Publicerat Oktober 23, 201510 yr Detta är en populär post. Då grågässen blivit fett vaksamma nu när deras 400 kompisar störtat så går de trögt nu! Var ute imorse och jagade lite, många tusen gäss över oss men de kom in på 40 m sen ville de inte riktigt, hursom så fick vi iallafall ner 10 grå o 1 Kanada! Finns knappt kanadadicker hos oss just nu Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 23, 201510 yr Måste vara rätt skönt vissel i luften? Körde ut med båt, 8 hk Suzuki, en natt för knipjakt. Mitt på fjärden dammade jag in i en rejäl flock knipor i månskenet. Hörde visslet igenom motorljudet, vart tvungen att slå av och kolla om jag drömde.. Galet häftigt!Måste ha varit en upplevelse [emoji6]
Publicerat Januari 6, 201610 yr Tycker det varit dålig fart på gässen här nere i Blekinge i år.. Har ju inte varit kallt heller. Tror inte det blivit mer än ett tjugotal... Fler som upplevt detta?
Publicerat Januari 6, 201610 yr Vi har miljarder mer kanadagäss nu, sköt två st idag för att hålla dem borta från en åker, ska rodda en jakt i helgen... Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 18, 201610 yr Vi har miljarder mer kanadagäss nu, sköt två st idag för att hålla dem borta från en åker, ska rodda en jakt i helgen... Skickat från min iPhone med Tapatalk Simon, du som jagar i västsverige, har du några tips åt gåsjägarnoviser? Vi jagar i Falköping sen i höstas men har väl inte riktigt fått till det.
Publicerat Februari 18, 201610 yr Simon, du som jagar i västsverige, har du några tips åt gåsjägarnoviser? Vi jagar i Falköping sen i höstas men har väl inte riktigt fått till det. Jorå klart man har, håller på o skriver förfullt på min gåsjaktsbok!! Skjutit 561 gäss nu sen i juli... Vad är det du undrar över? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 18, 201610 yr Det var ett redigt jävla bra resultat. Gissar att du är mäkta nöjd med det! [emoji6] Vi får in gässen över oss, även sen på säsong, om vi valt rätt ställe på rätt dag. Men, vi har jäkligt svårt att få dem i håll eller få dem att slå. Köpte sillosocks till sista jakten, då var JPA på forat med. De var nyfikna men kom inte i håll förrän JPA plockade ner sitt gömsle och fattade posto bakom en höbal 75 m bakom bulvanbilden. Då fick vi en innan sträcket var över. Vi kör med 6 biltema grågås och 6 biltema kanadagås samt 12 st sillosocks grågås. Sen skjuter vi som krattor men det är en annan femma, det får vi lösa på banan i vår.
Publicerat Februari 18, 201610 yr Det var ett redigt jävla bra resultat. Gissar att du är mäkta nöjd med det! [emoji6] Vi får in gässen över oss, även sen på säsong, om vi valt rätt ställe på rätt dag. Men, vi har jäkligt svårt att få dem i håll eller få dem att slå. Köpte sillosocks till sista jakten, då var JPA på forat med. De var nyfikna men kom inte i håll förrän JPA plockade ner sitt gömsle och fattade posto bakom en höbal 75 m bakom bulvanbilden. Då fick vi en innan sträcket var över. Vi kör med 6 biltema grågås och 6 biltema kanadagås samt 12 st sillosocks grågås. Sen skjuter vi som krattor men det är en annan femma, det får vi lösa på banan i vår. Aa det är jag nöjd med! Det låter som typiska grågäss, kör ni med liggömslen? Om ni gör det MÅSTE dem se ut så som bilden Jag bifogar, annars så ser dem dessa direkt. Det andra är hur ni placerar er, har ni liggömsle så måste ni ut på mitten av fältet där gässen vill slå självmant. Notera att buskridåer oftast är skit på grågäss eftersom dem fattar att något är fel. Själva kör vi 48st dkwai bulvaner varav 24 skal o 24 fullkropps, under kanadagåsjakt har vi även 24 till i Kanada, alla fina gäss utan 6st är grågäss! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 20, 201610 yr Detta är en populär post. Min nya film! http://youtu.be/diugcmUnuDs Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 21, 201610 yr Bara en stilla fundering, 561 gäss är verkligen mycket. Vad väljer man att göra med så mycket fågel?
Publicerat Februari 21, 201610 yr Bara en stilla fundering, 561 gäss är verkligen mycket. Vad väljer man att göra med så mycket fågel? Vi ger bort, säljer kött och äter själva. Kadavrerna hamnar på våra 2 rävåtlar, det som inte får plats åker till vildmarks typ 5 åtlar! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 21, 201610 yr Min nya film! http://youtu.be/diugcmUnuDs Skickat från min iPhone med Tapatalk Duktig kille du Simon ! Du skulle troligen kunna göra en hyffsat bra näring på att sälja Gåsjakt till svältande stockholmare / P
Publicerat Februari 21, 201610 yr Simon, jag såg ingen bild bifogad, är det bara Tapatalk som spökar eller föll bilden bort?
Publicerat Februari 21, 201610 yr Simon, jag såg ingen bild bifogad, är det bara Tapatalk som spökar eller föll bilden bort? Antar att det är tapatalk, bättre nu? https://youtu.be/diugcmUnuDs Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 21, 201610 yr När kommer hela filmen? Först och främst när jag Har mer material, sen så när ja har tillräckligt många visningar på trailern Skickat från min iPhone med Tapatalk Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 22, 201610 yr Aa det är jag nöjd med! Det låter som typiska grågäss, kör ni med liggömslen? Om ni gör det MÅSTE dem se ut så som bilden Jag bifogar, annars så ser dem dessa direkt. Det andra är hur ni placerar er, har ni liggömsle så måste ni ut på mitten av fältet där gässen vill slå självmant. Notera att buskridåer oftast är skit på grågäss eftersom dem fattar att något är fel. Själva kör vi 48st dkwai bulvaner varav 24 skal o 24 fullkropps, under kanadagåsjakt har vi även 24 till i Kanada, alla fina gäss utan 6st är grågäss! Skickat från min iPhone med Tapatalk Alltså filmen kom med, tänkte på bilden du refererar till i denna post. Kul film förresten! Och, gåsbröst, hur får man till det bra? Våra blev halvtaskiga oavsett långkok, ugnsstek eller stekpanna.
Publicerat Februari 22, 201610 yr Alltså filmen kom med, tänkte på bilden du refererar till i denna post. Kul film förresten! Och, gåsbröst, hur får man till det bra? Våra blev halvtaskiga oavsett långkok, ugnsstek eller stekpanna. Här är en bild, vet att jag har fler som är bättre men dem ligger i systemkameran! Börja med att lägga dem i filmjölk i 2-3 dagar, då är transmaken borta. Är det Kanada eller grå du skall tillaga? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Februari 22, 201610 yr Får så sjukt mkt folk som vill prata med mig om gåsjakt osv, är det värt att skapa en Fb sida så att alla kan nå mig enkelt? Kanske kan vara bra för boken också? Vad tror ni? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 3, 201610 yr Får så sjukt mkt folk som vill prata med mig om gåsjakt osv, är det värt att skapa en Fb sida så att alla kan nå mig enkelt? Kanske kan vara bra för boken också? Vad tror ni? Skickat från min iPhone med Tapatalk Klart du ska. Satsa!
Publicerat Mars 5, 201610 yr Får så sjukt mkt folk som vill prata med mig om gåsjakt osv, är det värt att skapa en Fb sida så att alla kan nå mig enkelt? Kanske kan vara bra för boken också? Vad tror ni? Skickat från min iPhone med Tapatalk Att bjuda på kunskap är idag en framgångsfaktor i marknadsföring. Så kör!
Publicerat Mars 5, 201610 yr Att bjuda på kunskap är idag en framgångsfaktor i marknadsföring. Så kör! Håller med. Ev edits = språkfix
Publicerat Mars 19, 201610 yr Detta är en populär post. Jag har nu dragit igång sidan! Den heter gåsjakt i west och där kommer jag finnas till hjälp för er alla! https://www.facebook.com/Gåsjakt-i-west-784122898356215/
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.