Publicerat Juli 20, 20196 yr 48 minutes ago strävhår sa: Alltså därför ? Men vem kan säga nej till en ghurka ...
Publicerat Juli 21, 20196 yr Var ute igår på en god sjö. Tyvärr var det riktigt usselt, kompisen fick fyra mörtar och två abborrar. Jag fick en abborre, låt vara över kilot men det var riktigt dåligt fiske, som tur var fanns det kall julmust, folköl och varma mackor med korv så vi led inte så förfärligt.
Publicerat Juli 27, 20196 yr Detta är en populär post. Vi har desto bättre fiske. 114 abborrar på två man och ca 5 timmars effektivt fiske.
Publicerat Juli 27, 20196 yr 1 hour ago Nils l sa: Vi har desto bättre fiske. 114 abborrar på två man och ca 5 timmars effektivt fiske. Jösses! Grattis. /P
Publicerat Juli 27, 20196 yr Detta är en populär post. Far å son metade lite förut blev iaf ett par småborrar upp
Publicerat Juli 29, 20196 yr Var ute i tasdags, då högg det bra men pga en lite långsam middag var vi lite sent ute. Tog bara fyra rökabbarra med hem övriga fick gå tillbaka. Torsdag i princip stendött, söndag på en annan sjö var ussel. Det är inte bara positivt när tempen stiger för högt. Ny vecka, ska se om Vindelälven släpper ifrån sig några randiga av bättre sort någon av kvällarna. Borde vifta med svältpiskan lite också, men tröskeln att komma igång är lite för hög.
Publicerat Juli 30, 20196 yr Trösthandlade nytt jiggspö och ett spinnspö igår, tänkte testa dem idag.. men fucking jävla sjävklart.. nordlig vind, frisk dessutom.. sjön ligger i nord-sydlig riktning dvs avgjort stökigt.. fan vet men förmodligen lär man väl trotsa detta och ge sig ut i alla fall. Drifta är bara att glömma.. fan..
Publicerat Juli 30, 20196 yr 1 hour ago, Hipshot said: Trösthandlade nytt jiggspö och ett spinnspö igår, tänkte testa dem idag.. men fucking jävla sjävklart.. nordlig vind, frisk dessutom.. sjön ligger i nord-sydlig riktning dvs avgjort stökigt.. fan vet men förmodligen lär man väl trotsa detta och ge sig ut i alla fall. Drifta är bara att glömma.. fan.. Bättre trösthandla än tröstäta ? skitfiske!
Publicerat Juli 30, 20196 yr 9 hours ago Hipshot sa: Trösthandlade nytt jiggspö och ett spinnspö igår, tänkte testa dem idag.. men fucking jävla sjävklart.. nordlig vind, frisk dessutom.. sjön ligger i nord-sydlig riktning dvs avgjort stökigt.. fan vet men förmodligen lär man väl trotsa detta och ge sig ut i alla fall. Drifta är bara att glömma.. fan.. En förlorad fiskedag kommer aldrig igen! eller En dålig fiskedag är alltid bättre än en bra arbetsdag! Ut och nöt...
Publicerat Juli 30, 20196 yr På 2019-07-28 at 00:54 killer_mouse sa: Far å son metade lite förut blev iaf ett par småborrar upp Tänk att få ta ett sånt där kravallknott med sig. Han hade aldrig blivit sig lik efter det och hela natten hade gått till rensning. Men det leendet hade varit obetalbart
Publicerat Juli 30, 20196 yr 4 minutes ago Nils l sa: En förlorad fiskedag kommer aldrig igen! eller En dålig fiskedag är alltid bättre än en bra arbetsdag! Ut och nöt... Tog mitt förnuft till fånga och stannade hemma.. verkligen skitdåligt fiske i denna vind och alla intressanta ställen är hårt överblåsta.
Publicerat Juli 30, 20196 yr 2 hours ago Nils l sa: Tänk att få ta ett sånt där kravallknott med sig. Han hade aldrig blivit sig lik efter det och hela natten hade gått till rensning. Men det leendet hade varit obetalbart Han hade nog garanterat velat vart med å rensat men hur bra och hur mycket av inälvorna som hade varit kletade på allting annat är ju en annan femma
Publicerat Juli 31, 20196 yr 14 hours ago killer_mouse sa: Han hade nog garanterat velat vart med å rensat men hur bra och hur mycket av inälvorna som hade varit kletade på allting annat är ju en annan femma Det är då man lämnar tillbaks dem åt mamma eller pappa.
Publicerat Juli 31, 20196 yr Hehehe det är då pappa kommer på att dom måste fort hem så en slipper städa upp efter knotten
Publicerat Juli 31, 20196 yr Detta är en populär post. Jävla bök de här nya spöna och flätlinorna.. brutit två spön på kort tid, linan lägger sig kring spötoppen och så går man fast.. tre spön har jag brutit förresten. En lagning vart helt ok så det märks inte. Nya jiggspöt var väl sådär.. lite dålig rygg eller vad jag ska säga, får gärna vara mjukt i toppen men sen vill jag nog ha stummare klinga. Skit samma, bröt som sagt toppen så det blir lite kortare nu bara jag hittar en spötopp som är 2 mm.. Spinnspöt var helt ok, fiskade inte så länge, testade ngr kast bara och krokade en borre på närmare kilot. Kul! Annars en oväntat bra start, första driften på en grynna klev det på en gös, runt 2 kg dvs matgös. Sen vart det dött.. körde över samma grynna säkert 10 gånger men inte ett pet. Iväg och testade annat ställe, vart lite borre där på spinn. Sen vart det typ skitmörkt. Pannlampan med dog rätt snart så det vart spännade, fick navigera hem på gamla sträck på lodet. Funkade helt ok. Synd bara att jag tappade den trasiga spötoppen väl i land. När det var dags för hemgång så trollade jag hemmåt, gav först en hygglig borre på jigg och sen klev det på en 2,5 kg gös på en rappalavobbler. Kul! Nehe rensa fisk.. eller göra det i morgon kanske?
Publicerat Augusti 1, 20196 yr Fråga till expertisen?? VAd använder ni för betesboxar??? Jag köpte ngr plastboxar till väskan, får plats med fyra boxar i väskan, men låsen är förjävla värdelösa! Ligger de minsta fel när man ska stänga så sprätter det där jävla spännet iväg.. Annars är konceptet bra tycker jag med dessa boxar.. Jag köpte ngn budget från Huntyard innan det bytte namn.. Ngn som har koll på detta?? Btw.. grymt fiskesugen, kanonväder ute! Men idag är det födelsedagskalas.. vart till att trösthandla ny spötopp och när man ändå vari igång så vart det lite annat plock.. börjar redan nu fundera på tafsmaterial till vinterns isfiske.. detta är sjukt
Publicerat Augusti 1, 20196 yr Jag kör "vanliga" lådor med integrerade låssnäppen funkar bra förutom hinken å festoollådan Ingick i fiskeväskan från *host host* lidl
Publicerat Augusti 1, 20196 yr Jag kör lite olika lådor men klart bäst kvalité och lås av dom jag har är Plano. Har några kinetic, som ser likadan ut som Savage gear och de är också bra. Flambeau är fina, medan sortimentslådor för verktyg duger fint till mina jerkbait och havsfiskeutr. Man lär sig känna om det är bra plast efter att man haft nog många dåliga. Generellt är pris en indikator.
Publicerat Augusti 2, 20196 yr Kul grej.. beställde spöringar och lite annat krafs igår från olssons fiske på nätet. Orderbekräftelsen kom i mailen kl 13.05 och nu var jag precis och hämtade ut grejerna! Hatten av för snabb hantering!
Publicerat Augusti 2, 20196 yr 36 minutes ago Hipshot sa: Kul grej.. beställde spöringar och lite annat krafs igår från olssons fiske på nätet. Orderbekräftelsen kom i mailen kl 13.05 och nu var jag precis och hämtade ut grejerna! Hatten av för snabb hantering! Olsson är jäkligt snabba ibland
Publicerat Augusti 3, 20196 yr Vart ngr timmar på spegelblank sjö igår.. riktigt segt. Testade jigg, spinn och vertikal.. gädda på jigg annars ngr borrar och en liten gös på vertikal.
Publicerat Augusti 4, 20196 yr 17 hours ago Hipshot sa: Vart ngr timmar på spegelblank sjö igår.. riktigt segt. Testade jigg, spinn och vertikal.. gädda på jigg annars ngr borrar och en liten gös på vertikal. Ibland kan det vara riktigt trögt fisket under rötmånaden.