Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minkjakten... 06/07

Featured Replies

Publicerat

Jaktsäsongens första mink är ett faktum...såg spår av mink vid mitt fiskeställe igår och satte då ut en fälla...i dag satt minken i fällan. :D fick även 300 kg braxen  >:(  och 79kg sik i min sikfälla i dag.  ;D

Fick ytterligare en farmräv på ståndskall för min terrier och stövare i morse...så ibland leker livet för en gammal trapper.  ;)  ;D

post-438-1157118397_thumb.jpg

• Svar 157
  • Visningar 22,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Skojj!  ;D ååh så kul med braxen  ;) fast den går ju bra att lägga i fällorna  :)

Publicerat

Det kallar jag en lyckas dag  ;D

Ska bara snickra ihop skyddstunnlarna till mina trapper 90 sen ska dom sättas ut  :)

Publicerat

Idag fick jag min gävleborgsfälla ;D så då blire till att sätta ut fällan så snart jag har tid :)

Publicerat
Jaktsäsongens första mink är ett faktum...såg spår av mink vid mitt fiskeställe igår och satte då ut en fälla...i dag satt minken i fällan.

Fångade du minken i "Granlunds farmtillbehör" fällan som syns på bilden?  Undrar bara då jag trots ihärdiga försök inte lyckats få en enda mink att gå i mina stora gallerfällor trots stora besvär med att försöka få fällan att smälta in i omgivningen samt "rätt placering"... Tror personligen att minken (och räven) inte är så förtjusta i gallerfällor...  ??? :- 

( 5 mårdhundar å en mink förhöstens saldo hittills, minken tagen i en Trapper......  :D :- )

... fick även 300 kg braxen  >:(  och 79kg sik i min sikfälla i dag.  ;D

Fällor används väl för för predatorer, spön till fiske... Grattis till en fin sikfångst... :-X   ;) ;) ;D

Mvh. Anders

Publicerat
  • Författare
Fångade du minken i "Granlunds farmtillbehör" fällan som syns på bilden?  Undrar bara då jag trots ihärdiga försök inte lyckats få en enda mink att gå i mina stora gallerfällor trots stora besvär med att försöka få fällan att smälta in i omgivningen samt "rätt placering"... Tror personligen att minken (och räven) inte är så förtjusta i gallerfällor...  ??? :- 

( 5 mårdhundar å en mink förhöstens saldo hittills, minken tagen i en Trapper......  :D :- )

Fällor används väl för för predatorer, spön till fiske... Grattis till en fin sikfångst... :-X    ;) ;) ;D

Mvh. Anders

Jag har nog samma uppfattning om gallerfällor...inget vidare för friska rävar.

Men minkarna har jag nog fått i gallerfällor...men då i dom mindre modellerna...den här större fällan har jag bara fått en handfull minkar i  ::)  vet inte varför  ???  ...då alltid agnade med fisk.

Därimot grävling och mårdhundar funkar dom större gallerfällorna hyfsat åt.

mvh Tore

Publicerat

fick en mink i dag i min östgötafälla  . fällan stog på en planka som låg över en bäck. mvH Nisse

Publicerat

de är bra att folk bryr sej om viltvård!! ;D

Publicerat

Kul Foxkiller, med byten både i vattnet och på land.  :D för utom braxen då. :P

Publicerat
  • Författare
Kul Foxkiller, med byten både i vattnet och på land.  :D för utom braxen då. :P
Jag blir gaaaaaalen!!!  >:(  >:(  på all brax...igår över 500 kg igen.  >:(
Publicerat

ni pratade om att friska rävar inte gillar gallerfällor , jag har en stor nätfälla för räv . ska jag täcka nätet med kvistar, torkade-grankvistar,lite så där så den ser ut som en rishög ?????? tror ni jag ska göra det ????? MvH nisse.  tror ni det funkar??

Publicerat
  • Författare
ni pratade om att friska rävar inte gillar gallerfällor , jag har en stor nätfälla för räv . ska jag täcka nätet med kvistar, torkade-grankvistar,lite så där så den ser ut som en rishög ?????? tror ni jag ska göra det ????? MvH nisse.  tror ni det funkar??
Det går ju alltid att prova...jag tycker jag försökt allt med mina gallerfällor men inte lyckats fånga en enda rödräv i  gallerfällor.

Därimot har jag fått några rävar i fällor typ trämodell gjora av torkade granslanor.

Publicerat
Jag blir gaaaaaalen!!!  >:(  >:(  på all brax...igår över 500 kg igen.  >:(

Hur bär du dej åt? har du kilometervis med nät för siken?Föresten varför denna mängd braxen,dom leker ju i maj-juni ?

Publicerat
  • Författare
Hur bär du dej åt? har du kilometervis med nät för siken?Föresten varför denna mängd braxen,dom leker ju i maj-juni ?
Joo nog har jag säkert kilometervis med nät....men dom är oftast på land nuförtiden,men jag fiskar med sikfälla nu i stället...den har en ledarm som är ca 600 meter lång och själva fällan är ca 80 meter lång.

Vet inte varför det kommer så mycket brax nu...  ::) det är onormalt mycket.  >:(

Publicerat
  • Författare

Ny mink i fällan i dag...en svart hane...mink nr. 2 för denna jaktsäsong.

Tyvärr inte mycket att glädjas åt... min unga Jack Russel tik är försvunnen...försvann i går kväll då vi var ute på jakt...har inte ännu hittat henne.  :'(

Här är iaf en bild på dagens mink...

post-438-1157461482_thumb.jpg

Publicerat
Ny mink i fällan i dag...en svart hane...mink nr. 2 för denna jaktsäsong.

Tyvärr inte mycket att glädjas åt... min unga Jack Russel tik är försvunnen...försvann i går kväll då vi var ute på jakt...har inte ännu hittat henne.  :'(

Här är iaf en bild på dagens mink...

Lider med dig finns inget värre än att tappa bort sin hund. Hoppas du snart hittar henne. Håller tummarna för dig.

Mvh Kolja

Publicerat

Håller verkligen tummarna att allt skall gå bra,o hunden snarast är hemma igen,förstår precis hur du känner...

Publicerat
  • Författare
Håller verkligen tummarna att allt skall gå bra,o hunden snarast är hemma igen,förstår precis hur du känner...
Gissa en som är glad  ;D  ;D  ;D ... en jaktkompis som var på rävjakt ringde att han hittat henne ved det största stengrytet i våran by...Slutet gott !!!
Publicerat

Nu är min fälla entligen hemma. Imorrn ska jag sätta ut den :) bilder på fällan kommer ikväll.. :)

Publicerat
Gissa en som är glad  ;D  ;D  ;D ... en jaktkompis som var på rävjakt ringde att han hittat henne ved det största stengrytet i våran by...Slutet gott !!!

Det var da ennå godt Foxkiller ;D

Publicerat

Har lagt ut mina fällor under broarna i två olika bäckar, får hoppas på att nått går in där snart  :)

Ena fällan är laddad med saltsik och andra med fläsk (enda vettiga som fanns hemma).

Publicerat

jag la min fälla vid åkanten. Ladda den med vitklöks korv ..hahahaha.. Tror ej de funkar :D me nvem vet ;)

Publicerat
  • Författare

Satte ut en ny minkfälla igår på ett nytt ställe vid en båthamn där jag uppserverat minkspår vid stranden...och i dag satt en brunminkshona i fällan...vissa ggr har man flyt!  ;D

Måste ju passa på att träna hundarnas ståndskall och skärpa också.  ;)

post-438-1157793370_thumb.jpg

Publicerat

grattis till minkarna foxkiller och käkligt skönt att höra att vovven kom hem välbehållen.höll den på att jaga för sig själv när kompisen hittade henne?

Publicerat
  • Författare
grattis till minkarna foxkiller och käkligt skönt att höra att vovven kom hem välbehållen.höll den på att jaga för sig själv när kompisen hittade henne?
Njaa...vet inte riktigt...tror nog själv att hon drivit dit något djur i grytet och sedan stannat där...men hon höll inte då mera på att jaga utan hon satt vid en av ingångarna till grytet.  ::)