Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävjakt/åtling 2011-2012

Featured Replies

Publicerat

Vet inte om det är rätt tråd, om inte får någon mod flytta eller radera.

Sköts i eftermiddag från ladugården, när den skulle titta om det fanns något ätbart på åteln.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.056992,17.011939

Sent from my iPhone using Tapatalk

Grattis!

Vilken tid sköt du den?

• Svar 516
  • Visningar 49,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fick också en riktigt bra premiär Fick skjuta en räv första kvällen Mvh

• Bara ladda med stålhagel och panga ner lite vitfågel så har du ännu mera åtelmaterial.

• Tjörnbon
    Tjörnbon

Inatt invigdes jaktlagets nya jaktstuga som vi knackat på i Sommar Där finns en åtel och den är besökt , men jag hade bara luftpangen med för att fördriva tiden lite. Jag fick ett infall vid 21:00

Posted Images

Publicerat

börjar närma sig nu! har jag riktigt tur så anländer mitt nya vaksikte i form av zeiss varipoint 3-12x56 belyst imorgon. ska sitta på vakbössan o de kommer bli riktigt jäkla mysigt detta :wub:

Publicerat

Grattis till Mickel ;)

Publicerat

Grattis!

Vilken tid sköt du den?

Tack, den kom smygande över gården runt 17:30 :)

---

Publicerat

ser ut att vara en fin räv Grattis :) !

Tack, ja den var fin, har smugit runt här hemma en längre tid :)

---

Publicerat

Tack, den kom smygande över gården runt 17:30 :)

---

^_^ Det är få förunnat att få skjuta vakräv i dagsljus B)

Det är fördelen med att ha åteln nära till huset.

Verkar som du har gott läge att knäppa räv till vintern.

Publicerat

Själv så använder jag 3D cammon rätt flitigt och den ger i snitt dubbelt så lång tid att få skott på en räv som vanliga jaktkläder , när det gäller rådjur så har alla utom två varit lugna skott mot ovetande djur ett var mot en gammal returare som upptäckte mig först och bara stod och tittade på mig men inte förstod faran och det samma gällde bocken ifrån i Söndags men den visade sig ha ätit rätt mycket äpplen så sinnena kanske var en aning trubbiga :D

Publicerat

Idag kom den fina silverräven från svensk jakt :wub:

Publicerat

Idag kom den fina silverräven från svensk jakt :wub:

^_^ Jag fick min för ett tag sen men har inte fått användning för den ännu, inga galamiddagar eller liknande så att man kunnat klä upp sig :P

Kul grej de gör ivarje fall.

Publicerat

Hahahaha, nobelmiddag med en silverräv i fracken...vilken syn, jävlar i min låda!!!

Ikväll blir det någon timme i gluggen :wub:

Publicerat

Hahahaha, nobelmiddag med en silverräv i fracken...vilken syn, jävlar i min låda!!!

Ikväll blir det någon timme i gluggen :wub:

Funderade på att sitta ett tag jag med men jag sitter för tillfället och håller koll på tanten med mitt åtellarm, men jag får nog stänga av det snart för hon blänger lite styggt på det :lol:

Publicerat

haha klart du måste titta på det! hur ska du annars kunna få räven! ;)

vad för åtellarm har du? funderar på o bygga eget på jobbet. har lite kabel liggandes kan man säga :rolleyes: RQ så de inte skulle brinna upp av någon konstig anledning oxå :lol:

Publicerat

haha klart du måste titta på det! hur ska du annars kunna få räven! ;)

vad för åtellarm har du? funderar på o bygga eget på jobbet. har lite kabel liggandes kan man säga :rolleyes: RQ så de inte skulle brinna upp av någon konstig anledning oxå :lol:

Jag köpte ett sådant trådlöst larm som räcker 100m men det har en röd lampa som blinkar till när den registrerar dig <_<

Hoppas räven vänjer sig vid det annars var det bortkastade pengar!

Jag kan kanske till och med se räven i skenet av larmet :blink:

Publicerat

Tejpa för lampan?

Publicerat

okej tänkte om man skulle bygga själv men ja tiden ska ju räcka till oxå :mellow:

har de funkat någon gång ännu då? tänkte om de hade visat utslag för något som helst typ en katt eller kråka eller ja något så man får indikation på att de funkar iaf :rolleyes:

Publicerat

Tejpa för lampan?

Nja!

Den sitter i själva sensor "glaset" så om man tejpar den så känner den nog inte av rörelserna längre.

Publicerat

okej tänkte om man skulle bygga själv men ja tiden ska ju räcka till oxå :mellow:

har de funkat någon gång ännu då? tänkte om de hade visat utslag för något som helst typ en katt eller kråka eller ja något så man får indikation på att de funkar iaf :rolleyes:

Har bara provat det inomhus ännu :blush:

Min hand känner den av på 5-6m så jag misstänker att 10m för en räv borde funka, den är dock lite känslig för hur du siktar i höjdled verkar det som.

Kanske bara är en leksak men det märker jag snart isåfall.

Publicerat

okej men det låter ju bra det iaf! :)

vi får hoppas den funkar o inte tänker dra batterier för kung o fosterland bara :)

jäkligt smidigt om de är trådlöst! helt klart värt pengarna i så fall ( om de nu kostar 500kr som sist jag såg det )

Publicerat

okej men det låter ju bra det iaf! :)

vi får hoppas den funkar o inte tänker dra batterier för kung o fosterland bara :)

jäkligt smidigt om de är trådlöst! helt klart värt pengarna i så fall ( om de nu kostar 500kr som sist jag såg det )

Jo priset stämmer!

De sa att den inte skulle dra så mycket batteri men ja misstänker att lite minusgrader kommer ändra det.

Jag vill inte gå fram och byta batteri en gång i veckan <_<

Jag byggde om en garagesensor och satte upp vid den åtel som jag har utanför garaget och den funkade bra men var lite sämre med känsligheten, däremot så var den sladdriven vilket var bra där men på de åtlar jag gör iordning så finns ingen ström att tillgå så där kan denna bli användbar.

Publicerat

omvandlare av ström, ett fritidsbatteri samt en liten solcells panel o tillhörande skit till de så är du fördig o klarar dig året runt tills fritidsbatteriet eller någon annan komponent går sönder ;)

Publicerat
  • Författare

omvandlare av ström, ett fritidsbatteri samt en liten solcells panel o tillhörande skit till de så är du fördig o klarar dig året runt tills fritidsbatteriet eller någon annan komponent går sönder ;)

tänkte bara fråga är det någon som vet vad det kostar att fixa en kolvkamshöjare ;:)

Publicerat

tänkte bara fråga är det någon som vet vad det kostar att fixa en kolvkamshöjare ;:)

vad tänkte du dig för kolvhöjare?

en riktig från kolvkam.se kostar 2-2,5k tror jag.

finns massa andra varianter av mer eller mindre klassiska utseenden.

mvh