Publicerat Oktober 17, 201114 yr ja den va fin och jag och min far har varit och kastat lite slaktavfall igår och räven hade redan varit framme igår natt Fan va gött ! Då kommer du vara trött imorgon då!
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Författare Då kommer du vara trött imorgon då! kan juh inte sitta på vardagar pga skola så i helgen blir det nog
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Ooooohhhh, och jag som inte kan åka någonstans förrän till helgen Grymt fin bock
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Författare Ooooohhhh, och jag som inte kan åka någonstans förrän till helgen Grymt fin bock har juh kastat slakrester från 2 rådjur och 2 kalvar så räven har att äta nu !
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Författare ja den va fin och jag och min far har varit och kastat lite slaktavfall igår och räven hade redan varit framme igår natt Fan va gött ! vad är det för kikare du har?
Publicerat Oktober 17, 201114 yr har juh kastat slakrester från 2 rådjur och 2 kalvar så räven har att äta nu ! La du dit skinnen också? Jag virade in räntan i skinnet från Kon så där har de att göra innan de lyckas få med sig allt Jag tror det kommer finnas feta Rävar och Grävlingar runt våra åtlar eller vad tror ni
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Ooooohhhh, och jag som inte kan åka någonstans förrän till helgen Grymt fin bock Tack! den gör sig nog på väggen när jag fått i ordning på den:wub:
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Författare La du dit skinnen också? Jag virade in räntan i skinnet från Kon så där har de att göra innan de lyckas få med sig allt Jag tror det kommer finnas feta Rävar och Grävlingar runt våra åtlar eller vad tror ni la alldrig skinnet från älgarana men rådjuren haha ja det tror jag med riktigt feta
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Författare Här är en glad rävskytt med Mickel den va fin vad är det för zeiss kikare ? hade tänkt mej att köpa en Zeiss Conquest 3-9x40
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Trevligt det där! Är det Ladan som du sitter i som man ser i bakgrunden?
Publicerat Oktober 17, 201114 yr den va fin vad är det för zeiss kikare ? hade tänkt mej att köpa en Zeiss Conquest 3-9x40 Det är ett Zeiss Conquest som du vill köpa...fungerar perfekt!!
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Trevligt det där! Är det Ladan som du sitter i som man ser i bakgrunden? Yes, stämmer, och om du kollar där det finns björkar åt vänster i bild, där är det som en liten gata...det är den "döda vinkel" jag alltid tjatar om...där kommer alltid räven!! Ska testa och få tag på en karta och rita dit hur jag sitter...
Publicerat Oktober 17, 201114 yr Grattis. Kul! Tack, ja det är kul...ingen annan som sköter predatorjakten på våra marker!!
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare Det är ett Zeiss Conquest som du vill köpa...fungerar perfekt!!
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare Det är ett Zeiss Conquest som du vill köpa...fungerar perfekt!! är det en 3-9x40?
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare nepp, 3-9X50 är det på min okej vet inte om jag ska köpa en med 40 eller 50 50 kostar juh 1300 mer med det är det vell värt
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Jag är helnöjd med min kikare...lägg en tusing extra så har du ju inget att önska sen då
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare Jag är helnöjd med min kikare...lägg en tusing extra så har du ju inget att önska sen då haha jo är det en sauer du har eller vad är det ?
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Detta händer där jag jagar. Räven var inne på gårdsplan och getterna jagar iväg den. Vi har som mest sett 7 rävar på en och samma gång. Helt sjukt. Bilderna är tagna för några år sen under sommarhalvåret
Publicerat Oktober 18, 201114 yr haha jo är det en sauer du har eller vad är det ? Remington 700 kal. 30-06
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Här är en bild på stället där jag har min åtel. Den svarta pricken på taket av ladan är vart jag sitter, hålet har jag sågat ut i ladugårdsväggen cirka 2-3 meter upp på väggen. Den röda pricken är vart jag har åteln. Den röda linjen är var räven kommer, det är överväxt med träd och är en gammal skogsväg som vi gör på när vi åker ut och hämtar ved eller ut för jakten. När räven går den vägen och kommer närmast ladan så ser man bara ryggen på den, svårt att få till en skjutvinkel då. Men sen går den tillbaka samma väg och svänger ut på ängen mot åteln...då smäller det
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Författare Här är en bild på stället där jag har min åtel. Den svarta pricken på taket av ladan är vart jag sitter, hålet har jag sågat ut i ladugårdsväggen cirka 2-3 meter upp på väggen. Den röda pricken är vart jag har åteln. Den röda linjen är var räven kommer, det är överväxt med träd och är en gammal skogsväg som vi gör på när vi åker ut och hämtar ved eller ut för jakten. När räven går den vägen och kommer närmast ladan så ser man bara ryggen på den, svårt att få till en skjutvinkel då. Men sen går den tillbaka samma väg och svänger ut på ängen mot åteln...då smäller det haha kul med getterna och fin bössa