Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsjakt

Featured Replies

Publicerat

Rekommendera helt klart piporna från DK WAI

Jag använder bara träpipor/flöjtar , gillar den lite rundare varmare tonen i just trä . Tror mina bästa är gjorda i Nya Zeeland

  • Svar 426
  • Visningar 69,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Gick jävligt bra idag, gässen kom bara i nått så sjukt stora mängder. Blev 18 fågel endå ;-) bästa dagen hittills, de blev nästan kaotiskt ett tag när de va gäss absolut över allt

  • Bra morgon, 32st trots strålande sol och ett vapen som ibland inte ville fungera. 2 skyttar.

Posted Images

Publicerat

Intressant, har du någon bild på dessa ?

Publicerat

Tyvärr inte, plus att dom är hos lillebror med för tillfälle.

Köpte dessa för bra många år sedan. Om jag inte missminner mig totalt var det någon i nz som tävlade i gås/ank lock som gjorde dessa jag har

Publicerat

Jag kör på dkwais greylag hammer, tycker de funkar kanon! När man får ner de grå o inte bara Kanada då har man lyckats! Kanadicker kan komma in på typ skor XD

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Hur många kilo ätbart gåskött kan de tänkas vara på flaket?

Publicerat

Var borta med Urban, culot och min yngre bror idag kväll och jagade lite gäss vid tureholm, slank med en gräsand också! Fanns säkert över 500 gäss när vi väl kom på plats. Jag sköt en grågås, culot också + en gräsand. Pappa sköt inget vilket jag tyvärr måste tycka synd om honom för pga att Gustav stod med honom. Det var hans första jakt och jag tror att han tyckte att det var kul!

På bilden så håller Gustav i fåglarna! [emoji1]

Gustav kämpade väl , jag trodde han skulle sjunka ner en halvmeter när han räta på ryggen :-)

/P

Publicerat

Gustav kämpade väl , jag trodde han skulle sjunka ner en halvmeter när han räta på ryggen :-)

/P

Nog tyckte han att det var tungt men jag tror att det största problemet enligt honom var blodet på fåglarna [emoji6]
Publicerat

Fick en ide om att modda Biltema skalvettar för landbruk till flytvettar :-) En platta av 50 mm markisolering lär ju hålla upp skalen iaf

Sen får man väl skruva fast nåt metallmässigt som köl ,

/Ppost-16336-0-65461200-1444579017_thumb.j

Publicerat

Är det där en Biltema grågås?? De är de väl inte

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jag funderade lite nu på seneftermiddagen.....

Man behöver nog rätt tung köl på dom, då flytkraften blir rätt stor....

Gissar att dom kan bli lite "vippiga" annars, framför allt vid lite vind.

Testköra lördagkväll?

Publicerat

Är det där en Biltema grågås?? De är de väl inte

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Jo ! det är det ..

/ P

Publicerat

Jo ! det är det ..

/ P

Har de gjort om dem? De va ju typ gröna innan?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jag funderade lite nu på seneftermiddagen.....

Man behöver nog rätt tung köl på dom, då flytkraften blir rätt stor....

Gissar att dom kan bli lite "vippiga" annars, framför allt vid lite vind.

Testköra lördagkväll?

inte helt omöljigt  :tongue:

Publicerat

Har de gjort om dem? De va ju typ gröna innan?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dom här e nästan lite " luddiga" 

 

/ p

Publicerat

Jojo men de är ju flocket ;) tänkte på färgen för Biltemas grågäss har varit gröna istället för bruna!

b22dc28963330ce3c0200f7826a68a6a.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jojo men de är ju flocket ;) tänkte på färgen för Biltemas grågäss har varit gröna istället för bruna!

b22dc28963330ce3c0200f7826a68a6a.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Urban praktiserade ett tag på Biltema under deras bulvan/vettelansering, om jag inte missminner mig så var han på marknadsföringsdelen. Men jag är inte säker.
Publicerat

HA Ha Strävhår du kan muntra upp en!☺

Publicerat

Jojo men de är ju flocket ;) tänkte på färgen för Biltemas grågäss har varit gröna istället för bruna!

Jag tycker dom ser helt okay ut , och inte vill jag kalla dom gröna ...

/P

Publicerat

Aa för den på din bild ser ju skitbra ut!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jag funderade lite nu på seneftermiddagen.....

Man behöver nog rätt tung köl på dom, då flytkraften blir rätt stor....

Gissar att dom kan bli lite "vippiga" annars, framför allt vid lite vind.

Testköra lördagkväll?[/quot

Jag inbillar mig att dom

"Suger fast " i vattenytan då frigoliten är platt ,

Men jag får hitta på nåt kölmässigt ...

Publicerat

Aa för den på din bild ser ju skitbra ut!

Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quot

Ja för under 500 för 6 st tycker jag dom ser fan så

Okay ut

/P

Publicerat

En härlig morgon som resulterade i 24gäss. ImageUploadedByTapatalk1442043751.501056.jpg

Cammo-italienaren? Grattis till lyckad gåsjakt!

/M

Publicerat

En italienare med tejp från rusta. Kanoners! [emoji4]

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.