Publicerat Oktober 7, 201510 yr Rekommendera helt klart piporna från DK WAI Jag använder bara träpipor/flöjtar , gillar den lite rundare varmare tonen i just trä . Tror mina bästa är gjorda i Nya Zeeland
Publicerat Oktober 7, 201510 yr Tyvärr inte, plus att dom är hos lillebror med för tillfälle. Köpte dessa för bra många år sedan. Om jag inte missminner mig totalt var det någon i nz som tävlade i gås/ank lock som gjorde dessa jag har
Publicerat Oktober 7, 201510 yr Jag kör på dkwais greylag hammer, tycker de funkar kanon! När man får ner de grå o inte bara Kanada då har man lyckats! Kanadicker kan komma in på typ skor XD Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 9, 201510 yr Detta är en populär post. Var borta med Urban, culot och min yngre bror idag kväll och jagade lite gäss vid tureholm, slank med en gräsand också! Fanns säkert över 500 gäss när vi väl kom på plats. Jag sköt en grågås, culot också + en gräsand. Pappa sköt inget vilket jag tyvärr måste tycka synd om honom för pga att Gustav stod med honom. Det var hans första jakt och jag tror att han tyckte att det var kul! På bilden så håller Gustav i fåglarna! [emoji1]
Publicerat Oktober 9, 201510 yr Detta är en populär post. Var borta med Urban, culot och min yngre bror idag kväll och jagade lite gäss vid tureholm, slank med en gräsand också! Fanns säkert över 500 gäss när vi väl kom på plats. Jag sköt en grågås, culot också + en gräsand. Pappa sköt inget vilket jag tyvärr måste tycka synd om honom för pga att Gustav stod med honom. Det var hans första jakt och jag tror att han tyckte att det var kul! På bilden så håller Gustav i fåglarna! [emoji1] Du är en bra förebild till far din, han blir nog som dig när han blir stor. Grattis Erik!
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Var borta med Urban, culot och min yngre bror idag kväll och jagade lite gäss vid tureholm, slank med en gräsand också! Fanns säkert över 500 gäss när vi väl kom på plats. Jag sköt en grågås, culot också + en gräsand. Pappa sköt inget vilket jag tyvärr måste tycka synd om honom för pga att Gustav stod med honom. Det var hans första jakt och jag tror att han tyckte att det var kul! På bilden så håller Gustav i fåglarna! [emoji1] Gustav kämpade väl , jag trodde han skulle sjunka ner en halvmeter när han räta på ryggen :-) /P
Publicerat Oktober 10, 201510 yr Gustav kämpade väl , jag trodde han skulle sjunka ner en halvmeter när han räta på ryggen :-) /P Nog tyckte han att det var tungt men jag tror att det största problemet enligt honom var blodet på fåglarna [emoji6]
Publicerat Oktober 11, 201510 yr Fick en ide om att modda Biltema skalvettar för landbruk till flytvettar :-) En platta av 50 mm markisolering lär ju hålla upp skalen iaf Sen får man väl skruva fast nåt metallmässigt som köl , /P
Publicerat Oktober 11, 201510 yr Är det där en Biltema grågås?? De är de väl inte Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 11, 201510 yr Jag funderade lite nu på seneftermiddagen..... Man behöver nog rätt tung köl på dom, då flytkraften blir rätt stor.... Gissar att dom kan bli lite "vippiga" annars, framför allt vid lite vind. Testköra lördagkväll?
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Är det där en Biltema grågås?? De är de väl inte Skickat från min iPhone med Tapatalk Jo ! det är det .. / P
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Jo ! det är det .. / P Har de gjort om dem? De va ju typ gröna innan? Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Jag funderade lite nu på seneftermiddagen..... Man behöver nog rätt tung köl på dom, då flytkraften blir rätt stor.... Gissar att dom kan bli lite "vippiga" annars, framför allt vid lite vind. Testköra lördagkväll? inte helt omöljigt
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Har de gjort om dem? De va ju typ gröna innan? Skickat från min iPhone med Tapatalk Dom här e nästan lite " luddiga" / p
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Jojo men de är ju flocket tänkte på färgen för Biltemas grågäss har varit gröna istället för bruna! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Jojo men de är ju flocket tänkte på färgen för Biltemas grågäss har varit gröna istället för bruna! Skickat från min iPhone med Tapatalk Urban praktiserade ett tag på Biltema under deras bulvan/vettelansering, om jag inte missminner mig så var han på marknadsföringsdelen. Men jag är inte säker.
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Jojo men de är ju flocket tänkte på färgen för Biltemas grågäss har varit gröna istället för bruna! Jag tycker dom ser helt okay ut , och inte vill jag kalla dom gröna ... /P
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Aa för den på din bild ser ju skitbra ut! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Jag funderade lite nu på seneftermiddagen..... Man behöver nog rätt tung köl på dom, då flytkraften blir rätt stor.... Gissar att dom kan bli lite "vippiga" annars, framför allt vid lite vind. Testköra lördagkväll?[/quot Jag inbillar mig att dom "Suger fast " i vattenytan då frigoliten är platt , Men jag får hitta på nåt kölmässigt ...
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Aa för den på din bild ser ju skitbra ut! Skickat från min iPhone med Tapatalk[/quot Ja för under 500 för 6 st tycker jag dom ser fan så Okay ut /P
Publicerat Oktober 12, 201510 yr En härlig morgon som resulterade i 24gäss. ImageUploadedByTapatalk1442043751.501056.jpg Cammo-italienaren? Grattis till lyckad gåsjakt! /M
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.