Publicerat Juni 24, 20196 yr Vart en förhastad tur på sjön igår.. för bråttom iväg, glömde fixa fika och ta med bättre kläder. Skjorta och kortbyxor var fan inte skönt vid 11-tiden på kvällen.. Segt var fisket med, körde samma ställen som sist men borrarna var sega. Var ut själv först, lurade upp en gädda och en borre, sen iland och hämta upp kompisen som anslöt. Vart mer vertikalfiske då, krokade 4 gösar under kvällen som alla gick tillbaka. De tog på konstiga beten.. de vanliga gick inte alls så jag backade i storlek och körde sån här curly tail.. min tanke var borre när en 2 kg gös klev på! Kul! Pär vart lite stressad, rev som besatt i sina lådor.. Tillslut fick han en gös han med Jävligt konstig kväll iaf.. enda som funkade på borre var de här ASP Jigger spinnarna. Nu jobb i ngr dagar innan nästa äventyr!
Publicerat Juni 24, 20196 yr Detta är en populär post. 15 minutes ago, Hipshot said: Vart en förhastad tur på sjön igår.. för bråttom iväg, glömde fixa fika och ta med bättre kläder. Skjorta och kortbyxor var fan inte skönt vid 11-tiden på kvällen.. Segt var fisket med, körde samma ställen som sist men borrarna var sega. Var ut själv först, lurade upp en gädda och en borre, sen iland och hämta upp kompisen som anslöt. Vart mer vertikalfiske då, krokade 4 gösar under kvällen som alla gick tillbaka. De tog på konstiga beten.. de vanliga gick inte alls så jag backade i storlek och körde sån här curly tail.. min tanke var borre när en 2 kg gös klev på! Kul! Pär vart lite stressad, rev som besatt i sina lådor.. Tillslut fick han en gös han med Jävligt konstig kväll iaf.. enda som funkade på borre var de här ASP Jigger spinnarna. Nu jobb i ngr dagar innan nästa äventyr! En kompis som härjar hemma i Storsjön, får kanske ta erbjudandet att följa med i sommar.
Publicerat Juni 24, 20196 yr Gör det! Sån jävla kick när man sitter där lite lättsamt och småfibblar med spöt, jiggen studsar på botten.. och så bara BAM! Bra käk om man lyckas lura upp firren med
Publicerat Juni 24, 20196 yr 1 hour ago, Hipshot said: Gör det! Sån jävla kick när man sitter där lite lättsamt och småfibblar med spöt, jiggen studsar på botten.. och så bara BAM! Bra käk om man lyckas lura upp firren med Han trollar. Blir det av så åker GPS: en med så man får nå hum om vart, kan jag traila upp själv sedan ?
Publicerat Juni 24, 20196 yr 2 hours ago strävhår sa: Han trollar. Blir det av så åker GPS: en med så man får nå hum om vart, kan jag traila upp själv sedan ? Behövs inte traila, du kan få låna farsans båt. 4hk Thomos från 1960ish. Perfekt gösfart på ca 2,5 knop?. Kör han på Västerfjärden?
Publicerat Juni 24, 20196 yr 3 hours ago Hipshot sa: Gör det! Sån jävla kick när man sitter där lite lättsamt och småfibblar med spöt, jiggen studsar på botten.. och så bara BAM! Bra käk om man lyckas lura upp firren med Gös slår det mesta i fiskväg för min del. https://www.koket.se/timells-skargardskok/hakan-thornstrom/halstrad-gos-med-kantareller-och-champagnesmorsas/ det här receptet är grymt och inte alls så krångligt som det ser ut.?
Publicerat Juni 24, 20196 yr 35 minutes ago, Skooog said: Behövs inte traila, du kan få låna farsans båt. 4hk Thomos från 1960ish. Perfekt gösfart på ca 2,5 knop?. Kör han på Västerfjärden? Vet inte vars han far.
Publicerat Juni 24, 20196 yr 2 hours ago strävhår sa: Vet inte vars han far. Ok, krisar det så sitter jag på koordinater och riktmärken för var nylonspinnare bör läggas?
Publicerat Juni 24, 20196 yr Jobb i fyra dagar../ halvnätter.. 17-03.. fan va sugen man är på att fiska när man sitter fast här ?
Publicerat Juni 25, 20196 yr 5 hours ago Hipshot sa: Jobb i fyra dagar../ halvnätter.. 17-03.. fan va sugen man är på att fiska när man sitter fast här ? Det är en jäkla sjukdom att sitta på jobbet och samtidgt känna suget i fisketarmen hippen!
Publicerat Juni 25, 20196 yr 18 hours ago, Hipshot said: Jobb i fyra dagar../ halvnätter.. 17-03.. fan va sugen man är på att fiska när man sitter fast här ? Känner du dig inte lite sjuk så du behöver åka hem och vila upp dig lite... eller lite magsjuk... är man magsjuk ska man hålla sig hemma några dagar extra för att inte smitta...
Publicerat Juni 25, 20196 yr Jag har semester... och har ingenting bokat så jag har all tid i världen över till fiske... MEN... mina gamla spön och rullar var bara att kasta efter att äldsta grabben och hans kompis lånat prylarna... Och jag har världens lust att fiska. Jag dammsög tradera och blocket så nu går jag och väntar på leveranser... urkorkat, jag borde ha åkt till närmsta butik och handlat nytt... då hade jag haft prylar att fiska med NU!
Publicerat Juni 25, 20196 yr 14 minutes ago, Dahla said: Jag har semester... och har ingenting bokat så jag har all tid i världen över till fiske... MEN... mina gamla spön och rullar var bara att kasta efter att äldsta grabben och hans kompis lånat prylarna... Och jag har världens lust att fiska. Jag dammsög tradera och blocket så nu går jag och väntar på leveranser... urkorkat, jag borde ha åkt till närmsta butik och handlat nytt... då hade jag haft prylar att fiska med NU! Nu var du allt snål.
Publicerat Juni 25, 20196 yr 2 minutes ago, strävhår said: Nu var du allt snål. Jag VET! Men mest bekväm... skönt att slippa åka till stan...
Publicerat Juni 25, 20196 yr 31 minutes ago Dahla sa: Känner du dig inte lite sjuk så du behöver åka hem och vila upp dig lite... eller lite magsjuk... är man magsjuk ska man hålla sig hemma några dagar extra för att inte smitta... Näe.. inte det minsta dessvärre.. Även om jag är rätt less nu så tar det emot att göra något sånt 21 minutes ago Dahla sa: Jag har semester... och har ingenting bokat så jag har all tid i världen över till fiske... MEN... mina gamla spön och rullar var bara att kasta efter att äldsta grabben och hans kompis lånat prylarna... Och jag har världens lust att fiska. Jag dammsög tradera och blocket så nu går jag och väntar på leveranser... urkorkat, jag borde ha åkt till närmsta butik och handlat nytt... då hade jag haft prylar att fiska med NU! Bara att kasta?? Vafan.. hade nog blivit lite upprörd av det..
Publicerat Juni 25, 20196 yr Detta är en populär post. 6 minutes ago, Hipshot said: hade nog blivit lite upprörd av det.. Mmm... det blev jag... men å andra sidan är det kul med nya prylar också för även om jag shoppade på tradera blev det en ny rulle... det blev en Ambassadeur JB 5601 då jag avskyr att veva med höger hand... och nån gammal Ambassadeur 1300 och nån 1400 och nån 1500 och nån 1600 och nån 1700 och nån 1800... missade en 2100 i riktigt bra skick dessvärre. Köpte på mig en himla massa tidsenliga spön till dom gamla rullarna också men missade två splitcane tråkigt nog men man kan inte få allt
Publicerat Juni 28, 20196 yr Detta är en populär post. Har smugit ned fiskeväskan och familjens samlade spösamling i bilen, för i kväll åker vi till svärföräldrarna. Deras stuga är ett fästinginferno mitt på en leråker, men bara några kilometer bort kommer man åt Mälaren. Så min plan är att lite elegant erbjuda mig att underhålla barnen, och då inviga dem i bottenmetets ädla (?) konst. Blir lite avis på Hippens gösar. ?
Publicerat Juli 2, 20196 yr En sväng igår i skitvädret och en sväng ikväll. Båda turerna mest för att bekanta mej med nya lodet.. Går sådär, hittat en bruksanvisning nu, kanske kan underlätta. Segt fiske i nordanvinden i alla fall, kallt som fan dessutom. Hade 11 grader när jag körde hem, tvivlar på att firrarna är sugna då. En gös igår och någon gädda o några borrar och idag ännu sämre. Vertiklafisket är inte effektivt.. Nu är det jobb ett tag, nästa sväng blir inte förrän nästa vecka..
Publicerat Juli 3, 20196 yr 5 hours ago Hipshot sa: En sväng igår i skitvädret och en sväng ikväll. Båda turerna mest för att bekanta mej med nya lodet.. Går sådär, hittat en bruksanvisning nu, kanske kan underlätta. Segt fiske i nordanvinden i alla fall, kallt som fan dessutom. Hade 11 grader när jag körde hem, tvivlar på att firrarna är sugna då. En gös igår och någon gädda o några borrar och idag ännu sämre. Vertiklafisket är inte effektivt.. Nu är det jobb ett tag, nästa sväng blir inte förrän nästa vecka.. Det kan variera mycket mellan olika sjöar. Ralången var en sådan sjö men då var Ralången en grund sjö max 5 m. När vi gjorde filmen -82 på måndagen efter midsommar så fick vi 3 gösar o 2 gäddor i hård nordanvind, spöregn o runt +10-11 i luften. Det vädret höll på till natten mellan tisd.-onsd. Ingen gös under 4 kg. Du ser mig nere i h hörn hippen!
Publicerat Juli 4, 20196 yr Jag får röka abborre imorgon. Svårt fiske även på dem. Kallt och regnigt., Får vertikaljigga på djupet.
Publicerat Juli 5, 20196 yr Detta är en populär post. Trots nordan och +9 grader så kläckte lite danica vilket fick några öringar att börja vaka! Den här gav dig inte utan en bra fajt bland storsten och hårda strömmar!! Lätt skakig när fisken simmade i väg igen!