Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

haha, ja. och det gjorde vi också  :smile:  smög ut lite sent. var på plats i tornet lite efter 21:00. vid 22:00 hör vi något djur som ruskar sig och går inne i skogen. sen 22:30 börjar det knäckas i skogen. och sen hör vi ett litet grymt. men dem kommer bh fy jäklar inte ut. sitter och lyssnar länge på dem, dem står bara och trycker i skogen. sen så är det något annat djur, antagligen en ensam gris som går runt åteln i långa banor utanför. antagligen en galt kanske. så nej dem ville inte komma fram. sen vände vinden vid runt 23:00 så då stack dem ju helt. tornet är ju bara 16 m från åteln så man får jävlar vara tyst. kan vara därför dem var tveksamma kanske ? minsta lilla ljud så vågar dem väl inte komma fram. men men blir nya tag någon annan kväll. var i alla fall underbart att bara sitta i en fleece jacka, lyssna på grisarna och kolla upp på stjärnorna :happy:  åteljakt är verkligen så skönt, spännande och rofyllt på våren och sommaren  :smile:

spännande är det!
  • Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Kul med sugga :thumbsup:  på mark där vi har ont om gris, nu ska hon få mat så hon kan producera lite fler randiga :smile:

post-15411-0-67952800-1398587330_thumb.j

post-15411-0-12581300-1398587400_thumb.j

post-15411-0-63972800-1398587424_thumb.j

post-15411-0-94599400-1398587440_thumb.j

Publicerat

gratulerar, gylta?

Publicerat

gratulerar, gylta?

Tack :-) japp 36kg levande

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat

Grattis! \0/

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Blev en ikväll :smile:

attachicon.gifDSC_0258.JPG

grattis! :smile:

Publicerat
  • Författare

spännande är det!

ja det är det ! :smile:

Publicerat
  • Författare

har tänkt på det här med er som har grisarna framme i dagsljus/kvällsljus/när det är ljust har ni då eran åtel vid väldigt täta planteringar, täta områden. lugna platser och nära daglegan ? 

själv försöker jag ju hitta den ultimata platsen på marken för att få dit dem så tidigt som möjligt lite därför jag funderar på detta :smile:

Publicerat

muqe7yra.jpg

Inte varje dag man får gris och räv på bild samtidigt:)

Tyvärr så är grisbesöken väldigt få just nu. Var lika förra året vid denna tidpunkt. Men men de kommer tillbaka förr eller senare...

Micke

Publicerat

PICT0107.JPG testar med en bild.

Publicerat

Jag har inta haft några grisar vid åteln på en vecka :-(

Publicerat

En lite enkel fråga från en nybörjare inom grisjakten.

Hur lång tid tar det innan grisarna kommer tillbaka till en åtel når det har blivit en skjuten där?

Kompisen sköt en gylta under helgen och har för mig att jag har läst att grisarna håller sig borta från åtelen ett tag.

Publicerat

Grisarna kan vara tillbaka nästa natt åxo om man har tur.

Publicerat

Grattis! :smile:

Nu är grillmaten räddad för sommaren. :thumbsup:

Publicerat

Grattis :-)

Publicerat

Vi har haft tomt på vår åteln ett tag men grattis till galten tobbe 7 nu har du sommar grillningen räddad som jonsson sa :)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Publicerat

Tackar!

Publicerat

Hel dött på alla åtlar sista bilden på gris var ifrån 21/4 och då suga med kultingar. Ny tjära idag så förhoppningsvis kommer det tillbaka. Otroligt sugen på lite vak och känslan i kroppen när det börjar prassla i buskarna. Grävling är det gott om 2 till 3 st som är på åtlarna och äter nätterna igenom i stort sätt varje natt :(

Publicerat

Hur mång per dygn? :D

mvh/Urban

Publicerat

Roligt med grisar!

Bra fart skall jag inte påstå att jag har - men jag har grisbesök varje natt! Av diverse orsaker har det inte blivit utfodrat på några dagar och det står i direkt propotion till hur lång tid grisarna är där och pillar. Inatt var de där endast 1½ timme mot 2-3½ timme som normalt.

Sex olika grisar hittar dit frekvent och jag har haft lite svårt att bedöma dem som skjutbara därför går alla sex kvar. Eftersom de är relativt punktliga gör jag nog snart en beskattning :happy:

Mönstret är tydligt, slafs, slafs och därefter skrubba lite på tjärträdet sedan slafs och knata iväg: (bilder från senaste kamera-tömningen)

post-2578-0-20388700-1399629341_thumb.jp

Infart, alltid från samma håll...

post-2578-0-71632500-1399629390_thumb.jp

Slafs, slafs...

post-2578-0-11767200-1399629470_thumb.jp

Dagsljus, välgnuggad tjärbjörk.

Snart nog, och jag ser verkligen fram emot det :biggrin:

/M

Publicerat
  • Författare

En galt på 80kg ramla ikull på åteln igår kväll:p

Grattis ! :smile:  hade den några betar ?

Publicerat

Tack,inga stora betar.