Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat
30 minutes ago FISKARN nr.1 sa:

Imorse så gick det bättre, fick en ful jävel på 75kg! Dock så behövde jag hjälp med att kroka loss den.. ;)

Drummel! Du kan ju inte skylla på någon fisk som orsakade det nappet.:P En plattång o se för igenom kroken genom fingret o nyp av den uppe vid flugan o dra igenom resten. :thumbsup: Jag har gjort liknande men fick åka o ta stelkrampsspruta. 

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat
Just now strävhår sa:

Hoppas du kör catch and release.

+1 :lol:

Publicerat
8 minutes ago lsjonsson sa:

Drummel! Du kan ju inte skylla på någon fisk som orsakade det nappet.:P En plattång o se för igenom kroken genom fingret o nyp av den uppe vid flugan o dra igenom resten. :thumbsup: Jag har gjort liknande men fick åka o ta stelkrampsspruta. 

Är han lite modern så är det hullinglöst. 

Publicerat
1 hour ago strävhår sa:

Hoppas du kör catch and release.

Ja den var fredad så de släppte iväg den efter avkrokningen. Om jag ska köra riktat fiske mot den arten så får jag gå över till hullingslöst, blir billigare och är mer skonsamt och gör inte lika ont att kroka loss. 

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Nej jag har bara mig själv att skylla! Makrillen kokade längre bort och hade fluglinan i linkorgen och höll i den bakre flugan när jag lyckades att trampa på tafsen och så var felkrokningen ett faktum. Ja de lyckades att trycka igenom den till andra sidan så de behövde inte skära ut den :) Jag fick också ta stelkrampssprutan. Fick en 1/2kg torskpirk i tummen när jag var liten, den gången blev det operation, gick in till benet! 

Publicerat
5 hours ago FISKARN nr.1 sa:

Nej jag har bara mig själv att skylla! Makrillen kokade längre bort och hade fluglinan i linkorgen och höll i den bakre flugan när jag lyckades att trampa på tafsen och så var felkrokningen ett faktum. Ja de lyckades att trycka igenom den till andra sidan så de behövde inte skära ut den :) Jag fick också ta stelkrampssprutan. Fick en 1/2kg torskpirk i tummen när jag var liten, den gången blev det operation, gick in till benet! 

Därför är du en Drummel!:thumbsup: Du måste hålla reda på dina 47:or o se vars du sätter skidorna.:lol: Aj aj, det där gjorde inte gått.

• 2 weeks later...
Publicerat

Sköt en liten trebent bock i förrgår kväll, den hoppade runt så sköt så fort jag fick chansen. Höger baklår hade tynat bort och benet såg inte trevligt ut, vore bra om folk kunde anmäla om de körde på ett rådjur även om de sprang vidare. 

Igår satt jag där igen men inget rådjur visade sig dock så såg jag ett exklusivt vilt för oss här på kusten, några kronvilt kom fram med en mindre hjort bland dem :smile:

Publicerat
3 hours ago FISKARN nr.1 sa:

Sköt en liten trebent bock i förrgår kväll, den hoppade runt så sköt så fort jag fick chansen. Höger baklår hade tynat bort och benet såg inte trevligt ut, vore bra om folk kunde anmäla om de körde på ett rådjur även om de sprang vidare. 

Igår satt jag där igen men inget rådjur visade sig dock så såg jag ett exklusivt vilt för oss här på kusten, några kronvilt kom fram med en mindre hjort bland dem :smile:

Bra gjort av dig!:)

Hehe! Kul med nytt vilt hos dig! Säg inget till någon om inte hela öa vet om det redan.:thumbsup: Mata in dom till dig.:thumbsup:

• 4 weeks later...
Publicerat

Fick ett ryck och anmälde mig till blekinge gäddfestival 1-2 okt

Publicerat

Ja snart läggs fisket på is.. ;).. Skämt åsido så fiskar jag bara på sommarn. Allt som går. Från fluga till haspel å allt därimellan. Även mete :ph34r:

Publicerat
26 minutes ago Stefa7n sa:

Ja snart läggs fisket på is.. ;).. Skämt åsido så fiskar jag bara på sommarn. Allt som går. Från fluga till haspel å allt därimellan. Även mete :ph34r:

Det är bara att mala på tills snön o isen kommer. :thumbsup:

Publicerat

Fluga på söndag:rolleyes:

Publicerat

Kan tyvärr inte de, vi ha fått en liten bebis in i familjen vilket medför att fisket hamnat långt ner på prioriteringslistorna mot förut. Kan säga att tidigare år så har jag bott vid åar och i båtar vid sjöar härikring men nu blir det lugnt med det ett par år. Tur grejerna finns kvar och inte blir dåliga. :)

Publicerat

Välmatad på pellets rödingar ;) då blir de stora. Lär finnas någon liknande i siljan efter att regnbågar rymde

Publicerat
3 minutes ago daavviid sa:

Välmatad på pellets rödingar ;) då blir de stora. Lär finnas någon liknande i siljan efter att regnbågar rymde

Ja, den var rejält fet för att vara en insjögädda! Sällan att dom är så korta o feta. Jag kan tro det.

Publicerat

Det är ganska välkänt att om man ska jaga riktigt stora gäddor så är det Typ "regnbågssjöar" som gäller.

Siljan vette sjutton, för även om det var herrejösses mycket fisk som simmade ut i det fria så är det ett så stort vatten. Nu finns det förmodligen ett par gäddor på 20kg där endå men det gör det i fler vatten, gäller BARA att hitta dem.

Publicerat
1 hour ago waxin sa:

Det är ganska välkänt att om man ska jaga riktigt stora gäddor så är det Typ "regnbågssjöar" som gäller.

Siljan vette sjutton, för även om det var herrejösses mycket fisk som simmade ut i det fria så är det ett så stort vatten. Nu finns det förmodligen ett par gäddor på 20kg där endå men det gör det i fler vatten, gäller BARA att hitta dem.

....och det är inte så jäkla lätt att hitta dom.:(

Publicerat

Nä det ska gudarna veta, minns en vår med 10 gäddor över 10kg, men nu ska man vara glad de få gångerna man lyckas, fiskar mkt i Östersjön (upplandskusten) och även om gäddan är så smått på väg tillbaka så är det långt kvar till det fisket som var för 20-25år sedan.

Publicerat
18 minutes ago waxin sa:

Nä det ska gudarna veta, minns en vår med 10 gäddor över 10kg, men nu ska man vara glad de få gångerna man lyckas, fiskar mkt i Östersjön (upplandskusten) och även om gäddan är så smått på väg tillbaka så är det långt kvar till det fisket som var för 20-25år sedan.

Det var inget dåligt resultat men du bor ju på rätt ställe för att komma åt feta strömmingsgäddor.:thumbsup: Jag hade flera bra gäddsjöar runt mina gamla trakter men har ännu inte kommit över 10 kg-sträcket ännu.:( På den tiden var det ingen c a r på stora fiskar, utan folk tog upp dom för att de mindre skulle växa till sig o så gjorde även jag med mina stora gösar. Ralången levererade ändå stor gös +7 kg varje år.:)

Publicerat

Grymt! Grattis! :lol:

Publicerat

Danskt sportfiske från anno........

https://swagtrout.com/2014/11/30/danish-fishing-photos-from-the-good-old-days/

Fast när man ser hur tonfisken behandlades senast vi hade ett bestånd i våra vatten så blir man ju litet ledsen.:(  Eftersom fisk är en färskvara så antar jag att de 1.100 tonfiskarna var en dagsfångst... :o

• 1 month later...
Publicerat

Medan jag bodde i Huskvarna så kunde man se dessa skönheter simma nere vid Vätterns strandkant bland stora stenblock. Det var under lektiden. Dom var ända inne i småbåtshamnen o lekte. Man kunde se rödingar på allt mellan 2-3 kg o uppåt 5-6 kg så det var riktigt grann fisk.:wub:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/800636?programid=1027