Publicerat Augusti 16, 201313 yr Detta är en populär post. Suttit 2timmar sen gjorde jag fyra tryck på buttolon sen kom denna herre ut och smaka bly från 308an å sen ville inte han va med mer. Så grymt kul. Min största hittills Stavfelen är mina inte lurens
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Suttit 2timmar sen gjorde jag fyra tryck på buttolon sen kom denna herre ut och smaka bly från 308an å sen ville inte han va med mer. Så grymt kul. Min största hittills ImageUploadedByTapatalk 21376627322.764227.jpg Stavfelen är mina inte lurens Grattis, vad har du köpt för kikare?
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Hmm va ska man säga om denna morgon då? smög ut dit jag skulle vara en stund. Skämmer upp en Tjäder. KSer spår av Älg. Sitter ett bra tag inget händer. Bryter det hela börjar gå mot bilen. Vad får jag se då? Jo en Bock och en get som rusar iväg, det var ca 150 meter från där jag satt. Men sådan är ju jakten. Han inte få till ett bra skottläge då dom sprang fort iväg in i skogen. Det är tredje gången i år jag ser det där paret. Ska vila en stund innan jag ska dit igen nu vet jag hur jag ska smyga där. Såg var dom legat inatt.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Då var mitt första rådjur skjutet Stort grattis! Själv sitter jag å tjurar på jobbet, kommer inte ut i skogen förrän imorgon bitti
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Denna morgon var..... Speciell. Aldrig sett så mycket djur på en morgon. Det började med att ca 03:40 höll jag på att köra på en bock. Väl på pass kommer efter ca 15min ko och kalv fram på ca 100m följt av en get som kom i samma spår efter ca 20min. Jag hör en bock vråla och smyger mig bortåt för att kolla. Står och kollar på honom i ca 10min på drygt 300m håll (ca 100m bortanför där vår mark slutar). Hoppades på att han skulle gå över till vårat som han brukar men inte idag. Men ikväll är det en ny chans
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Detta är en populär post. Trodde de skulle bli noll. Men till slut så vart de en jätte liten 6a. S.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Detta är en populär post. Min premiär. Bock har jag med skådat, men på fel sida gränsen. Nya tag ikväll.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Min premiär. hämta (1).jpg Bock har jag med skådat, men på fel sida gränsen. Nya tag ikväll. Tjusigt! Det kommer verkligen svämma över med rådjur för dig nästa års jaktsäsong
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Grattis ni som lyckats! Blev en liten sexa för mig med, hann knappt ut på pass förrän han stod där på åkern i dimman. Ibland händer inget på evigheter, nu hände allt väldigt snabbt.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Detta är en populär post. Geten klev ut bakom granridån på 30 meter, spanade på den och konstaterade just GET. Lägger ner kikaren och ser något brunt i ögon vrån, då klev bocken ut på samma ställe, men han ställer sig bakom en buske så fort jag fått syn å honom. Sen går de iväg med rumpan mot mig ur marken... Men där var get och bock i dimman, och gris hade det varit i trädgården precis innan jag kom sa svärmor..
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Grattis, vad har du köpt för kikare?Det är en Zeiss 6-24. Har haft den nästan 2 år nu. Stavfelen är mina inte lurens
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Min premiär. hämta (1).jpg Bock har jag med skådat, men på fel sida gränsen. Nya tag ikväll. Sköt du tre rävar på bockpremiären? Bra jobbat!
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Sköt du tre rävar på bockpremiären? Bra jobbat! Japp samtliga är från i morse.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Min premiär. hämta (1).jpg Bock har jag med skådat, men på fel sida gränsen. Nya tag ikväll. Tjusigt.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr )#entry727329 För att inte kluddra i den tråden undrar jag i denna istället. I min värld så visar bilden en bock med två skitfina buksmällar. Skjuter som en gud är ju en högst personlig bedömning. Hoppas jag ser fel Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr http://www.jaktsidan.se/ipb/index.php?/topic/43899-Forums-tävling?-Bockjakten-2013-(bild+datum-bevis-krävs)#entry727329 För att inte kluddra i den tråden undrar jag i denna istället. I min värld så visar bilden en bock med två skitfina buksmällar. Skjuter som en gud är ju en högst personlig bedömning. Hoppas jag ser fel Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Ta det i den tråden så Daniel (Swinx) ser och kan svara dig. Kan ju vara att den stått snett och han skjutit in i bogen ut i buken kanske, jag vet inte. Men det har ju iaf läckt blod ur flabben på bocken.
Publicerat Augusti 16, 201313 yr Min premiär. hämta (1).jpg Bock har jag med skådat, men på fel sida gränsen. Nya tag ikväll. Så där ska de se ut!Ikväll blir det att guida:-) S