag inte fått ledigt från jobbet idag så det blir sent ut på pass, men får hoppas att det går efter fem med.. Jag vet var bocken går iaf, så det ska nog gå vägen om ingen hinner före!
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Nu är det dax att stämpla ut så man inte kommer ut på pass allt för sent. Ett tråkmöte kvar. Sen skall jag också ut!
Publicerat Augusti 16, 201114 yr när är det bäst att man är ute idag då? Beror väl på väder skulle jag säga, är det soligt och klart så är de kanske inte framme lika tidigt som när det är mulet och lite svalare..!
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Beror väl på väder skulle jag säga, är det soligt och klart så är de kanske inte framme lika tidigt som när det är mulet och lite svalare..! lika bra att dra ut nu då
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Grattis skyttar! Dubbelt till Vakjägarn då skoj! Själv fick man en utskällning ... Men han finns ju kvar!
Publicerat Augusti 16, 201114 yr För min del blev det en mindre spetsbock vid 05:30 ungefär. Till höger om mig så brummade ytterligare ett rådjur loss och skällde hårt en stund, Jag vet att det går minst 2 st 6:or i samma område så det får bli fler turer Bocken tecknade bra och stack runt ett buskage så jag såg inte fallet men efter ett kort eftersök (35m )så låg den i det höga gräset med en prydlig lungträff. Kul att vara igång.
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Jag såg tyvärr ingen bock på morgonen,men ett smaldjur och en räv fick man titta på en stund. Räven kom upp bakom mej så jag hann bara se rumpen på den. Men jag vet att han går där en stor å ståtlig herre,påt igen snart. mvh Tobbe
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Inget här heller men såg 2 smaldjur och en räv, men det av ju iaf kul att se något liv i regnet:-) Grattis till premiärskyttarna!
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Det är bara att Gratulera alla skyttar. Själv ligger man på sjukan och verkar inte bli utskriven förrän tidigast till helgen Henrik
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Det är bara att Gratulera alla skyttar. Själv ligger man på sjukan och verkar inte bli utskriven förrän tidigast till helgen Henrik Krya på dig då Grattis till alla bockjägare
Publicerat Augusti 16, 201114 yr Ingen bockjakt för mig heller idag... bara knega,får vänta till helgen.