Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Sådär ja.. måste ut och blöta rev!

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Jag lyckades få en fin öring imorse :)

Väl hemma så fick jag mätt och vägt den, 58cm och 1,9kg 

Trevlig sak som högg på en torskjigg vid en vindpinad udde.

Flera kom upp under morgonen men endast denna höll måttet. 

DSC_0670.JPG

Publicerat

Grattis Tjörnbon till en fin matfisk.:thumbsup::)

Publicerat

Den kommer säkert smaka när den landat på grillen en stund :)

Publicerat
På 6/27/2016 at 20:49 Dorin_89 sa:

Nu är fiskeresan i Jämtland slut. Det blev väldigt mycket harr men inga stora öringar...största öringen var på 43cm. Jag fick jättefina harrar i Hotagströmmen. De största var på 49cm och 48cm, de andra mellan 30-44cm.

Jag provade också Toskströmmen och Rengfallet i Valsjöbyn men bara smått. Öringen på 43cm tog jag dock i Toskströmmen. Kanske var lite för tidigt för grovöring i Hotagströmmen...vet ej.

Oh satans vilket fiskesug du satte igång här! Sjukt trevliga bilder, var länge sen jag fläktade myggen med flugspöt.. Kanske får ta och göra ett tafatt försök i år! Grattis!

Publicerat

Tredje laxen i morse. Kanske fem kilo tung hane med rätt rejäl krok och svagt färgad.

Publicerat

Mike tog idag en (enligt honom) ointaglig ledning med EN gigantisk abborre på 21 cm :rolleyes:

Publicerat
41 minutes ago Ken1 sa:

Mike tog idag en (enligt honom) ointaglig ledning med EN gigantisk abborre på 21 cm :rolleyes:

??

Kollade flera fiskeklipp tidigare.. de borrarna var stora och låg runt 45-48.. Hur f-n får han 21 till gigantisk? :D:D

Publicerat

Tappade i en riktigt fin öring idag :o

Publicerat

Det är Mike vi pratar omB)

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

??

Kollade flera fiskeklipp tidigare.. de borrarna var stora och låg runt 45-48.. Hur f-n får han 21 till gigantisk? :D:D

Det är väl kanske gigantiskt för en 08a.:tongue::lol:

Publicerat
19 hours ago Hipshot sa:

??

Du vet....King of Trashtalk!

/Mike

Publicerat

Ahh.. borrarna är inte verifierade av antagonisten alltså? Hajja att hela detta koncept med uppgivna och faktiska centimetrar kan gå så in i helvete över styr.. blotta tanken på detta får mej att ta min mats ur skolan och instämma i kören.. Guud så stooor :D:D

Publicerat
På 2016-07-11 at 17:00 Hipshot sa:

Ahh.. borrarna är inte verifierade av antagonisten alltså? Hajja att hela detta koncept med uppgivna och faktiska centimetrar kan gå så in i helvete över styr.. blotta tanken på detta får mej att ta min mats ur skolan och instämma i kören.. Guud så stooor :D:D

Borrarna är verifierad av domare som förövrigt konstaterade att den enda fiskaren som matchar mig är Jeremy Wade;)

/Mike

Publicerat

Men vilken jäkla broiler. Matar ni dom med grisfläsk därnere? :o

Publicerat
5 hours ago culot sa:

Det här är den största aborre jag fått , den lilla vägde  0,9 den stora 2,0 och 45 cm om jag kommer ihåg  bilden rätt

stor borre.JPG

Det var riktigt fina abborrar. Grattis!:thumbsup:

Publicerat

Se där ja. Det var en riktigt fin lax Nils! Grattis o smaklig måltid.:D

Publicerat

Det smärtar men nu får jag ge upp lappandet på farfars gamla träeka. Ca 55-60 år gammal tillverkad av farfar med virke skänkt av Morfar. Farsgubben (född 32) bygger en skuta modell värre... och att dra igång ett byggprojekt till är inte att tänka på. Så överväger jag trotts skammen att skaffa en aluminium eka. Ca 4m tror jag. Vadxrekomenderas och varför? Alla pratar om Linder. Men Oskwigg har grövre plåt. Tipps?

Publicerat

jag köpte just en quintrex 435F

den är helt ny, är mittemellan en 390 och hornet. ligger på 139kg

435 lång och 188 bred.

http://www.blocket.se/ostergotland/NYHET_Quintrex_435F_67277186.htm

jag slängde på en motor på min, för den är ingen roddbåt.

så jäkla stabil

Linder tycker jag är ostabila som sjutton, möjligen om du går upp till arkip.

Publicerat

Morbror bor i Uppsala och har båt i skärgården därnere. Undrar bara hur långt upp makrillen går? Är det möjligt att få om man går ut på internationellt vatten rakt ut?