Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsjakt

Featured Replies

Publicerat

Nu har jag o mitt företag blivit återförsäljare för dkwais bulvaner (de vi använder) och får hem första leveransen den 29onde april, de som beställer innan dess får en grym öppningsrabatt! :D hör av er om ni är intresserade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Svar 426
  • Visningar 69,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Gick jävligt bra idag, gässen kom bara i nått så sjukt stora mängder. Blev 18 fågel endå ;-) bästa dagen hittills, de blev nästan kaotiskt ett tag när de va gäss absolut över allt

  • Bra morgon, 32st trots strålande sol och ett vapen som ibland inte ville fungera. 2 skyttar.

Posted Images

Publicerat

Nu har jag o mitt företag blivit återförsäljare för dkwais bulvaner (de vi använder) och får hem första leveransen den 29onde april, de som beställer innan dess får en grym öppningsrabatt! :D hör av er om ni är intresserade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Pris? Antal per förpackning? Säljer du deras pipor också?

Publicerat

Nu har jag o mitt företag blivit återförsäljare för dkwais bulvaner (de vi använder) och får hem första leveransen den 29onde april, de som beställer innan dess får en grym öppningsrabatt! :D hör av er om ni är intresserade :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Pris? Antal per förpackning? Säljer du deras pipor också?

Publicerat

Pris? Antal per förpackning? Säljer du deras pipor också?

2100 kr nu innan 29onde! 12pack skal, 6pack helkroppar, japp säljer deras pipor oxå!

Publicerat

2100 kr nu innan 29onde! 12pack skal, 6pack helkroppar, japp säljer deras pipor oxå!

hur mycket får Jaktsidan för reklamplatsen  :wink:

  • 2 months later...
Publicerat

Hepp, hepp! Hur går det med skyddsjakten för er? Är gässlingarna flygga nu och klarar sig själva om man vill nypa sig en gås?

  • 1 month later...
Publicerat

Vi är nu i full fart med att skyddsjaga, går riktigt bra också, var uppe i Sthlms trakten och jagade igår och allt gick kanon utan skyttet, jag sköt fullständigt skit... låg väl på runt typ 75%.... Aja det kommer fler jakter, men gäss föll det hela morgonen iallafall ;)

  • 4 weeks later...
Publicerat

Snyggt Simon!:thumbsup::) Det är där alla gässen hamnar när det blir mindre i norr???;):(

  • 2 weeks later...
Publicerat
2 hours ago Simon. sa:

I söndags pangade vi gäss, det blev ett gäng på 110 gäss! 

Oooops!:o Grattis till en lyckad jakt!:)

  • 1 month later...
Publicerat

Hej. 

Har nyligen fått tillgång till att jaga gäss mellan Varberg och Falkenberg. Marken går upp från havet och över gamla E6:an, nere vid havet är det strand med stor sten som sen övergår i betesmark. 

Fruktansvärt bra med fågel men svårt att få till något bra resultat. 

Gässen verkar helt ointresserade av mina bulvan och slår ner i havet strax utanför stranden bortanför mina marker. 

Hur får jag ner dem hos mig eller ska jag byta strategi och i så fall till vad?

  • 1 month later...
Publicerat

Hur har det gått för er andra iår? 

För oss har det hittils blivit 595 gåsar, hoppas på iallafall över  650 innan all jakt (inkl skyddsjakt) är slut ;) 

Publicerat
47 minutes ago Simon. sa:

Hur har det gått för er andra iår? 

För oss har det hittils blivit 595 gåsar, hoppas på iallafall över  650 innan all jakt (inkl skyddsjakt) är slut ;) 

Då får du väl äta gås resten av det här året o fram till nästa jaktsäsong börjar med skyddsjakt.:D

Publicerat
På 8 december 2016 at 19:09 lsjonsson sa:

Då får du väl äta gås resten av det här året o fram till nästa jaktsäsong börjar med skyddsjakt.:D

Hahah nejdå vi Hr börjat lämna in dem för att bli korv som ges till bekanta o liknande :) 

Publicerat
3 minutes ago Simon. sa:

Hahah nejdå vi Hr börjat lämna in dem för att bli korv som ges till bekanta o liknande :) 

Se där ja, så det går att göra korv på gås också! Ddet har jag aldrig hört talats om.:thumbsup::rolleyes:

Publicerat
12 hours ago lsjonsson sa:

Se där ja, så det går att göra korv på gås också! Ddet har jag aldrig hört talats om.:thumbsup::rolleyes:

Jag brukar göra chorizo på gås, blir jäkligt gott! Då och då gör jag även lasagne på hemmagjord pasta och gås. Barnens favorit!

Publicerat
1 hour ago Mr.Mephisto sa:

Jag brukar göra chorizo på gås, blir jäkligt gott! Då och då gör jag även lasagne på hemmagjord pasta och gås. Barnens favorit!

Se där ja! Det finns tydligen en hel som man göra på gås som man inte har provat på. Det är väl ca 27 år sedan jag sköt en gås sist o det var n. Aneby där jag hade stugan.:rolleyes:

Publicerat

Oh shit!:o Ingen dålig jakt det där. Grattis!:smile: Du måste väl drömma om gäss numera!:lol:

Publicerat
1 minute ago lsjonsson sa:

Oh shit!:o Ingen dålig jakt det där. Grattis!:smile: Du måste väl drömma om gäss numera!:lol:

Aa nä, riktigt mäktigt, tack! 3dje jakten över 100 iår så aa de kan man väl säga att jag gör ;)

Publicerat
18 minutes ago Simon. sa:

Aa nä, riktigt mäktigt, tack! 3dje jakten över 100 iår så aa de kan man väl säga att jag gör ;)

Ja visst är det mäktigt att komma över 100 på en dag. Det kan ju inte bli några gäss kvar till oss andra döingar!:rolleyes::lol:

  • 1 month later...
Publicerat

Gåsjakten har fortsatt, 908 hittills, numera är det skyddsjakten som gäller :-) 

image.jpg

image.jpg

Publicerat

Fy 17 gåsjägaren!:o

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.