Publicerat Maj 12, 201213 yr Har varken sett färna eller näbbgädda i verkliga livet. De fiskarna existerar inte häruppe. Snart blir då harren lovlig och idag har jag gjort en rätt tuff paddelsväng på nästan en mil för att testa nykanoten och konstaterat att jag har mycket fina vatten otestade bara i närområdet. Finns inte någon stig eller eldplats på nästan hela sträckan och stora delar ser inte ut att ha haft ett besök av någon fiskare på tio år minst fast det bara ligger en halvmil från stan. Fick ju riktigt fin harr längre ner förra året och de här sträckorna såg minst lika lovande ut. Det kan även finnas någon öring då det var ett antal ganska tuffa forsar att passera på sträckan.
Publicerat Maj 12, 201213 yr fått några idar men blir testa HÖ snart Det borde vara full fart på öringen i Luleälven nu. Det här året borde bli bra då allt är så sent.
Publicerat Maj 13, 201213 yr Har jag en riktigt jävla tur så får jag tillgång till ett riktigt bra fiske på färna det är ett stort gods som har ett egen kraftstation o bakom där så går det riktigt fina färnor på 80talet drogs det 2.5 kg färnor där o sedan har det varit fiske förbjuden där o är fortfarande men men har jag tur så får jag tillträde Mvh.
Publicerat Maj 13, 201213 yr Tänkte kolla om någon på forumet har lite information ang ett Vobbler märke?? Yo zuri gör eminenta vobbler för öringfiske men de verkar ha tappat sin Svenska återförsäljare!! Vet någon något om detta? Skulle gärna skaffa några nya eftersom de gamla har blivit uppätna
Publicerat Maj 13, 201213 yr Hemma efter en härlig dag på havet utanför Blekinge. Blev 6 laxar i dag=full balja topp på 15-16kg, 3 över 10 och minsta på 5-6kg=HÄRLIG DAG =)
Publicerat Maj 13, 201213 yr Hemma efter en härlig dag på havet utanför Blekinge. Blev 6 laxar i dag=full balja topp på 15-16kg, 3 över 10 och minsta på 5-6kg=HÄRLIG DAG =) På spö el. i laxfälla? Bevis?
Publicerat Maj 13, 201213 yr Du får kolla bloggen =) Haha! Det tänkte jag inte på, och än mindre när man själv inte har något sådant konto, FB el. något annat. Fina fiskar! Grattis! Bra jobbat! I fortsättningen får du slänga in foton här också så behöver man inte tänka på sådana konstigheter.
Publicerat Maj 13, 201213 yr 4 kg sill vid hasslö bron utanför Karlskrona på 1,5h idag. Sambon fick en på 2hg, rätt mycket för en sill...
Publicerat Maj 14, 201213 yr 4 kg sill vid hasslö bron utanför Karlskrona på 1,5h idag. Sambon fick en på 2hg, rätt mycket för en sill... Sambons sill måste ju ha varit dopad!
Publicerat Maj 14, 201213 yr 4 kg sill vid hasslö bron utanför Karlskrona på 1,5h idag. Sambon fick en på 2hg, rätt mycket för en sill... det var room i den väl men grattis till sambon min största vägde 60 g bara visst är det så fint på hasslö bron men ni fick 4 kg då det är riktigt bra men det verkar som dom har börjat dra sig tillbaka då för du fick ju 6 kg och jag o familj med förra helgen tror du att det är så Galne ?
Publicerat Maj 15, 201213 yr det var room i den väl men grattis till sambon min största vägde 60 g bara visst är det så fint på hasslö bron men ni fick 4 kg då det är riktigt bra men det verkar som dom har börjat dra sig tillbaka då för du fick ju 6 kg och jag o familj med förra helgen tror du att det är så Galne ? De finns nog kvar ett tag till, allt har öch göra med hur stimmen passerar där när man står där. Så funderar ni på och åka ner så går det säkert bra till helgen...
Publicerat Maj 17, 201213 yr Dammade av Jerkspöt idag Blev en hel del gäddor, dock bara smått vilka jerkbait - drag kör du med Viktor ?
Publicerat Maj 17, 201213 yr vilka jerkbait - drag kör du med Viktor ? Finns det flera? Striker Pro Buster Jerk skitmörten är den jag brukar använda mest. men även Buster papegoja och salmo slider 10 (RGS) dom tre räcker gott och väl.sen har jag 3 fulla lådor med diverse modeller och märken, tex svindyra Esox Lucius som jag fan aldrig får nått på
Publicerat Maj 18, 201213 yr Finns det flera? Striker Pro Buster Jerk skitmörten är den jag brukar använda mest. men även Buster papegoja och salmo slider 10 (RGS) dom tre räcker gott och väl. sen har jag 3 fulla lådor med diverse modeller och märken, tex svindyra Esox Lucius som jag fan aldrig får nått på Inga svordomar, kom ihåg vad Lena sa !!
Publicerat Maj 18, 201213 yr Tog med mig sambons lillebror på en liten fisketripp idag Efter mkt tips och trix fick han till slut upp sin första gädda Han var stolt som tuppen Blev ett par för mig också