Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat
45 minutes ago Nils l sa:

Morbror bor i Uppsala och har båt i skärgården därnere. Undrar bara hur långt upp makrillen går? Är det möjligt att få om man går ut på internationellt vatten rakt ut?

Den 15-17 augusti ifjol fick vi all makrill vi ville ha i GROVFJORD. Stora baddare dessutom ,och tre och tre åkte dom upp . Jag frågade den norska  hyttägaren hur dom anrättade sin makrill . " Vi brukar använda dom till agn" var det oväntade och avkylande  svaret.

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
59 minutes ago Nils l sa:

Diesel från landstinget i Gällivare?

Ja, det kan vara en orsak!

Publicerat
1 hour ago Nils l sa:

Morbror bor i Uppsala och har båt i skärgården därnere. Undrar bara hur långt upp makrillen går? Är det möjligt att få om man går ut på internationellt vatten rakt ut?

Tyvärr.

Publicerat
55 minutes ago Nils l sa:

Nog har jag fiskat mycket Nils under tiden söder ut men jag har aldrig hört talats om makrill så långt upp. Kan i och för sig hända om vattenströmmarna är det rätta. http://www.fiskbasen.se/makrill.html

Publicerat

Det står att den går upp till norra Uppland men det kanske inte är varje år. Så det är nog enklare att leta den på närmare håll.

Publicerat
25 minutes ago Nils l sa:

Det står att den går upp till norra Uppland men det kanske inte är varje år. Så det är nog enklare att leta den på närmare håll.

Ja, jag läste det och den har varit ända upp till Happis o Bottenviken men det beror tydligen på högsalthalt om jag ska tolka det. " Den går vid kraftiga saltvattensinflöden eller inströmning av varmare vatten även in i Östersjön; i stim upp till norra Uppland och Ålands skärgård, i enstaka exemplar tillfälligt ända upp till Haparanda i nordligaste Bottniska viken"

Publicerat

Från dagens NSD.

WP_20160720_06_05_46_Pro.jpg

Publicerat
Just now lsjonsson sa:

Från dagens NSD.

WP_20160720_06_05_46_Pro.jpg

Jo det borde ha dunstat vid det här laget men frågan är hur mycket det finns kvar i backen. Diesellukt går ju nästan inte att få bort annars. Hela älven badade ju i diesel i vintras.

Publicerat
2 hours ago Nils l sa:

Jo det borde ha dunstat vid det här laget men frågan är hur mycket det finns kvar i backen. Diesellukt går ju nästan inte att få bort annars. Hela älven badade ju i diesel i vintras.

Ja, man tycker det! Det finns nog en del kvar i backen. Nej, den är verkligen svår att få bort. Ja, det gjorde den av det man såg på tv o i tidningarna.

Publicerat

Laxen lyser med sin frånvaro men jäklar vilket fiske jag har på annan ädelfisk. Helt sjukt!

Publicerat

Snyggt Qvarnhill! Grattis!:)

Publicerat

Fin fångst qvarnhill!! :)

Publicerat

Bågede?

Publicerat

Vad tog de på?

Publicerat
3 hours ago Nils l sa:

Vad tog de på?

Lagom stor wobbler.

Publicerat

Har aldrig varit nå'n gäddfiskare men slog mitt personbästa igår, två gånger eller ja, i alla fall en och en halv gång för den ena gäddan var aldrig i båten... Antingen hade jag glömt låsa beteslåset (vilket känns osannolikt) eller så lyckades gädduslingen själv låsa upp. En hamnade i båten i alla fall och vägde 5 kilo och bjöd på en härlig kamp. Däremot verkade sjön tom på öring... :(

Publicerat

Grattis Qvarnhill!:) Kul att du fick slå ditt pers.:thumbsup:

Publicerat

Har börjat sortera i mina draglådor då min gamla gått sönder. Har just insett att jag nog har mer drag än vad jag kommer att göra av med till min död. Mina kompisar som skämtsamt retar mig och säger att jag tar jakten och fisket till helt nya nivåer har kanske lite rätt. Man är nog en liten borderline! Måste lägga ut några bilder på en del av mina drag som jag släpar runt på i den stora draglåfdan. Sedan har jag några spinnaraskar för de få gånger jag använder plåtbitar till fiske. Men till mitt försvar så är en del dykfynd och mycket samlat under mina fyrtio år som fiskare. Men när man ser det mesta på samma ställe så inser jag att hyllorna med drag inte behöver besökas på väldigt länge. Tänkte för säkerhets skull lägga upp ett par bilder om jag blir utsatt för inbrott.

IMG_20160805_153359.jpg

IMG_20160805_153417.jpg

IMG_20160805_153410.jpg

Publicerat

Hehe! Känner igen det där Nils!:lol: Bra att ha om den den kommer när dom inte tar på det gamla vanliga.:thumbsup:

Publicerat

Har hämtat fem såna där askar till och gjort en sortering i spinnare, mindre drag, större drag, små wobbler, stora wobbler och jättestora wobbler och så vidare. Jag som knappt fiskar med drag. Fast nu har jag köpt en djuprigg för att trolla efter öring på magasinen. Nu ska förråden ordnas efter rehabiliteringen och där finns det nog kanske femtio kilo skrot med krok på för havsfisket. Det kommer att bli en intressant djupdykning. Hör jag inte av mig inom tre dagar så skicka ett räddningsteam för att undsätta en krokad Gällivarebo. 

Publicerat

Fin fångst!:thumbsup:

Publicerat

Imorse så gick det bättre, fick en ful jävel på 75kg! Dock så behövde jag hjälp med att kroka loss den.. ;)

DSC_3313.JPG

Publicerat
32 minutes ago FISKARN nr.1 sa:

Imorse så gick det bättre, fick en ful jävel på 75kg! Dock så behövde jag hjälp med att kroka loss den.. ;)

DSC_3313.JPG

Hoppas du kör catch and release.