Publicerat September 27, 201312 yr Författare Några bilder från första veckan på september jakten, synd att det är dålig upplösning. En ståtlig herre som fick leva vidare och göra sina plikter nu i uppehållet Skickat från min GT-P3110 med Tapatalk 4 Även oxen måste få ha lite kul. Fina foton. Lite synd på upplösningen.
Publicerat September 28, 201312 yr Författare En såt blev det på fm. Det tog så lång tid innan vi fick in andra tjuren så då bröt vi för dagen. Det blev en 6- & en 8-taggare. 8:an var stor i kroppen. Uppskattad slaktvikt ca. 240-260 kg.
Publicerat September 29, 201312 yr Författare Ytterligare en tjur föll till backen idag. Det blev en fyr-taggare. Slut tjurar att skjuta.
Publicerat Oktober 2, 201312 yr glöm inte äppelhögarna folket ! man måste ju veta om man har älg och var dom finns.
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Författare glöm inte äppelhögarna folket ! man måste ju veta om man har älg och var dom finns. FUSK! Älgarna blir ju onyktra om dom äter för mycket äpplen som ligger i magen o jäser.
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Detta är en populär post. Men Jonsson, det är väl bra, då behöver man inte pimpla i sig en massa vin till middan
Publicerat Oktober 2, 201312 yr glöm inte äppelhögarna folket ! man måste ju veta om man har älg och var dom finns. joda grise æter også æpler så Jonson fusk? Linus har din bror bil? pm til mig kalle dk.
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Författare Men Jonsson, det är väl bra, då behöver man inte pimpla i sig en massa vin till middan Nej, det behöver man inte förstås!
Publicerat Oktober 3, 201312 yr Det är inte direkt så att längtan blir mindre när jag har läst här..! Den 14:e drar det igång, ska bli en upplevelse att delta själv för första gången Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4
Publicerat Oktober 3, 201312 yr Författare Det är inte direkt så att längtan blir mindre när jag har läst här..! Den 14:e drar det igång, ska bli en upplevelse att delta själv för första gången Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4 Hehe! Älgfrossa kanske?
Publicerat Oktober 3, 201312 yr Hehe! Älgfrossa kanske? Älgfrossa?? Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4
Publicerat Oktober 3, 201312 yr FUSK! Älgarna blir ju onyktra om dom äter för mycket äpplen som ligger i magen o jäser. hahhah kände på mig att någon skulle kommentera ´´fusk´´ äpplena är både till älg och gris. och när man inte bor i Kalix och har marker som håller 10 fina oxar på vart 20:onde hektar så är det bra att veta om man har älg eller inte jag brukar bara lägga ut lite för skojs skull, för att se om det går någon älg på marken, kanske kunna se vad det är för spår så att man vet vad det är för slags djur inget fusk jonsson !
Publicerat Oktober 3, 201312 yr Författare hahhah kände på mig att någon skulle kommentera ´´fusk´´ äpplena är både till älg och gris. och när man inte bor i Kalix och har marker som håller 10 fina oxar på vart 20:onde hektar så är det bra att veta om man har älg eller inte jag brukar bara lägga ut lite för skojs skull, för att se om det går någon älg på marken, kanske kunna se vad det är för spår så att man vet vad det är för slags djur inget fusk jonsson ! Jag känner till den metoden som en del jagade efter. Äpplen ca 50-100 m från tornet o sedan skjuta älgen/älgarna där.
Publicerat Oktober 3, 201312 yr Jag känner till den metoden som en del jagade efter. Äpplen ca 50-100 m från tornet o sedan skjuta älgen/älgarna där. de förstår jag, känner folk som gör det och det kan vara tråkigt ibland , men jag vårdar bara mitt vilt med äpplen
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Författare de förstår jag, känner folk som gör det och det kan vara tråkigt ibland , men jag vårdar bara mitt vilt med äpplen Ja, det är det! Snabbt o säkert skott när dom står o tuggar i sig äpplen som bäst. Älgen blir onykter om den äter för mycket äpplen. Äpplena ligger o jäser i kistan på dom.
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Ja, det är det! Snabbt o säkert skott när dom står o tuggar i sig äpplen som bäst. Älgen blir onykter om den äter för mycket äpplen. Äpplena ligger o jäser i kistan på dom. Så skjuter vi hjort här på kvällarna.
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Vi börjar den 12 oktober för denhär hösten, cant wait!vad jagar ni den 12okt? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Publicerat Oktober 6, 201312 yr vad jagar ni den 12okt? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Jag jagar älg då.Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Jag jagar älg då. Sent from my GT-P3110 using Tapatalk 4 vart bor ni?? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Publicerat Oktober 6, 201312 yr vart bor ni?? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Västernorrland, jagar i Jämtland.Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4
Publicerat Oktober 6, 201312 yr vart bor ni?? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Bor i Finland i Åbolands skärgård. Vårt jaktlag börjar alltid med älgarna mitt i oktober