Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Det satt långt in. Men eftet fyra dragningar så kunde det bara sluta på ett sätt. Bommade en storlax men fick en fin matfisk.

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
2 hours ago Nils l sa:

Det satt långt in. Men eftet fyra dragningar så kunde det bara sluta på ett sätt. Bommade en storlax men fick en fin matfisk.

Grattis Nils!:) Grannen säger att vattnet är alldeles för varmt för han inte fått någon lax o att dom är väldigt försiktiga med att nappa. Han har tappat 2 vad jag vet i dags läge.

Publicerat

Jaha då måste man rensa igen. Men den här var större och det slö inte fattas mycket till tio kilo. När de inte fastnar i tungan blir de som galna och det sprutar adrenalin ur öronen på mig just nu. Det går att ledsna på laxfiske men ett laxhugg är någonting speciellt och den urkraften  måste upplevas.

20170622_105628.jpg

Publicerat

Snoret  av svart brun och orange rävhår den inte kunde tåla se passera ovanför nosen. 

20170622_105638.jpg

Publicerat
6 hours ago Nils l sa:

Jaha då måste man rensa igen. Men den här var större och det slö inte fattas mycket till tio kilo. När de inte fastnar i tungan blir de som galna och det sprutar adrenalin ur öronen på mig just nu. Det går att ledsna på laxfiske men ett laxhugg är någonting speciellt och den urkraften  måste upplevas.

Grattis Nils!:smile: Det är bara att vässa filékniven o filéa den el. vad du nu ska göra med den.:thumbsup:

Publicerat
6 hours ago Nils l sa:

Snoret  av svart brun och orange rävhår den inte kunde tåla se passera ovanför nosen. 

Det är så dom ser ut flugorna.:thumbsup:

Publicerat

Jo köket ser ut som ett norskt fiskrenseri just nu. Fileat all lax. Det bygger fort i frysen för varje lax.

Publicerat

Ja, jag vet hur det ser ut inne i ett sådant o luktar gör det också. Ja visst gör det det.:thumbsup:

Publicerat

Så ska det se ut Nils!:thumbsup: Grattis!:smile:

Publicerat

Tack Isjonsson!

Publicerat

Affärerna öppnade sent idag så i väntan på dem åkte jag ut och fiskade av tre gropar med tjugotalet kast vardera innan jag vände hemåt för matlagning och sömn. Idag blev det bom.

Publicerat
20 minutes ago Nils l sa:

Affärerna öppnade sent idag så i väntan på dem åkte jag ut och fiskade av tre gropar med tjugotalet kast vardera innan jag vände hemåt för matlagning och sömn. Idag blev det bom.

Man kan inte räkna med att få lax på kroken varje gång man är ute efter älven.:thumbsup:

Publicerat

Åtta timmar och fem olika platser. Såg några laxar som passerade men de ville inte hugga. Pressat i mig tre mackor med laxröra på gravad lax och nu blir det bädden ett tag. Tolv timmar sedan jag åkte ut och nu känns det.

Publicerat

På Fredag kör vi den tuffaste, jobbigaste och mest prestigefyllda gäddtävlingen på året. 24H i Mariefred.

Laddad som sjutton men kommer samtidigt ihåg sedan tidigare år hur otroligt jobbigt det är. Den började mer som en kul grej till att nu ha de främsta teamen, både privata och rena fabriksteam i startfältet.

Publicerat
40 minutes ago Nils l sa:

Åtta timmar och fem olika platser. Såg några laxar som passerade men de ville inte hugga. Pressat i mig tre mackor med laxröra på gravad lax och nu blir det bädden ett tag. Tolv timmar sedan jag åkte ut och nu känns det.

Till slut så känner man det i kroppen oavsett fiskemetod.:thumbsup:

Publicerat
7 minutes ago waxin sa:

På Fredag kör vi den tuffaste, jobbigaste och mest prestigefyllda gäddtävlingen på året. 24H i Mariefred.

Laddad som sjutton men kommer samtidigt ihåg sedan tidigare år hur otroligt jobbigt det är. Den började mer som en kul grej till att nu ha de främsta teamen, både privata och rena fabriksteam i startfältet.

Har deltagit i ett 24 h mete mellan Eksjö-Nässjö en gång men aldrig mer. Fy fasiken vad slut man var. Från 22 sov den ena medans den andra fiskade några tim innan vi bytte. Vi var 2-mannalag. 10-12 lag. Detta var på tidigt 80-tal så det är ett tag sedan. 

Publicerat
51 minutes ago waxin sa:

Vi kör 120g gäddbeten, brukar pausa ca 2h för att käka och om det behövs byta till torra kläder, men annars står vi och kastar hela dygnet, vila får man göra de få minuterna det tar att åka mellan fiskeplatserna.

Ganska slut både i kropp och själ när man kommer hem och får krypa ner i sängen efter sådär 35 timmar.

Faktiskt lite avundsjuk. Får nog försöka få en plats nästa gång med polaren.  Men bara två timmars vila? Låter inte friskt... 
Skulle nog planera in 5-6 h vila under småtimmarna för att kunna ha 100 % fokus resten av tiden. Fast det är klart, man får ingen fisk om man snarkar...

Publicerat

Ingen fisk om man inte har betet i vattnet.

Vet att några faktiskt fiskar alla 24h, och några sover typ en timme i båten. Vi går faktiskt iland och lagar varm mat och försöker sova någon timme i tält eller vinskydd just för att hålla energin uppe.

Det är inte helt enkelt att få någon av de drygt 100 startplatserna, tror det blev fullt på typ 40 min efter släpp och då håller de datum och tid för släppet hemligt i förväg, så det gäller att hålla koll.

Vet inte om det blir live uppdatering i år, men i sådana fall får ni hålla koll på Team Hauki/JH Fiske

Publicerat

Jo, det var fan inte enkelt att hitta tävlingen på nätet. Nu är jag med i FB gruppen så då kanske det finns en teoretisk chans :-).

Publicerat

Flyt nu! 6,5 kg men ett styggt sår på buken. En till så åker laxspöna tillbaka i stället. 

IMG_20170628_094644.jpg

Publicerat
3 hours ago Nils l sa:

Flyt nu! 6,5 kg men ett styggt sår på buken. En till så åker laxspöna tillbaka i stället. 

Härligt Nils!:thumbsup: Grattis!:)

Publicerat

Kul Nils!:) Jag hade flera ungdomar med mig ut under tiden när jag bodde i Huskvarna-Aneby o lärde dom gös- o gäddfiske i både trollingfiske o meta o det var populärt speciellt när vi fick fisk med oss hem också.:thumbsup: