Hoppa till innehåll

Gåsjakt


Mike M

Recommended Posts

Nu har jag o mitt företag blivit återförsäljare för dkwais bulvaner (de vi använder) och får hem första leveransen den 29onde april, de som beställer innan dess får en grym öppningsrabatt! :D hör av er om ni är intresserade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag o mitt företag blivit återförsäljare för dkwais bulvaner (de vi använder) och får hem första leveransen den 29onde april, de som beställer innan dess får en grym öppningsrabatt! :D hör av er om ni är intresserade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Pris? Antal per förpackning? Säljer du deras pipor också?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag o mitt företag blivit återförsäljare för dkwais bulvaner (de vi använder) och får hem första leveransen den 29onde april, de som beställer innan dess får en grym öppningsrabatt! :D hör av er om ni är intresserade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Pris? Antal per förpackning? Säljer du deras pipor också?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pris? Antal per förpackning? Säljer du deras pipor också?

2100 kr nu innan 29onde! 12pack skal, 6pack helkroppar, japp säljer deras pipor oxå!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hepp, hepp! Hur går det med skyddsjakten för er? Är gässlingarna flygga nu och klarar sig själva om man vill nypa sig en gås?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vi är nu i full fart med att skyddsjaga, går riktigt bra också, var uppe i Sthlms trakten och jagade igår och allt gick kanon utan skyttet, jag sköt fullständigt skit... låg väl på runt typ 75%.... Aja det kommer fler jakter, men gäss föll det hela morgonen iallafall ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
2 hours ago Simon. sa:

I söndags pangade vi gäss, det blev ett gäng på 110 gäss! 

Oooops!:o Grattis till en lyckad jakt!:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej. 

Har nyligen fått tillgång till att jaga gäss mellan Varberg och Falkenberg. Marken går upp från havet och över gamla E6:an, nere vid havet är det strand med stor sten som sen övergår i betesmark. 

Fruktansvärt bra med fågel men svårt att få till något bra resultat. 

Gässen verkar helt ointresserade av mina bulvan och slår ner i havet strax utanför stranden bortanför mina marker. 

Hur får jag ner dem hos mig eller ska jag byta strategi och i så fall till vad?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur har det gått för er andra iår? 

För oss har det hittils blivit 595 gåsar, hoppas på iallafall över  650 innan all jakt (inkl skyddsjakt) är slut ;) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

47 minutes ago Simon. sa:

Hur har det gått för er andra iår? 

För oss har det hittils blivit 595 gåsar, hoppas på iallafall över  650 innan all jakt (inkl skyddsjakt) är slut ;) 

Då får du väl äta gås resten av det här året o fram till nästa jaktsäsong börjar med skyddsjakt.:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 8 december 2016 at 19:09 lsjonsson sa:

Då får du väl äta gås resten av det här året o fram till nästa jaktsäsong börjar med skyddsjakt.:D

Hahah nejdå vi Hr börjat lämna in dem för att bli korv som ges till bekanta o liknande :) 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Simon. sa:

Hahah nejdå vi Hr börjat lämna in dem för att bli korv som ges till bekanta o liknande :) 

Se där ja, så det går att göra korv på gås också! Ddet har jag aldrig hört talats om.:thumbsup::rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago lsjonsson sa:

Se där ja, så det går att göra korv på gås också! Ddet har jag aldrig hört talats om.:thumbsup::rolleyes:

Jag brukar göra chorizo på gås, blir jäkligt gott! Då och då gör jag även lasagne på hemmagjord pasta och gås. Barnens favorit!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Mr.Mephisto sa:

Jag brukar göra chorizo på gås, blir jäkligt gott! Då och då gör jag även lasagne på hemmagjord pasta och gås. Barnens favorit!

Se där ja! Det finns tydligen en hel som man göra på gås som man inte har provat på. Det är väl ca 27 år sedan jag sköt en gås sist o det var n. Aneby där jag hade stugan.:rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago lsjonsson sa:

Oh shit!:o Ingen dålig jakt det där. Grattis!:smile: Du måste väl drömma om gäss numera!:lol:

Aa nä, riktigt mäktigt, tack! 3dje jakten över 100 iår så aa de kan man väl säga att jag gör ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Simon. sa:

Aa nä, riktigt mäktigt, tack! 3dje jakten över 100 iår så aa de kan man väl säga att jag gör ;)

Ja visst är det mäktigt att komma över 100 på en dag. Det kan ju inte bli några gäss kvar till oss andra döingar!:rolleyes::lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...