Publicerat Maj 19, 201213 yr Tog med mig sambons lillebror på en liten fisketripp idag Efter mkt tips och trix fick han till slut upp sin första gädda Han var stolt som tuppen Blev ett par för mig också Det var kul för grabben. Då var middagen säkrad för idag.
Publicerat Maj 19, 201213 yr Då var första gäddan skjuten med 6 mm br Var sköt du den? I Gammelgården vid älven???
Publicerat Maj 20, 201213 yr Var sköt du den? I Gammelgården vid älven??? haha nä man får ju inte skjuta med kula där Var på en översvämmad myr som dom gått upp på för att leka/äta groder
Publicerat Maj 20, 201213 yr haha nä man får ju inte skjuta med kula där Var på en översvämmad myr som dom gått upp på för att leka/äta groder Ok!
Publicerat Maj 20, 201213 yr Dagens öringpremiär i Torrfåran i Umeälven:-) Haha! Har ni så lite vatten i Umeälven??? Grattis till en tjusig öring iaf.
Publicerat Maj 20, 201213 yr Haha! Har ni så lite vatten i Umeälven??? Grattis till en tjusig öring iaf. Hehe vi körde med torrfluga:-) Jo vatten finns men de släppte minsta möjliga från magasinen men det va fint fiske, mycket hugg och fick släppa tillbaka 2 fina bitar.
Publicerat Maj 20, 201213 yr Hehe vi körde med torrfluga:-) Jo vatten finns men de släppte minsta möjliga från magasinen men det va fint fiske, mycket hugg och fick släppa tillbaka 2 fina bitar. Ok! Har ni inget vatten i fjällvärlden som trycker på och vill ut?
Publicerat Maj 20, 201213 yr Jo men det går lite långsamt, pratade med hemavan idag och dom åkte då skidor för fullt men det är nog på gång. De små vattendragen är då påväg att sjunka en aning, Hörde att det va lite risigt läge i Sangis däremot.
Publicerat Maj 20, 201213 yr Jo men det går lite långsamt, pratade med hemavan idag och dom åkte då skidor för fullt men det är nog på gång. De små vattendragen är då påväg att sjunka en aning, Hörde att det va lite risigt läge i Sangis däremot. Ok! Värst är dte i en sjö utanför Övertorneå ca 6 mil n Sangis. Sangis älv ligger i en djup fåra och än är det inget hus som ligger i fara frånsett en liten boda, men dom pratade om fallande från imorgon. http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6922652 Jag förstår inte att dom kunde skriva på text-tv: Närmast större orter som är berörda är Kalix och Haparanda men Kalix ligger 2 mil v. om älven och Haparanda 3 mil öster ut så det är ju ingen som helst fara för våra kommuner. Det måste till en jä**lsk översvämning isf och hela Östersjön måste ju stiga med många metrar innan det är fara.
Publicerat Maj 20, 201213 yr Ingen förlust om lite sangis bor får simma lite..Fin öring man får söka sig ifrån idarna och möta upp öringen!
Publicerat Maj 25, 201213 yr Blir gäddtrolling ett gäng timmar imårrn. Hoppas på många, långa och feta.
Publicerat Maj 26, 201213 yr Då har man provat på trolling med. vi fick fyra lagliga och släppte väl tillbaka ett tiotal.
Publicerat Maj 27, 201213 yr här var en fin fisk ingen fiskpinne (jonsson ) som jag fick förra söndagen klockan 20,15 den vägde 3kg
Publicerat Maj 27, 201213 yr Min son, 5 år, drog sin första gädda i förrgår. En ok matfisk på 8 hg. Han var otroligt stolt och blev vips extremt fiskeintresserad!
Publicerat Maj 27, 201213 yr här var en fin fisk ingen fiskpinne (jonsson ) som jag fick förra söndagen klockan 20,15 den vägde 3kg Grattis om du är stol över en sådan! Fortfarande en pinne i mina ögon.
Publicerat Maj 27, 201213 yr Min son, 5 år, drog sin första gädda i förrgår. En ok matfisk på 8 hg. Han var otroligt stolt och blev vips extremt fiskeintresserad! Grattis till sonen och nu blir det väl fiske varje dag i fortsättningen.
Publicerat Maj 27, 201213 yr Grattis om du är stol över en sådan! Fortfarande en pinne i mina ögon. en pinne ? du måste mena 20 st minst. 3 kg fisk blir många fina fiskpinnar till middag vad har matten tagit vägen ?
Publicerat Maj 27, 201213 yr en pinne ? du måste mena 20 st minst. 3 kg fisk blir många fina fiskpinnar till middag vad har matten tagit vägen ? Kom igen med en +10 kg för då kan man kalla det för gädda. Sådana har jag som betesfiskar när jag jagar dom på +10 kg. Dom är ju kända för att vara glupska.
Publicerat Maj 27, 201213 yr Blev en runda på havet i går. Var själv i båten så det blev lite adrenalin när en lax på 16,8kg rusade iväg 200m med bara stjärtspolen i vattnet på ett helt platt och blankt hav.....
Publicerat Maj 27, 201213 yr Blev en runda på havet i går. Var själv i båten så det blev lite adrenalin när en lax på 16,8kg rusade iväg 200m med bara stjärtspolen i vattnet på ett helt platt och blankt hav..... Dom kan rusa bra i den där viktklassen, så jag förstår mycket väl att det blev panik och att adrenalinet sköt i höjden. Nu blir det till att grava laxen till midsommar.