Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsjakt

Featured Replies

Publicerat

Det här påminnde mer som att stå i ett åskoväder! [emoji6]

  • Svar 426
  • Visningar 69,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Gick jävligt bra idag, gässen kom bara i nått så sjukt stora mängder. Blev 18 fågel endå ;-) bästa dagen hittills, de blev nästan kaotiskt ett tag när de va gäss absolut över allt

  • Bra morgon, 32st trots strålande sol och ett vapen som ibland inte ville fungera. 2 skyttar.

Posted Images

Publicerat

Måste vara rätt skönt vissel i luften? Körde ut med båt, 8 hk Suzuki, en natt för knipjakt. Mitt på fjärden dammade jag in i en rejäl flock knipor i månskenet. Hörde visslet igenom motorljudet, vart tvungen att slå av och kolla om jag drömde.. Galet häftigt!

Måste ha varit en upplevelse [emoji6]
  • 2 months later...
Publicerat

Tycker det varit dålig fart på gässen här nere i Blekinge i år.. Har ju inte varit kallt heller. Tror inte det blivit mer än ett tjugotal...

Fler som upplevt detta?

Publicerat

Japp, likadant här nere i sydvästra Skåne.

Publicerat

Vi har miljarder mer kanadagäss nu, sköt två st idag för att hålla dem borta från en åker, ska rodda en jakt i helgen...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • 1 month later...
Publicerat

Vi har miljarder mer kanadagäss nu, sköt två st idag för att hålla dem borta från en åker, ska rodda en jakt i helgen...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Simon, du som jagar i västsverige, har du några tips åt gåsjägarnoviser? Vi jagar i Falköping sen i höstas men har väl inte riktigt fått till det.

Publicerat

Simon, du som jagar i västsverige, har du några tips åt gåsjägarnoviser? Vi jagar i Falköping sen i höstas men har väl inte riktigt fått till det.

Jorå klart man har, håller på o skriver förfullt på min gåsjaktsbok!!

Skjutit 561 gäss nu sen i juli...

Vad är det du undrar över?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Det var ett redigt jävla bra resultat. Gissar att du är mäkta nöjd med det! [emoji6]

Vi får in gässen över oss, även sen på säsong, om vi valt rätt ställe på rätt dag.

Men, vi har jäkligt svårt att få dem i håll eller få dem att slå. Köpte sillosocks till sista jakten, då var JPA på forat med. De var nyfikna men kom inte i håll förrän JPA plockade ner sitt gömsle och fattade posto bakom en höbal 75 m bakom bulvanbilden. Då fick vi en innan sträcket var över.

Vi kör med 6 biltema grågås och 6 biltema kanadagås samt 12 st sillosocks grågås.

Sen skjuter vi som krattor men det är en annan femma, det får vi lösa på banan i vår.

Publicerat

Det var ett redigt jävla bra resultat. Gissar att du är mäkta nöjd med det! [emoji6]

Vi får in gässen över oss, även sen på säsong, om vi valt rätt ställe på rätt dag.

Men, vi har jäkligt svårt att få dem i håll eller få dem att slå. Köpte sillosocks till sista jakten, då var JPA på forat med. De var nyfikna men kom inte i håll förrän JPA plockade ner sitt gömsle och fattade posto bakom en höbal 75 m bakom bulvanbilden. Då fick vi en innan sträcket var över.

Vi kör med 6 biltema grågås och 6 biltema kanadagås samt 12 st sillosocks grågås.

Sen skjuter vi som krattor men det är en annan femma, det får vi lösa på banan i vår.

Aa det är jag nöjd med!

Det låter som typiska grågäss, kör ni med liggömslen? Om ni gör det MÅSTE dem se ut så som bilden Jag bifogar, annars så ser dem dessa direkt. Det andra är hur ni placerar er, har ni liggömsle så måste ni ut på mitten av fältet där gässen vill slå självmant. Notera att buskridåer oftast är skit på grågäss eftersom dem fattar att något är fel.

Själva kör vi 48st dkwai bulvaner varav 24 skal o 24 fullkropps, under kanadagåsjakt har vi även 24 till i Kanada, alla fina gäss utan 6st är grågäss!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Bara en stilla fundering, 561 gäss är verkligen mycket. Vad väljer man att göra med så mycket fågel?

Publicerat

Bara en stilla fundering, 561 gäss är verkligen mycket. Vad väljer man att göra med så mycket fågel?

Vi ger bort, säljer kött och äter själva. Kadavrerna hamnar på våra 2 rävåtlar, det som inte får plats åker till vildmarks typ 5 åtlar!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Min nya film! http://youtu.be/diugcmUnuDs

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Duktig kille du Simon !

Du skulle troligen kunna göra en hyffsat bra näring på att sälja Gåsjakt till svältande stockholmare

/ P

Publicerat

Simon, jag såg ingen bild bifogad, är det bara Tapatalk som spökar eller föll bilden bort?

Publicerat

När kommer hela filmen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Simon, jag såg ingen bild bifogad, är det bara Tapatalk som spökar eller föll bilden bort?

Antar att det är tapatalk, bättre nu?

https://youtu.be/diugcmUnuDs

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

När kommer hela filmen?

Först och främst när jag Har mer material, sen så när ja har tillräckligt många visningar på trailern ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Aa det är jag nöjd med!

Det låter som typiska grågäss, kör ni med liggömslen? Om ni gör det MÅSTE dem se ut så som bilden Jag bifogar, annars så ser dem dessa direkt. Det andra är hur ni placerar er, har ni liggömsle så måste ni ut på mitten av fältet där gässen vill slå självmant. Notera att buskridåer oftast är skit på grågäss eftersom dem fattar att något är fel.

Själva kör vi 48st dkwai bulvaner varav 24 skal o 24 fullkropps, under kanadagåsjakt har vi även 24 till i Kanada, alla fina gäss utan 6st är grågäss!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Alltså filmen kom med, tänkte på bilden du refererar till i denna post. Kul film förresten! Och, gåsbröst, hur får man till det bra? Våra blev halvtaskiga oavsett långkok, ugnsstek eller stekpanna.

Publicerat

Alltså filmen kom med, tänkte på bilden du refererar till i denna post. Kul film förresten! Och, gåsbröst, hur får man till det bra? Våra blev halvtaskiga oavsett långkok, ugnsstek eller stekpanna.

Här är en bild, vet att jag har fler som är bättre men dem ligger i systemkameran!

Börja med att lägga dem i filmjölk i 2-3 dagar, då är transmaken borta. Är det Kanada eller grå du skall tillaga?

e123aab85dcfd34cb3e036efe85afa94.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Får så sjukt mkt folk som vill prata med mig om gåsjakt osv, är det värt att skapa en Fb sida så att alla kan nå mig enkelt? Kanske kan vara bra för boken också? Vad tror ni?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • 2 weeks later...
Publicerat

Får så sjukt mkt folk som vill prata med mig om gåsjakt osv, är det värt att skapa en Fb sida så att alla kan nå mig enkelt? Kanske kan vara bra för boken också? Vad tror ni?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Klart du ska. Satsa!

Publicerat

Får så sjukt mkt folk som vill prata med mig om gåsjakt osv, är det värt att skapa en Fb sida så att alla kan nå mig enkelt? Kanske kan vara bra för boken också? Vad tror ni?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Att bjuda på kunskap är idag en framgångsfaktor i marknadsföring. Så kör!

Publicerat

Att bjuda på kunskap är idag en framgångsfaktor i marknadsföring. Så kör!

Håller med.

Ev edits = språkfix

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.