Publicerat Maj 24, 201411 yr Biltema visar inte dåligt batteri men de räcker lääänge. Brukar byta någon gång ibland också. TEST och klippet i själva snurran brukar indikera om det är ok eller på väg att bli kasst. iPad Tapatalk
Publicerat Maj 25, 201411 yr Jag har stora problem med fåglar som äter mkt majs på åteln, duvor och kråkor ibland ca 20-30st samtidigt . man kommer ju aldrig helt ifrån detta men det är mkt värre nu än vad det har varit innan vad göra?? nåt tips?
Publicerat Maj 25, 201411 yr Detta är en populär post. Jag har stora problem med fåglar som äter mkt majs på åteln, duvor och kråkor ibland ca 20-30st samtidigt . man kommer ju aldrig helt ifrån detta men det är mkt värre nu än vad det har varit innan vad göra?? nåt tips?Är egentligen inget större, för du sprider på kvällen och då är inga fåglar där ?Om grisarna sedan blir regelbundna så finns det ingen frukost kvar åt pippisarna
Publicerat Maj 26, 201411 yr Exakt som Strävhår säger. Antligen sprider du för tidigt eller för mycket. S
Publicerat Maj 29, 201411 yr Detta är en populär post. Gårdagens nasse, 70 kg galt....nr 2 på en vecka på den åteln. iPad Tapatalk HD
Publicerat Maj 30, 201411 yr Grattis alla skyttar Snart ska man väl själv ut och panga gris..dock så ger dem F*n i vallar/fält nu
Publicerat Maj 31, 201411 yr Satte ut majsbomben och hällde mäsken på trädet. Men grisarna har varit och gnidit tjära men inte rört majset wtf. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Juni 1, 201411 yr Ja gårdagens jakt har väl inget att göra med åtel. Men föryngringen på marken är säkrad .) 1sugga med 13st små+ 120kg galt synlig. Den senare valde att sticka innan pang uppstod pga vinden
Publicerat Juni 5, 201411 yr Testade på andra sidan jaktmarken att tjära en stubbe och lägga ut lite majs innan jag åkte och jobbade i 14 dagar. Den delen på jaktmarken som är rätt ojagad pga det inte funnits några vägar att köra på. Nu är det en helt ny väg där som gjordes i vintras och öppnar upp för mer jakt. Gris var det där Något stort med!?
Publicerat Juni 6, 201411 yr Detta är en populär post. Tackar vågen stannade på 70kg o-urtagen.. Inser att jag behöver verkligen träna på tillvaratagande för det är inget vidare att stå mitt i natten och googla bilder och filmklipp på hur göra. Men nu hänger den där och om några timmar blir det Köra allt för hängning och kommande styckning.
Publicerat Juni 6, 201411 yr Detta är en populär post. Blir kanon Vestjakt. Jag brukar dela upp det. Om grisen väger max 70-80 kg tar jag ur i Slakteriet annars på plats. Sedan hänger jag i hasorna och låter tyngdlagen göra jobbet. Alla organ bara faller ut. Viktigt att inte skära sönder körtlarna vid penis bara. Låter sen grisen hänga till dagen efter och sotar och flår då och in i kylen. Slakteriet är svalt så det går bra. Om urinblåsan är välfylld snurrar jag den, skär av och tar ur den först. Annars drar jag ur allt vid sotningen. Smaklig måltid och grattis igen. Det där har du slitit hårt för!
Publicerat Juni 6, 201411 yr Detta är en populär post. Lite över ett år sedan som jag sköt första grisen på marken. Nu lite mer än ett år senare fällde jag det andra. Mycket jobb med majs tjära kameror batterier etc och det är alltid lika kul att vara den som får valuta för allt slit. Sovit i 3 timmar och vart och lämnat grisen för hängning i kylrum. Nu blir det en sväng till Ullared game fair och se om man kan fynda något..
Publicerat Juni 9, 201411 yr Författare Lite över ett år sedan som jag sköt första grisen på marken. Nu lite mer än ett år senare fällde jag det andra. Mycket jobb med majs tjära kameror batterier etc och det är alltid lika kul att vara den som får valuta för allt slit. Sovit i 3 timmar och vart och lämnat grisen för hängning i kylrum. Nu blir det en sväng till Ullared game fair och se om man kan fynda något.. IMG_0406.JPG grattis ! fin galt !
Publicerat Juni 9, 201411 yr Lite över ett år sedan som jag sköt första grisen på marken. Nu lite mer än ett år senare fällde jag det andra. Mycket jobb med majs tjära kameror batterier etc och det är alltid lika kul att vara den som får valuta för allt slit. Sovit i 3 timmar och vart och lämnat grisen för hängning i kylrum. Nu blir det en sväng till Ullared game fair och se om man kan fynda något.. IMG_0406.JPG Gratulerar till grisen! Ser att det sitter något framtill på kikarsiktet och blev nyfiken. Vad är det för någonting? /M
Publicerat Juni 9, 201411 yr Gratulerar till grisen! Ser att det sitter något framtill på kikarsiktet och blev nyfiken. Vad är det för någonting? /M Linsskyddet ? Eller det svarta som sticker fram bakom är eftersökslampan.
Publicerat Juni 10, 201411 yr Någon som vill hjälpa till med o säga vilket kön denne gris har? Han ska få gå o äta sig större i ca 2v till innan det är dags för sittning. Om det är en han vill säga.