Publicerat Juli 10, 20169 yr Jag lyckades få en fin öring imorse Väl hemma så fick jag mätt och vägt den, 58cm och 1,9kg Trevlig sak som högg på en torskjigg vid en vindpinad udde. Flera kom upp under morgonen men endast denna höll måttet.
Publicerat Juli 10, 20169 yr På 6/27/2016 at 20:49 Dorin_89 sa: Nu är fiskeresan i Jämtland slut. Det blev väldigt mycket harr men inga stora öringar...största öringen var på 43cm. Jag fick jättefina harrar i Hotagströmmen. De största var på 49cm och 48cm, de andra mellan 30-44cm. Jag provade också Toskströmmen och Rengfallet i Valsjöbyn men bara smått. Öringen på 43cm tog jag dock i Toskströmmen. Kanske var lite för tidigt för grovöring i Hotagströmmen...vet ej. Oh satans vilket fiskesug du satte igång här! Sjukt trevliga bilder, var länge sen jag fläktade myggen med flugspöt.. Kanske får ta och göra ett tafatt försök i år! Grattis!
Publicerat Juli 10, 20169 yr Tredje laxen i morse. Kanske fem kilo tung hane med rätt rejäl krok och svagt färgad.
Publicerat Juli 10, 20169 yr Mike tog idag en (enligt honom) ointaglig ledning med EN gigantisk abborre på 21 cm
Publicerat Juli 10, 20169 yr 41 minutes ago Ken1 sa: Mike tog idag en (enligt honom) ointaglig ledning med EN gigantisk abborre på 21 cm ?? Kollade flera fiskeklipp tidigare.. de borrarna var stora och låg runt 45-48.. Hur f-n får han 21 till gigantisk?
Publicerat Juli 10, 20169 yr 1 hour ago Hipshot sa: ?? Kollade flera fiskeklipp tidigare.. de borrarna var stora och låg runt 45-48.. Hur f-n får han 21 till gigantisk? Det är väl kanske gigantiskt för en 08a.
Publicerat Juli 11, 20169 yr 19 hours ago Hipshot sa: ?? Kollade flera fiskeklipp tidigare.. de borrarna var stora och låg runt 45-48.. Hur f-n får han 21 till gigantisk? Du vet....King of Trashtalk! /Mike
Publicerat Juli 11, 20169 yr Ahh.. borrarna är inte verifierade av antagonisten alltså? Hajja att hela detta koncept med uppgivna och faktiska centimetrar kan gå så in i helvete över styr.. blotta tanken på detta får mej att ta min mats ur skolan och instämma i kören.. Guud så stooor
Publicerat Juli 12, 20169 yr På 2016-07-11 at 17:00 Hipshot sa: Ahh.. borrarna är inte verifierade av antagonisten alltså? Hajja att hela detta koncept med uppgivna och faktiska centimetrar kan gå så in i helvete över styr.. blotta tanken på detta får mej att ta min mats ur skolan och instämma i kören.. Guud så stooor Borrarna är verifierad av domare som förövrigt konstaterade att den enda fiskaren som matchar mig är Jeremy Wade;) /Mike
Publicerat Juli 13, 20169 yr Detta är en populär post. Det här är den största aborre jag fått , den lilla vägde 0,9 den stora 2,0 och 45 cm om jag kommer ihåg bilden rätt Redigerad Juli 13, 20169 yr med culot 45 cm skulle det vara inte 47 ;-)
Publicerat Juli 13, 20169 yr 5 hours ago culot sa: Det här är den största aborre jag fått , den lilla vägde 0,9 den stora 2,0 och 45 cm om jag kommer ihåg bilden rätt Det var riktigt fina abborrar. Grattis!
Publicerat Juli 17, 20169 yr Detta är en populär post. Man får kämpa för varenda en men idag högg det inom tio kast. Runt åtta kilo och troligen årets största. Ligger redan i frysen.
Publicerat Juli 17, 20169 yr Har ni löst fiskekortet gott folk??? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23186022.ab
Publicerat Juli 17, 20169 yr Det smärtar men nu får jag ge upp lappandet på farfars gamla träeka. Ca 55-60 år gammal tillverkad av farfar med virke skänkt av Morfar. Farsgubben (född 32) bygger en skuta modell värre... och att dra igång ett byggprojekt till är inte att tänka på. Så överväger jag trotts skammen att skaffa en aluminium eka. Ca 4m tror jag. Vadxrekomenderas och varför? Alla pratar om Linder. Men Oskwigg har grövre plåt. Tipps?
Publicerat Juli 18, 20169 yr jag köpte just en quintrex 435F den är helt ny, är mittemellan en 390 och hornet. ligger på 139kg 435 lång och 188 bred. http://www.blocket.se/ostergotland/NYHET_Quintrex_435F_67277186.htm jag slängde på en motor på min, för den är ingen roddbåt. så jäkla stabil Linder tycker jag är ostabila som sjutton, möjligen om du går upp till arkip.
Publicerat Juli 19, 20169 yr Nu ser det riktigt illa ut för laxen i Kalix älv. Vad har hänt? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6477496
Publicerat Juli 19, 20169 yr 5 hours ago lsjonsson sa: Nu ser det riktigt illa ut för laxen i Kalix älv. Vad har hänt? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6477496 Diesel från landstinget i Gällivare?
Publicerat Juli 19, 20169 yr Morbror bor i Uppsala och har båt i skärgården därnere. Undrar bara hur långt upp makrillen går? Är det möjligt att få om man går ut på internationellt vatten rakt ut?