Publicerat Juni 16, 201411 yr Tack du vi får se vad hjärnan förmedlar för information när jag väl står där. Optiken jag har bör räcka till detta beslut iaf. Är jag osäker så får jag vackert vänta. Är jag säker så åker den nog toyota med hem. Odla gris blir nog inte markägaren så glad för så han är nog mer än tacksam om eventuella vildsvinsproduserare försvinner ingen bild ikväll än men den kommer väl senare
Publicerat Juni 18, 201411 yr Dåligt med gris efter jag satt upp kameran? Blir en bild sen drar dom? Ganske inte gillar iren? S.
Publicerat Juni 22, 201411 yr Tömde just en kamera för första gången. Tre vuxna grisar varav en med spenar och sex kultingar. På samma foderplats efter en vecka. Älg. Rådjur. Grävlingar. Räv och mård. Förutom lite fåglar.
Publicerat Juni 23, 201411 yr Dåligt med gris efter jag satt upp kameran? Blir en bild sen drar dom? Ganske inte gillar iren? S. Det händer inte så ofta upplever jag, vad har du för kamera? Måste vara något annat....iPad Tapatalk HD
Publicerat Juni 23, 201411 yr Sg550 S. aldrig vart med om fast jag haft ett gäng av just den kameran. var noga med att inte låta den sitta ute för länge förresten - de håller inte från morgon till middag om du har rejäla temperaturskillnader över dygnet om det är fukt i kameran.
Publicerat Juni 23, 201411 yr Två suggor med smått på ena åteln, och tomt på åtel nr 2. Straffet för att vi inte ger oss in i matningstävlignen. Men håhåjaja.. jag har en spridare, så jag slipper åka ut varannan dag ... trägen kommer att vinna , eller så får jag revidera plattsen.
Publicerat Juni 23, 201411 yr Matningstävlingen är väl lite tam på din kant...iaf från vislandahållet. Skulle skrivit här varje dag om jag haft en åtel att skriva om... mvh/Urban
Publicerat Juni 23, 201411 yr Författare för några veckor sedan lyckades ja äntligen med mitt mål! att få fram grisarna i dagsljus på den gamla hederliga åteln. klockan var halv 10 på kameran och dem hade vart där regelbundet så vi satte oss klockan 8 sedan började det knäckas i skogen vid 21:40 det kom närmare och närmare och precis innan dem liksom ska komma fram bara vänder dem och det knakar i hela skogen ... vi satt knäpp tysta och det (kändes) som vinden låg rätt ... sen blev dem rädda ett tag och vet inte om detta är samma grisar ens men nu kommer dem vid 12-2,00 på natten och stannar tills det är ljust ute
Publicerat Juni 23, 201411 yr Författare här är en bild på dem grisarna som går nu i dagsljus. av vad jag kan dömma så tycker ja dem ser rätt så stora ut. årsgris eller fjoling? hyfsat lång svans, ganska kraftiga o.s.v 50-60 kg kanske ? kanske blir en sittning
Publicerat Juni 24, 201411 yr Ner med kameran och dit med grisarna! Verkar märkligt? Men är väl känsliga kanske? S.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Detta är en populär post. De är ju för roliga ibland när de lämnar mamma och ger sig ut på utflykter. "Öppnade inte hotellfrukosten 0700" tycks de tänka..... iPad Tapatalk HD
Publicerat Juni 26, 201411 yr Då vet man att de inte ligger så långt bort om dagarna Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Författare De är ju för roliga ibland när de lämnar mamma och ger sig ut på utflykter. "Öppnade inte hotellfrukosten 0700" tycks de tänka..... ImageUploadedByTapatalkHD1403766095.321639.jpg iPad Tapatalk HD hahaha dem är för roliga och söta ändå
Publicerat Juni 29, 201411 yr Författare kom fram gris sist 20 min efter vi smugit ut. hörde hur dem höll på att välta tråget där nere och knapra lite. sen såg vi skuggan av en. men det var för mörkt. det var just i nattens mörkaste timmar dimmigt och darnt. sen fick dem vittring och stack. kul att höra dem i alla fall
Publicerat Juli 3, 201411 yr Jag funderar på hur ni resonerar kring åtel och foderplatser så här på sommaren och lite närmare hösten. Anledningen till frågan är några vänner som slutar fodra nu i sommar för att det ändå är så svårt att få ut grisarna till åtlarna. Detta gör att jag fram t.o.m. Augusti skulle kunna få tillgång till bröd. Detta samtidigt som min tillgång till dålig frukt strypts. Jag funderar att nappa på möjligheten även om jag egentligen inte gillar att lägga ut processade produkter i naturen. Samtidigt är det under en period då bönderna i närheten borde uppskatta om det finns välsmakande alternativ till hans grödor. Att sluta fodra nu borde knappast vara i böndernas intresse? (Det är alltså några km till närmaste odlade grödor) Hur hade ni resonerat?
Publicerat Juli 3, 201411 yr Åtlar hela året. Enbart majs och övrig säd. Skippa brödet. Grisen går 5-10 km lätt för födosök. Åtling hjälper bönderna definitivt. Jag har mycket grisar nu på dem nu. Att inte åtla på sommaren är inte bra lika lite att skjuta för mycket på åtel då när de är på fälten. Blir ju kontraproduktivt. Majsen är deras stora favoritmat. Slår allt annat.