Publicerat Juni 10, 201411 yr Kanon. Då är man inte helt fel ute då. Ska lägga upp en till på en annan gris men jag gissar samma storlek o kön typ.
Publicerat Juni 11, 201411 yr Författare Ung galt 50-60 kg. iPad Tapatalk HD håller med kalle ser ut som en ung galt tycker ja till och med ser pensel på vänstra bilden ?
Publicerat Juni 12, 201411 yr Någon som vill hjälpa till med o säga vilket kön denne gris har? Han ska få gå o äta sig större i ca 2v till innan det är dags för sittning. Om det är en han vill säga. galt men de bruger at være herreklub 3-5stk kalle dk.
Publicerat Juni 13, 201411 yr Detta är en populär post. Gjorde klart min trofé idag ifrån den 70kg galt jag sköt.Min första vildsvinstrofe men det var ganska enkelt att göra.
Publicerat Juni 15, 201411 yr Denna rackare va framför kameran i 1.5 timmar inatt. Någon som vågar gissa kön? Gris varje natt nu där. De är trevligt de!
Publicerat Juni 15, 201411 yr Denna rackare va framför kameran i 1.5 timmar inatt. Någon som vågar gissa kön? Gris varje natt nu där. De är trevligt de!hondjur
Publicerat Juni 15, 201411 yr Då är vi två o tro det. Har kollat ytterliggare 15 bilder jag fick inatt på henne o allt pekar på hondjur. Tack för en kunnig persons åsikt! Får hoppas hon går ensam iaf utan kultingar någonstans då den marken kameran är på önskar dom noll och inga grisar pga lite olika anledningar.
Publicerat Juni 15, 201411 yr Svårt med att grisen står så snett. Men spontant så känns det som att penseln borde vara lite, lite längre bak. Jag säger hondjur.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Känns som att det som på bilden som ser ut som en pensel är en pälsvirvel precis vid bröstbenet/buken.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Beredd att hålla med kollegorna - kan tom sträcka mig så långt att säga att det är samma djur som förra bilden.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Detta är en populär post. Pfrep- mannen som viskar till grisarna, "håll er borta från åtlarna" /Christian
Publicerat Juni 16, 201411 yr Detta är en populär post. Pfrep- mannen som viskar till grisarna, "håll er borta från åtlarna" /Christianfinns en anledning till att jag i smyg ställt fram spridningarna ett par timmar [emoji5]
Publicerat Juni 16, 201411 yr Denna är jag osäker på. Ser ut som pensel men stor mage? Får nog gissa på hondjur för båda bilderna, trynena verkar väldigt långa och klena...
Publicerat Juni 16, 201411 yr Pfrep: du som snackar med grisarna kan inte du be gyltorna/suggorna o dra från marken så bara galtarna är kvar. Eller för min skönhetssömns skull. Be alla dra långt bort markägaren har nolltolerans mot grisarna nämligen.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Pfrep: du som snackar med grisarna kan inte du be gyltorna/suggorna o dra från marken så bara galtarna är kvar. Eller för min skönhetssömns skull. Be alla dra långt bort markägaren har nolltolerans mot grisarna nämligen. du kan jo råbe af dem og et par smeller i bakken så er de vel borte et par uger,!!!!! kalle.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Ska se om jag inte kommer åt någon av galtarna. Eller om man kan se om en sugga inte har några dragna spenar. Men de känns som jag är fel person för o göra den bedömningen o håller mig gärna från det läget mao. grisarna dyker upp mer o mer där. Finns gott om gris ca 2-3km norr om marken. Likaså österut men där sätter motorvägen stopp för dom flesta att ta sig över iaf som tur är.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Ska se om jag inte kommer åt någon av galtarna. Eller om man kan se om en sugga inte har några dragna spenar. Men de känns som jag är fel person för o göra den bedömningen o håller mig gärna från det läget mao. grisarna dyker upp mer o mer där. Finns gott om gris ca 2-3km norr om marken. Likaså österut men där sätter motorvägen stopp för dom flesta att ta sig över iaf som tur är. Inte lätt att veta säkert nu för tiden men i mitten av juni då BORDE eventuella kultingar vara med sin mamma. En ensam gris, 50-60 kilo BORDE alltså vara antingen en galt eller gylta... Borde alltså!
Publicerat Juni 16, 201411 yr Inte lätt att veta säkert nu för tiden men i mitten av juni då BORDE eventuella kultingar vara med sin mamma. En ensam gris, 50-60 kilo BORDE alltså vara antingen en galt eller gylta... Borde alltså! låter vettigt det du säger. Tycker ju småttingarna borde va med ute o vandra. Har bara haft grisar i och omkring denna storleke på bilderna. Varken mkt mindre eller mycket större. men man kan ju inte va säker. Det blir väl en personlig bedömning i slutändan såklart men det känns aldrig roligt att inte vara helt säker, och är man inte det så är det bättre att fria än att fälla!
Publicerat Juni 16, 201411 yr Spar grisarna till aug ist, så kommer prepf med hund och skjuter dom åt dig... mvh/Urban
Publicerat Juni 16, 201411 yr Hundar finns o tillgå så det räcker och blir över tyvärr svår mark för hundjakt. Det är vak o fältjakt som gäller där beklagligt nog.
Publicerat Juni 16, 201411 yr Turbo - omdöme har du, det är det enda som behövs. Tro mig, med bra optik och lugn i själen missar du inte om där är dragna spenar. Den där på bilden är bara att peta ner om du inte vill odla gris som jag