Publicerat Oktober 13, 201114 yr ja det är ju det också jag har ju inte den bästa kikaren och har inget redigt ljus mot åtlen hur gör jag då ? Snön löser de problemen Annars får du plundra garderoben
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Snön löser de problemen Annars får du plundra garderoben haha jaa
Publicerat Oktober 13, 201114 yr haha jaa men vad har du för kikare? Lite olika! Jag började med ett ganska skruttigt Simmons 3-9x40 fungerande men där tog fördelarna slut Köpte ny pang och satte direkt på ett begagnat köpt Leupold 3-9x50 vilket jag använde större delen av säsongen 2011, funkade riktigt bra ,men Köpjäveln tog tag i mig och jag köpte en mer renodlad rävbössa och importerade ett Leupold VX-R 3-9x50 med ballistic firedot , den är riktigt fin för nu kan jag ställa ner ljuspunkten till minimal styrka så den stör inget alls utan hjälper bara till att se kornet.
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Lite olika! Jag började med ett ganska skruttigt Simmons 3-9x40 fungerande men där tog fördelarna slut Köpte ny pang och satte direkt på ett begagnat köpt Leupold 3-9x50 vilket jag använde större delen av säsongen 2011, funkade riktigt bra ,men Köpjäveln tog tag i mig och jag köpte en mer renodlad rävbössa och importerade ett Leupold VX-R 3-9x50 med ballistic firedot , den är riktigt fin för nu kan jag ställa ner ljuspunkten till minimal styrka så den stör inget alls utan hjälper bara till att se kornet. vad har du för bössa då ?
Publicerat Oktober 14, 201114 yr blev det någon räv igår ? Inte för mig ivarje fall! Vårat jaktlag är så helt insnöade på Älgen nu så jag hade väl troligen fått skit om jag skjutit räv på passet Däremot så tänker jag nog fixa åtelgodis i morgon så att det blir någon/några sittningar i nästa vecka innan månljuset avtar.
Publicerat Oktober 15, 201114 yr För mig blev det en tjockis vid 01:03 inatt. Kom först i en väldigt dålig vinkel (ska försöka få fram karta så ni ser) sen så sprang den där inne och gäckade mig. Dock blev suget efter åteln för stor så han gick rakt mot mig. Blev ett perfekt motskott och mickel föll på plats efter att 30-06:an fick tala sitt språk Fullpälsad och väldigt tung, ska väga idag samt göra iordning pälsen för polare som tillverkar flugor till fiske Bilder kommer förhoppningsvis senare under dagen, nu ska jag iväg och smälla upp snöstängsel
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Författare Inte för mig ivarje fall! Vårat jaktlag är så helt insnöade på Älgen nu så jag hade väl troligen fått skit om jag skjutit räv på passet Däremot så tänker jag nog fixa åtelgodis i morgon så att det blir någon/några sittningar i nästa vecka innan månljuset avtar. haha jaa
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Författare För mig blev det en tjockis vid 01:03 inatt. Kom först i en väldigt dålig vinkel (ska försöka få fram karta så ni ser) sen så sprang den där inne och gäckade mig. Dock blev suget efter åteln för stor så han gick rakt mot mig. Blev ett perfekt motskott och mickel föll på plats efter att 30-06:an fick tala sitt språk Fullpälsad och väldigt tung, ska väga idag samt göra iordning pälsen för polare som tillverkar flugor till fiske Bilder kommer förhoppningsvis senare under dagen, nu ska jag iväg och smälla upp snöstängsel 30-06:an talade och räven hörde
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Han hörde nog inte ett sk*t Nåja ! Den gjorde vad du sa till den i varje fall Stort Grattis!
Publicerat Oktober 15, 201114 yr tackar, bilder kommer då polaren fick använda sin kamera...han e lite lat med att skicka bilder bara
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Författare tackar, bilder kommer då polaren fick använda sin kamera...han e lite lat med att skicka bilder bara haha gött !!
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Författare haha gött !! kan man gräva ner rester på olika ställen eller ska allt va i samma hål hellst?
Publicerat Oktober 16, 201114 yr kan man gräva ner rester på olika ställen eller ska allt va i samma hål hellst? Det gör du nog som du vill, jag har själv en liten skottglugg så jag är tvungen att vara försiktig med spridningen av käket men rävrna väljer snart var de vill äta så kan du säkert hålla dig till en fast plats och ändå få in alla rävar Jag knäppte en Älgko i går och en rätt trevlig Råbock idag så nu är åteln full av ränta och hudar m,m. Börjar bli jäkligt sugen på en sittning nu men kanske skulle man vänta en dag för att de ska ha siktet inställt på åteln. Vi får se om jag kan hålla mig
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Det gör du nog som du vill, jag har själv en liten skottglugg så jag är tvungen att vara försiktig med spridningen av käket men rävrna väljer snart var de vill äta så kan du säkert hålla dig till en fast plats och ändå få in alla rävar Jag knäppte en Älgko i går och en rätt trevlig Råbock idag så nu är åteln full av ränta och hudar m,m. Börjar bli jäkligt sugen på en sittning nu men kanske skulle man vänta en dag för att de ska ha siktet inställt på åteln. Vi får se om jag kan hålla mig Grattis till kossan och bocken jag har fullt upp här hemma nu, så hinner ej sätta mig på ett rådjurspass, tyvärr!! Dock har jag tillgång till fiskehandels "ränta" så det får fylla åteln så mycket som möjligt
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Författare Det gör du nog som du vill, jag har själv en liten skottglugg så jag är tvungen att vara försiktig med spridningen av käket men rävrna väljer snart var de vill äta så kan du säkert hålla dig till en fast plats och ändå få in alla rävar Jag knäppte en Älgko i går och en rätt trevlig Råbock idag så nu är åteln full av ränta och hudar m,m. Börjar bli jäkligt sugen på en sittning nu men kanske skulle man vänta en dag för att de ska ha siktet inställt på åteln. Vi får se om jag kan hålla mig Grattis !! =)
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Författare Det gör du nog som du vill, jag har själv en liten skottglugg så jag är tvungen att vara försiktig med spridningen av käket men rävrna väljer snart var de vill äta så kan du säkert hålla dig till en fast plats och ändå få in alla rävar Jag knäppte en Älgko i går och en rätt trevlig Råbock idag så nu är åteln full av ränta och hudar m,m. Börjar bli jäkligt sugen på en sittning nu men kanske skulle man vänta en dag för att de ska ha siktet inställt på åteln. Vi får se om jag kan hålla mig upp med en bild på bocken ?
Publicerat Oktober 17, 201114 yr upp med en bild på bocken ? Här kommer den Men sittningen i går kväll gav inget resultat utöver att jag knappt kunde hålla ögonen öppna på jobbet.. Den har faktiskt 7 taggar , min första 6+ Råbock
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Författare Här kommer den Men sittningen i går kväll gav inget resultat utöver att jag knappt kunde hålla ögonen öppna på jobbet.. Den har faktiskt 7 taggar , min första 6+ Råbock ja den va fin och jag och min far har varit och kastat lite slaktavfall igår och räven hade redan varit framme igår natt Fan va gött !