Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2013

Featured Replies

Publicerat

8-10taggare..... det är många år sedan vi sett så stora tjurar här.

och var gör ni åt det?

• Svar 274
  • Visningar 27k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag sköt den tredje för iår för gråhund idag

• Men Jonsson, det är väl bra, då behöver man inte pimpla i sig en massa vin till middan  

• Vi är ju fri från uppehåll i år ! Gällivare kommun, å jag fick skjuta en större herre i år igen mycket skoj

Posted Images

Publicerat

Inskolning med junior på dagis samtidigt som jag får rapporter från jaktlaget via sms... Men på fredag, då jäklar är det dags även för mig! :)

Publicerat

och var gör ni åt det?

Inte ett dugg, tyvärr finns det inget samarbete värt namnet mellan de olika jaktlagen, alla tänker, lika bra att skjuta annars får nåt annat lag den. Här är det "bolagsjakt" som gäller, skjut allt ni ser, fast vi inte har en kvadratmeter bolagsskog i VVO:t

Publicerat

Verkar vara lite folk som meddelar och berättar hur det gått för dem..

Själv har jag haft en riktigt givande vecka med riktigt bra jakt.. Sköt 3 st ( Kviga, tjur och kalv ) Hade lägen på betydligt fler men sparar resten av kalvarna och dem stora oxarna tills oktober.. Dessa sköts på stånd för min unghund.. Nu väntas jaktprov för henne :biggrin: , nu när jag vet att jag har en hund som håller måttet.. Hon ställde även björn vid 1 tillfälle men en allt för feg husse vågade inte trycka av...

Publicerat

Snart är de dags igen. Vi börjar jaga på måndag och får skjuta 10+10.

Publicerat

Blev en kort jakt idag då det är förvarmt just nu över 20 plusgrader är lite för varmt att jaga framför allt att ha igång hundar. Nya tag i morgon.

Publicerat

Samma här tungt för hundarna i värmen blir morgonsläpp

Publicerat
  • Författare

Samma här tungt för hundarna i värmen blir morgonsläpp

+14 på morgonen o +18 i skuggan i em när vi bröt, men ännu varmare i solen förstås. :sad:

Publicerat

Vi gjorde ett släpp på morgonen, och sen gick vi drev i andra.

Det steg snabbt från 8 -16 ,,,och sen vidare och varmare

Publicerat

Här har det gott bra, tio i backen så här långt (även om jag "missat" en del). Jag hade ko med två kalvar i första passet idag, tyvärr gick det alldeles för fort och för trångt... Nya tag imorgon!

Publicerat

För varmt här med, men vi har fått en kviga o en tjur. I dag har vi haft i gång 3kor o en +10 taggare.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

Dags för en ny dag med älgjakt, skitjakt på er alla som ska ut idag.

Publicerat
  • Författare

Detsamma! :thumbsup:

Publicerat

Det gick troll i jakten idag igentligen hela helgen har inte varit bra för oss. En tjur o kalv är resultat i helgen. Samanlagt 12 älger på 4 dar är väl het ok för oss. Själv så har jag inte sett någon Älg bara spår efter Älg och även Björn. Idag såg jag tranor,Kanada Gäss och några korpar. Nya tag nästa helg.

Publicerat
  • Författare

2 pinntjurar skjutna under em. :thumbsup:

Publicerat

Jagat lördag-söndag en 6taggare det är allt, men så blir det när man inte har hundar som duger nåt till :sad:

Publicerat

Släpp rödtussarna så det blir lite fart....:lol:

Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur

Publicerat

Tredje året jag jagar, andra dagen på årets jakt och fjärde passet iår. Det resulterade i att min första älg gick i backen, en 4a, kanske 3 år gammal.

Jag fick han på 30 meter, lungt och sakta i en skjutgata, detta efter att ha suttit på huk en stund medans de 2 tjurarna som stod i riset bestämt sig för vilken väg de skulle ta. En kula bakom bogen och 25-30 meter senare var de klart.

Riktigt kul, inte sämre efter att ha väntat i 2år på rätt tillfälle (haft älg på passet förr, men allt har inte stämt då det varit sly etc ivägen.).

Nu är de bara resten av veckan kvar, plus alla helger i oktober!

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

Publicerat

Grattis till älgen! Sköt min första förra året, den kommer man nog att minnas resten av livet!

/Daniel

Publicerat

Grattis första älgen glömmer man aldrig

Publicerat

Släpp rödtussarna så det blir lite fart.... :lol:

Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur

Tror du på fullt allvar att älgmaffian skulle låta mig släppa en finnspets efter älg på DERAS jakt, glöm det, min ena tik är säkert 10ggr bättre älghund än de vrak som har "jagat" nu i helgen. Jag blir så trött.

Publicerat

Vi var ute och jagade lör och sön och fick två kalvar skjutna, det sågs även ett par kor/kvigor men de fick inga skottlägen. På de pass jag har suttit har jag inte sett något...

Men förra jakten sköt vi bara en kalv (31/1 jan :P ) så det är bättre i år än så länge. 

Jämten fick känna på spårning i lördags och det gick bra, även om vi inte stötte på någon älg. Men värmen var inte rolig för henne... Men hon fick iaf slita lite i kalven vi sköt och sedan en klöv att smaska på.

Publicerat

Vi började årets älgjakt på måndag denna vecka och vi har skjutit 3 älgar hittils. 1 kalv, 1 st fjoling samt 1 kviga!!!

Publicerat

Tycker det är lite med bilder.. ingen som lyckats skjuta något?:)