Publicerat Oktober 22, 201114 yr Författare idag blev det inga älgar men såg mej en fin räv och igår kom det bara en uggla när jag lockade
Publicerat Oktober 22, 201114 yr hejsan. intresserad av nytt kikarsikte såg jag och tänkte då säga att jag personligen skulle välja en begagnad zeiss istället för en ny i den priskretsen finns MÅNGA bra sikten för runt 7 o neråt på marknaden. väntar själv på att få hem materialet till kojan som ska byggas ihop o köras ut så snart som möjligt är tanken även vakbössa är införskaffad i form av en Brno fox modell 2 i 22 hornet på denna ska varipointen på om jag inte finner något mer lämpligt sikte innan bössan har kommit hem 22 Hornet! Den sneglade jag skarpt på innan det blev en 222, kan forfarande inte säga att jag gjort ett bättre val utan mitt val grundade sig i att jag använt kalibern tidigare. Jag hoppas på lite feedback när du provat in dig på den Har du redan en åtel eller kommer den när kojan är på plats?
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Författare 22 Hornet! Den sneglade jag skarpt på innan det blev en 222, kan forfarande inte säga att jag gjort ett bättre val utan mitt val grundade sig i att jag använt kalibern tidigare. Jag hoppas på lite feedback när du provat in dig på den Har du redan en åtel eller kommer den när kojan är på plats? kan man använda en 10/22 ruger till räv ?
Publicerat Oktober 22, 201114 yr idag blev det inga älgar men såg mej en fin räv och igår kom det bara en uggla när jag lockade Vi hade regn på morgonen men det blev jakt ändå Däremot så lyste bytena med sin totala frånvaro Resten av förmiddagen sysselsatte vi oss med att tälja älg, den hade fått hänga tillräckligt och han som har kylen skulle slakta grisar så vi fick lite lördags jobb, gott att ha det avklarat Grisaslakten förde det goda med sig att ytterligare en åtel är igång Fast jag har ingen koja till den Det blir visst att jobba mera
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Författare Vi hade regn på morgonen men det blev jakt ändå Däremot så lyste bytena med sin totala frånvaro Resten av förmiddagen sysselsatte vi oss med att tälja älg, den hade fått hänga tillräckligt och han som har kylen skulle slakta grisar så vi fick lite lördags jobb, gott att ha det avklarat Grisaslakten förde det goda med sig att ytterligare en åtel är igång Fast jag har ingen koja till den Det blir visst att jobba mera vet du om man kan använda en ruger 10/22 till åtel jakt ?
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Inatt blir det några timmar i gluggen...någon annan som också ska ut
Publicerat Oktober 22, 201114 yr vet du om man kan använda en ruger 10/22 till åtel jakt ? Den är väl bara 22lr! Minns jag rätt så är den väl för klen och mer lämpad för avlivning i fälla om det är räv du vill åt. Men det beror ju på vad du ska skjuta på åteln Brorsan köpte en sådan och vi låg på 200m vallen och lobbade in skott i en 150x150mm skiva så precisionen är väl helt ok Trevlig kanon!
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Jaså även du är lite intresserad av lock Jag håller ordning på en betongfabrik som gör flytelement. Ja, jag har ett torn i skogen som jag ska inviga med att locka när snön kommer. Ville locka från ladan, men många säger emot detta då ladan kan bli "förstörd" om ljudet kommer därifrån!! Alla former av jakt är roligt...
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Inatt blir det några timmar i gluggen...någon annan som också ska ut Tyvärr! Ljuset är för dåligt nu innan snön ligger om månen inte är framme. Eftersom jag inte heller har haft besök där på ett tag så avvaktar jag lite Skitjakt!
Publicerat Oktober 22, 201114 yr Ja, jag har ett torn i skogen som jag ska inviga med att locka när snön kommer. Ville locka från ladan, men många säger emot detta då ladan kan bli "förstörd" om ljudet kommer därifrån!! Alla former av jakt är roligt... Vet inte om ladan blir förstörd av det men risken är att du inte får besök av de mer vaksamma rävarna och det kan ju vara synd! Alla former av jakt är roligt jag tror du har helt rätt
Publicerat Oktober 22, 201114 yr har haft mina stunder med 222 och det är helt klart en mysig kaliber i sig. dock inte så mysig o söt som bara en 22 hornet kan bli! det är i hästvägar överlägsen 222:an på alla punkter förutom då effekten jag ska garanterat komma åter när bössan väl är hemma. licens tar ca 7-8v så jag lär få den lagom runt jul åtel ska anläggas snart innan kojan har kommit upp. troligen blir det 2 st åtlar med 1 mils mellanrum ( 2 olika marker ) så hoppas de ska va bra fart på iaf någon av dom mest hela tiden! 10/22 finns i 22wrm men oftast i 22LR och då är den olaglig för räv. dock inte för klen MEN dock olaglig så det kör sig där. får du dock tag på en i 22 magnum så ja. kör hårt. är själv sugen på en sån för skojs skull
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Nu när det är minusgrader ute så hinner köttet aldrig tina upp, men käkar rävarna fryst kött lika bra?? allt mitt kött på ca 100 kg är som djupfryst nu Tömde även en surströmmings burk igår över åteln, kollade åtelkameran idag, men de var tyvärr bara renar som fastnat på bild :/ De enda förutom renar som varit framme är lavskrikor, men tror jag ska ta och tömma en ketchup flaska där så alla världens kråkfåglar hittar dit
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Blev en fin hane inatt. Satt i cirkus 1 timme innan han kom fram. Blev ett perfekt sidoskott och han föll på platsen. Skickar bild senare under kvällen då vi endast hade en kass telefon att fota med!! Hare gött
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Nu när det är minusgrader ute så hinner köttet aldrig tina upp, men käkar rävarna fryst kött lika bra?? allt mitt kött på ca 100 kg är som djupfryst nu Tömde även en surströmmings burk igår över åteln, kollade åtelkameran idag, men de var tyvärr bara renar som fastnat på bild :/ De enda förutom renar som varit framme är lavskrikor, men tror jag ska ta och tömma en ketchup flaska där så alla världens kråkfåglar hittar dit Jag tror du är på rätt spår med kött och Surströmming! Vad gäller Ketchupen Intressant tanke Borde kanske funka!
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Blev en fin hane inatt. Satt i cirkus 1 timme innan han kom fram. Blev ett perfekt sidoskott och han föll på platsen. Skickar bild senare under kvällen då vi endast hade en kass telefon att fota med!! Hare gött Grattis till räven! Du anmäler väl dem till diverse tävlingar! Jaktjournalen Svenskjakt och Redfoxhunting.se alla har räv/rovdjurs tävlingar där man kan vinna fina priser i slutänden Själv så blev det en udda 6taggar Råbock i morse när jag egentligen skulle passa på räv, räven visade sig inte Däremot kom bocken travande ganska tidigt på morgonen/förmiddagen så sömnlösheten var inte förgäves
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Grattis till räven! Du anmäler väl dem till diverse tävlingar! Jaktjournalen Svenskjakt och Redfoxhunting.se alla har räv/rovdjurs tävlingar där man kan vinna fina priser i slutänden Själv så blev det en udda 6taggar Råbock i morse när jag egentligen skulle passa på räv, räven visade sig inte Däremot kom bocken travande ganska tidigt på morgonen/förmiddagen så sömnlösheten var inte förgäves Jag är med i svensk jakt, ska kolla på det med redfox också, fick dock inget svar när jag mailade dit sist!! Grattis till bocken, jag e allt lite avis
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Jag är med i svensk jakt, ska kolla på det med redfox också, fick dock inget svar när jag mailade dit sist!! Grattis till bocken, jag e allt lite avis Jag med Jag var ju ute efter räv och den fick du Redfox skickar nog inget svar men du får säkert med den i tävlingen ändå
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Hahaha, han jag jagar hos säger att jag ska komma och sätta mig på ett rådjurspass...och vädret nu är helt underbart. Dock måste jag hem och vara lite social också. Sen så vill jag spara på rådjuren då dessa fått mycket stryk på markerna härikring...bättre med djur nästa säsong då Här finns det som sagt mycket räv...både skabb och fin räv. Ska skicka bilden på den sista, fin tjock päls på han
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Jag tror du är på rätt spår med kött och Surströmming! Vad gäller Ketchupen Intressant tanke Borde kanske funka! [/quote Tänkte få det att se blodigt ut, och iaf från luften ser det nog verklighetstroget ut, så kråkfåglarna borde ju låta sig luras
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Författare Hahaha, han jag jagar hos säger att jag ska komma och sätta mig på ett rådjurspass...och vädret nu är helt underbart. Dock måste jag hem och vara lite social också. Sen så vill jag spara på rådjuren då dessa fått mycket stryk på markerna härikring...bättre med djur nästa säsong då Här finns det som sagt mycket räv...både skabb och fin räv. Ska skicka bilden på den sista, fin tjock päls på han ni verkar haft tur med vilt inte ett enda djur har jag kunnat skjuta
Publicerat Oktober 23, 201114 yr ni verkar haft tur med vilt inte ett enda djur har jag kunnat skjuta Ge dig inte...jag fick sitta i några nätter innan det hände något!!
Publicerat Oktober 24, 201114 yr Tackar Har precis kommit över en gammal carl gustav 6,5x55 för billiga pengar, den ska jag göra iordning med dämpare, skjutstöd och lite annat smått och gott...ska bli en riktig "rävdräpare" Det enda som är lite synd är att bössan har flaggsäkring, så jag får lämna in den för att fixa slutstycket så jag får på ett "vanligt" kikarsikte...men sen så ska det pangas rejält med den