Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Säger sport token :tongue:

post-144-0-43027700-1369229896_thumb.jpg

:yes:  :yes:  :yes:

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

På våren har jag förstått att även den större gäddan går upp på grundare partier? (där man under sommarn drar 1 kilos gäddor)

Tog en tur i helgen och landade 43 gäddor!!! Men ingen vägde mer än 4 kg :(

Grymt kul fiske vill jag lova :D Men jag vill ju iallf komma över 5 kg.

Var, när, och hur skall man gå tillväga? Insjöfiske är det.

Publicerat

Låter gott :thumbsup:

Det var gott! :yes:

Publicerat

På våren har jag förstått att även den större gäddan går upp på grundare partier? (där man under sommarn drar 1 kilos gäddor)

Det går inte att säga en specifik plats där du får pinnar över 5 kg el. gäddor över 10 kg.  :thumbsup: Alla gäddor under 10 kg är pinnar i mina ögon för jag har själv inte kommit över 10 kg ännu, och då har jag många i spannet mellan 8-9,95 kg. Vårfiske innan leken el. efter leken när dom är som hungrigast. Hösten är en bra tid fram till isläggningen om du nu bor på dessa breddgrader så att du får is.

Själv har tagit många på mete med levande agn på den tiden medan det var tillåtet. Nu ska du ha brutit nacken på fisken innan du sätter den på kroken så att du inte plågar en levande betesfisk med en krok i ryggen. Genom att ta dom på mete så har du större möjlighet att fiska av djupare vatten och sluttningar.

Publicerat

Jag förstod att det inte fanns ett specifikt svar :)

Tror jag hänger på och kallar dom pinnar jag med. Varje hugg är jaaa-neej!! -en liten skit igen :(

Ska testa betesfisk! Men nu på våren, står den lite större gäddan med alla andra gäddor i vassen eller för sig själv på djupkanterna? Undrar mest om det inte är lönt att stå kvar där man drar 10-talet 2-3 kilos pinnar?

Publicerat

Känner igen det där borntohunt, men tänk på att det är VÄLDIGT stor skillnad på vatten. I en del vatten står di store relativt tätt och i somliga är det g l e s t mellan dem, finns en anledning till att det finns fiskenomader så att säga.

Publicerat

Jag förstod att det inte fanns ett specifikt svar :)

Tror jag hänger på och kallar dom pinnar jag med. Varje hugg är jaaa-neej!! -en liten skit igen :(

Ska testa betesfisk! Men nu på våren, står den lite större gäddan med alla andra gäddor i vassen eller för sig själv på djupkanterna? Undrar mest om det inte är lönt att stå kvar där man drar 10-talet 2-3 kilos pinnar?

Ja, det gjorde det! :thumbsup:

Varsågod! Det får du gärna göra! :smile: Ungefär så ja! :yes:

Gör så! Väldigt effektivt! Kan du göra en stoppknut av den här modellen som är flyttbar?

http://predatorfiske.blogspot.se/2009/10/den-flyttbara-stoppknuten-sa-gor-du-den.html

Den är väldigt bra så kan du justera in den för olika djup. 

Publicerat

Trollingtävling på lördag så vart och investerade i ett gäng nya wobblers. Ambassadeuren putsad, nya tafsar så nu ska det bara smälla i grejerna också. Orkade inte asa med bustern så åker som co-pilot

Publicerat

Ikväll fullkomligt luktar det fiske! Så snart sambon kommer hem från sin träning så rullar Forden mot kusten, eller ja, är ju redan på kusten, men närmre vattnet i alla fall  :smile:

Bilder på fångsten kommer väl förhoppningsvis upp senare ikväll  :thumbsup:

Publicerat

Ikväll fullkomligt luktar det fiske! Så snart sambon kommer hem från sin träning så rullar Forden mot kusten, eller ja, är ju redan på kusten, men närmre vattnet i alla fall  :smile:

Bilder på fångsten kommer väl förhoppningsvis upp senare ikväll  :thumbsup:

Skitfiske på dig! :thumbsup:

Publicerat

Jag tog med Dottern och hennes kusin på en båttur med trolling!  :thumbsup:

9 öringar + 3 tappade ,med mig hem fick jag 2 feta exemplar samt en Näbbgädda till tunnelfällan  :smile:  :smile:

Damerna tappade fiskeivern ca:1 timme från kajen så de var lagom roade  :happy: själv så njöt jag i fulla drag  :thumbsup:

Publicerat

Större bete! Men frågan är om sjön håller större gäddor än vad du fått. Får man 43 gäddor så har man nog ett ganska bra underlag för att kalkylera medelvikten i sjön.

Publicerat

Fyfan vad temperaturen sjönk igårkväll. Neråt 4 grader vid kl 23. Men nån timmes fiske blev det innan fingrarna blev glasspinnar, det enda som var aktivt var en jäkla massa vitling, men bara smått. Fick upp en, hade man stor fluga så jagade de den hela tiden, men var lite försiktiga, när jag bytte till en liten märla så slutade förföljelsen, de såg den väl inte.

Publicerat

Vars ute och testfiskade ett par timmar och det blev fyra stycken. Sparar dock de större till i morgon

Publicerat

Större bete! Men frågan är om sjön håller större gäddor än vad du fått. Får man 43 gäddor så har man nog ett ganska bra underlag för att kalkylera medelvikten i sjön.

Jag kan inte bara varit på fel ställen? Blir dom inte större i den sjön eller, det är få som har rätten fiska där då man måste äga vattnet.

Publicerat

Jag kan inte bara varit på fel ställen? Blir dom inte större i den sjön eller, det är få som har rätten fiska där då man måste äga vattnet.

Det kan vara som i en sjö med tusenbröder (småabborrar som inte blir större 6-10-11 cm). Vad jag vet så tyder det på att det är för lite mat till den mängden abborre som finns i sjön.

Det kan vara så med gäddan också eftersom du får så mycket smågäddor. Är det lite med abborre o mört i sjön? Vad har du mer för fiskarter i sjön?

Publicerat

Ute med flytringen och flugar gädda. 3st c&r med topp på 75cm, ångrar lite att jag slängde i den jäveln som tuggade sönder mina händer! :angry:

Det har blåst upp ordentligt nu så hoppas att jag kan ta mig över sjön igen :rolleyes::P

post-6127-13694680191116_thumb.jpg

post-6127-1369468032331_thumb.jpg

post-6127-13694680452159_thumb.jpg

Publicerat

Ute med flytringen och flugar gädda. 3st c&r med topp på 75cm, ångrar lite att jag slängde i den jäveln som tuggade sönder mina händer! :angry:

Det har blåst upp ordentligt nu så hoppas att jag kan ta mig över sjön igen :rolleyes::P

Varför gör du på dette viset för??? :yes:

Drummel! :thumbsup:

Publicerat

Du finner dem tillslut!

De gånger som jag har fått lite större gäddor har varit när de andra inte vill hugga av någon skum anledning!

Gäddor är kannibaler, när de blir lite större så äter de artfränder(allt som rör sig faktiskt) om du har lyckats dra 43 mindre gäddor på en kväll så finns det även större i sjön , den är ju full med mat för en storgädda!!

Publicerat

Det blev 8st gäddor på fluga i blåsten, rätt bra ändå med tanke på vinden :thumbsup:

Publicerat

75cm är ju en ok Gädda  :thumbsup:  grattis!!

Olycksfall i fisketuren alltså!

Var försiktig när du paddlar tillbaka så du inte blir förföljd med tanke på blodspåret  :ohmy:

Publicerat

75cm är ju en ok Gädda  :thumbsup:  grattis!!

Var försiktig när du paddlar tillbaka så du inte blir förföljd med tanke på blodspåret  :ohmy:

Du menar att gammelgäddan tar upp blodspåret på honom. :cool:

Jag förmodar att han har varit i insjö o fiskat för gäddor han ni väl inte i Västerhavet. :thumbsup:  :wink:

Publicerat

75cm är ju en ok Gädda :thumbsup: grattis!!

Var försiktig när du paddlar tillbaka så du inte blir förföljd med tanke på blodspåret :ohmy:

Tackar! Smal men ändå 75cm ;) Jag var lite bitter efter "attacken" men det gick över när jag fick fler gäddor :) Man blev lite skraj när näckrosrötter stötte mot benet när man paddlade :wacko:

En fin bock hoppade i sjön alldeles bredvid mig och simmade ut till ön, undrar om det hade blivit en bra fight på fluga? :rolleyes:

Publicerat

Tackar! Smal men ändå 75cm ;) Jag var lite bitter efter "attacken" men det gick över när jag fick fler gäddor :) Man blev lite skraj när näckrosrötter stötte mot benet när man paddlade :wacko:

En fin bock hoppade i sjön alldeles bredvid mig och simmade ut till ön, undrar om det hade blivit en bra fight på fluga? :rolleyes:

En gigantisk Hjorthårsfluga skulle jag vilja påstå att du såg  :thumbsup:  med horn!!

Tänk virveln om gammelgäddan tagit den, och din paddelfart till stranden också  :cool:

Publicerat

De riktigt stora gäddorna brukar gå ut från lekvikarna och söka sig ut på djupare vatten ganska snart efter leken. Sök dem i djupbranter och runt grynnor på frivatten. När det har varit varmt ett bra tag så kan större gädda gå upp på grunt vatten och "sola" men de flesta större gäddorna får man på frivatten. Bara att leta med trolling och ekolod.